Bindor efter förlossning
Precis som rubriken säger: Vilka bindor rekommenderar ni att köpa in och ha efter förlossningen ?
Precis som rubriken säger: Vilka bindor rekommenderar ni att köpa in och ha efter förlossningen ?
Jag har köpt always nattbindor... Det var det största jag hittade.
Använde dom förra gången också och dom räckte fint den första tiden, sen får man väl trappa ner på lite mindre varianter.
Jag med! Always natt!
FÖRSTA dagen o kanske dagen efter vad jag tvungen att ha BBs bindor-de var lite större..........
BB har jättebra bindor, de behövs (skulle nästan vilja påstå att de är blöjor). Köp den största storleken bindor.
Apotekets största nattbindor! De är hyffsat tunna och har vingar, fungerade utmärkt för mig efter Tea i alla fall (3 år sedan )
Så är de ganska billiga också!
Hade oxå nattbindor, men "tog" med mig en bunt hem från BB att ha på nätterna den första veckan hemma...
en dum fråga kanske men när man blöder, är det bara rent blod eller är det mer mensliknande, typ lite klumpar i?? förlåt om jag låter äcklig när jag skriver men men...detta spelar väl också in på vad man ska ha för binda...
Här på BB i Visby får man ta med sig egna bindor o blöjor till bebisen. Ska nog satsa på Apotekets nattbindor.
Ekorren.
tja, det är så mycket avslag så konsistensen är av underordnad betydelse...
första dagen eller två skulle jag satsa på tenas blöjor snarare än vanliga bindor om jag måste köpa själv. den bindan finns inte som "orkar" all sörja som ska ut
sen den största jag kunde hitta tills d är på en mer human nivå...
mammacatta-jag tänkte också på att det måste ju vara vettigare att köpa Tena istället för bindor...bindor är ju i allmänhet väldigt smala och jag har ingen lust att läcka igenom hela tiden...hatar bindor i allmänhet och bävar emot denna tid då man måste ha det:(
det är blod o det är klumpar o det är slem... jag fick ut en blodklump stor som en tennisboll 3 dar efter förlossningen... lite äckligt men men.. ingen fara.
jag hade bunkrat upp med Always nattbindor hemma.
efter nån vecka så blödde man ju inte så mkt utan det kom mest slem o annat äckel päckel så då räckte det med Always light bindor, dom här små med orange förp ni vet... som trosskydd ungefär fast lite större.