• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • Mumu

Våffelmackor med skinka, ost och senap. Jodå, jag har ett toastjärn. Men jag tycker det blir såååå mycket godare i våffeljärnet !

• Mumu

Ikväll skämmer jag bort sambon med hemlig meny! Men inte hemlig för er!

Förrätt: Päron- och chévretoast med balsamicosås. En chardonnay till (Simonsig).

Varmrätt: Majskycklingbröst med muscovadokaramell. Potatisrulle med västerbottenost och örter. Rödvinssås med muscovado. Gräddkokt savoykål, morötter och kantareller. Nån bourgogne till det, minns inte namnet.

Efterrätt: Färska jordgubbar, hallon, blåbär, kiwi med sabayonne. Vi tar nog en skvätt marsala till det, även om det kanske inte är den bästa matchningen av dryck.

• Ela

Vi har ätit moules frites. Så gott och barnen var väldigt engagerade i matlagningen.

Mumu - Det lät som en väldigt god meny! Får jag förresten passa på att fråga om namnet på den där fredagsmatsboken? Funderar på att köpa den till maken.

• Najje79

Trerätters med kollegorna, vi delade upp oss i tre olika mat team
    Förrätt: räkcocktail
    Varmrätt: herrgårdskyckling med ris och sallad
    Efterrätt: vit chokladpanacotta med hallon

• Mumu

Ela, of course! Fredagkväll med mat och vin heter den och Håkan Larsson har skrivit den. Han har förresten just släppt en som heter Lördagkväll med mat och vin, men då fokuserar han inte på enkelt, den handlar om fest och lyx.

• Najje79

Potatisbullar med broccoli, ärtor, majs, riven morot, vitlök, Västerbottenost och parmesan i. Muuuums!!!!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25