• thatisgreat

BF i början av december -10

Hoho? några fler plussare där ute?

Jag tänkte att vi som har BF i början av december kunde följas åt alla veckor och genom alla graviditetskrämpor och hormoner från helvetet. 
    Välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 11:05
    Nu har vi en BF-lista!
    det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
  • Svar på tråden BF i början av december -10
  • Stoffe76

Idag har Hannes sovit jättemycket! Inatt sov han inte förrän kl. 4, så han har väl lite att ta igen. Tyvärr har jag inte lyckats sova särskilt mycket på dagen. Det blir väl en vaknatt igen. Puh. Maken har dessutom 38,5 i feber och gör så mycket han orkar, men är ju lite nedsatt.

• MammaJohanna

Halloj!
    Idag blir vår Oliwer en vecka! 3860g o 53cm.
    En jobbig förlossning med massor av prover o övervakning som till slut blev ett kejsarsnitt den 11 december.

Nu är vi hemma o mår bra. Maken har ryggskott fortfarande o det är kämpigt med två barn för man vill ju ge den stora så mycket som han är van vid för att göra övergången så smidig som möjligt. Mycket skuldkänslor...någon mer som känner så?
    Tycker att känslorna o hormonerna rinner över o jag bara gråter om någon frågar hur jag mår eller tittar på mig för länge... Är glad o mår bra men alla dessa känslor o tröttheten får inte riktigt plats...

• Trollungarnasmamma

Varför ska ni ha vaknatt? har jag missat nått?

Ja nu börjar alla frågor snurra i huvudet om de äter tillräckligt & är orolig att hon sover för mycket osv....

Min tjeja vill oftast ligga vid brösten hela kvällarna & äta, sen äter hon bara 1-2 gånger per natt & ca 1-3 gånger på dagen....känns för liteObestämd Hon är juh fortf lite gul, är rädd att hon är för slö? Hon är 3 veckor idag. Vet att alla barn är olika så det är svårt att jämföra!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • ingensignatur

vi hade vaknatt för att hon var vaken hela natten o skrek :) on i magen :/
    går hon upp i vikt så äter hon vad hon behöver - annas ser de nog på bvc om hon är för gul.

ja detta med hormoner försvinner nog inte alltför fort - jag bli oxå gråtfärdig om nån frågar hur jag mår - o allra värst om de verkligen ser mig - usch! Men men, jag vet juh att de försvinner så småningom det oxå :)

• Trollungarnasmamma
    ingensignatur skrev 2010-12-19 13:10:20 följande:
    vi hade vaknatt för att hon var vaken hela natten o skrek :) on i magen :/
    går hon upp i vikt så äter hon vad hon behöver - annas ser de nog på bvc om hon är för gul.

ja detta med hormoner försvinner nog inte alltför fort - jag bli oxå gråtfärdig om nån frågar hur jag mår - o allra värst om de verkligen ser mig - usch! Men men, jag vet juh att de försvinner så småningom det oxå :)
    Jaha vad jobbigt   det hade vår tjeja första natten på BB....
    Ja hon går upp, men inte så mycket som jag hade velat Men BVC reagerade inte så det är säkert bra! Ja de tycker hon är lite gul men sa att så länge hon inte är slö är det ingen fara.

Ne jag är rätt känslig med & ibland lite uppgiven för Nemis syskon är hel galna just nu efter hon kom, vet att det är en period men när alla känslor snurrar runt kan det bli för mycket just nu.
  • Moster Ann

Hej Tjejer!
    Grattis allihopa till era små Glad

Min egen lilla Maija föddes den 16/12 kl.14.24..
    Efter 7 timmars arbete..(var redan öppen 5 cm när jag kom in, skönt!) Hela förlossningen gick jätte bra! Jag fick inga panik el. gråtattacker som jag trodde att jag skulle få, utan att jag var otroligt fokuserad genom hela föloppet. Jag fick otroligt bra peppning/stöd av min sambo, syster & en otroligt fin barnmorska.

Enda tråkiga med förlossningen var att Maija hade såååå bråttom ut atthon tryckte på för mkt innifrån att hon slet av en slemhinna i underlivet, så läkarna fick sy i 1 timme (de var 3 stycken!).

När min syster frågade om det var allvarligt så svarade ena kirurgen som var 45-50 års åldern att han endast hade sett detta en gång tidigare. Så gissa om jag har ont i underlivet! Men men det är det värt, jag har ju fått en sådan underbar liten dotter...

(ursäkta bilden, gick inte ladda upp bilder som är tagna med kameran, fick ta en mobil bild!)

• LillSnurr82
    Moster Ann skrev 2011-01-04 21:14:03 följande:
    Hej Tjejer!

Efter 7 timmars arbete..(var redan öppen 5 cm när jag kom in, skönt!) Hela förlossningen gick jätte bra! Jag fick inga panik el. gråtattacker som jag trodde att jag skulle få, utan att jag var otroligt fokuserad genom hela föloppet. Jag fick otroligt bra peppning/stöd av min sambo, syster & en otroligt fin barnmorska.

Enda tråkiga med förlossningen var att Maija hade såååå bråttom ut atthon tryckte på för mkt innifrån att hon slet av en slemhinna i underlivet, så läkarna fick sy i 1 timme (de var 3 stycken!).

När min syster frågade om det var allvarligt så svarade ena kirurgen som var 45-50 års åldern att han endast hade sett detta en gång tidigare. Så gissa om jag har ont i underlivet! Men men det är det värt, jag har ju fått en sådan underbar liten dotter...

(ursäkta bilden, gick inte ladda upp bilder som är tagna med kameran, fick ta en mobil bild!)

ååhh såååå söt.. lika mycket hår som min lilla Agnes har..så fint :) Grattis till underverket!

Hoppas att du läker fint!!
  • Trollungarnasmamma
    Hej Tjejer!

Grattis & vad sööööt hon är!!!
  • 3 barns mamma84
    Hej Tjejer!

åh vilken fis du fått så söt gumman och grattis i massor till er och dottern
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden BF i början av december -10