Jag blir så förbannad
Har ett flertal gånger besökt en nyhetsblogg som ägnar sig åt att hänga ut olika gärningsmän som är dömda eller skäligen misstänkta för olika brott.
Men nu sista tiden har jag blivit så förbannad, helt plötsligt börjar man lägge fokus på att olika dagstidningar lämnar ut vissa uppgifter som vilken hudfärg förövaren har eller vilken landsman han/hon är.. Och jag blir så förbannad, vad spelar det för roll när man skriver en artikeln enbart i nyhetssyfte och inte i efterlysningssyfte. Sen kan jag bli så sur när man går ut med vem det var och det skulle visa sig vara en invandrare så blir kommentaren skicka hem dom, eller det är ju klart att det var en invandrare så jäkla typiskt osv osv.. Och jag kan bara känna vad i helvete spelar det för roll varifrån förövaren kommer ifrån? Jag tycker att det är lika vidrigt oavsett. Det känns som att det är värre att vara invandrare och göra brott i Sverige än att göra brott som svensk.. Som att äh vi kommer här ifrån så vi gör vad vi vill det är vårat land..
Man tar bort fokus från det faktumet att ett brott har begåtts som inte borde ha begåtts till att göra det till någon allmän smutskastning på invandrare..
Är det någon som hänger med på hur jag menar?