Vad ska ni äta i dag 25
Dillfisk med tomatsås och kokta grönsaker. Och så var det fisk på jobbet idag också, vilket innebär att jag kommer att vara aphungrig ikväll, så då blir det te och smörgås.
Dillfisk med tomatsås och kokta grönsaker. Och så var det fisk på jobbet idag också, vilket innebär att jag kommer att vara aphungrig ikväll, så då blir det te och smörgås.
Jättegoda köttfärsbiffar med tomatsås och hastigt uppfrästa grönsaker. Barnen åt pasta till också, men jag och sambon tyckte det räckte med grönsakerna, vi hade kål, sugar snaps, salladslök, rädisor, snackpaprika och squash.
potatis- och purjolökssoppa, hembakt grovbulle och ugnspannkaka med sylt till efterrätt.
Vi har ätit pulled pork i tortillabröd, med grönsaker, tacosås och gräddfil. Barnen stekte vi lite tacofärs till, för de har svårt för det trådiga köttet. Galna barn , men desto mer pulled pork till oss
!
Ikväll tänkte jag göra lite grönsaker och dippa.
Lövbiff fylld med vitlöksost. Mycket vitlöksost! Lättwokade grönsaker till med lite hoisinsås på. Och bäst av allt; inlagda vitlökar från Yasuragi!
Moussakan står i ugnen och sambon håller på att skära en stor sallad. Har jag tur så gör han sin fantastiskt goda dressing också...
Hmm... Skulle egentligen ha gjort fiskbiffar, men jag platsrationaliserade ju upp matberedaren på vinden till förmån för min nya assistent som har all möjliga funktioner - förutom just knivfunktionen som en matberedare har. Så dumt! Kanske får bli panerad fisk istället då, och i så fall till sambons stora förtjusning. Potatis, grönsaker och en kall sås blir det till i vilket fall.