• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • Mumu

Igår åt vi japanskt. Katsaryokusallad, hängmörad naturbetesbiff, wokad pak shoy, svamp, salladslök och inlagda japanska vitlökar. Lite jasminris till och sedan hade vi också en wasabiteryaki.

På kvällen var jag och sambon på vinprovning och då fick vi även åtta olika svettiga ostar att mumsa på efter att vi provat vinerna.

Idag blir det farsdagsmiddag hemma hos mamma och pappa. Jag vet inte vad det blir, men hoppas på porterstek.

• Mumu

Igår gjorde vi kycklingpitor med guacamole. Idag ska mannen bort, men jag och barnen gör nog tacos. Eller köper nån mat kanske. Vi får se. Nåt som inte är förhandlingsbart däremot är att ikväll tänker jag äta chips med dip! Men det kvalificerar sig kanske inte som mat..? ????

• Whoopsie91

Igår blev det fläskytterfilégryta & rotfrukter i ugnen samt kanelpannacotta med apelsin till efterrätt och idag ska vi på julmarknad och frossa i julgottigheter på eftermiddagen och tacos på kvällen om vi orkar

• Najje79

Till lunch blev det ägg, bacon och vita bönor.

Till middag köttbullar i tomatsås (med rödvin, parmesan, vitlök och basilika i). Pasta till det.

• levande charader
    Mumu skrev 2013-11-08 17:58:38 följande:
    Lammentrecote med västerbottenpotatis, rödlökssås och nötig savoykål.

Det lät gott, hur gör du tillbehören till lammentrecoten?
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25