Vad ska ni äta i dag 25
Vi ska på middag med samfällighetsföreningen, buffé och sushi på en thairestaurang. Och så ett par glas vin till det, sen somnar man sött .
Vi ska på middag med samfällighetsföreningen, buffé och sushi på en thairestaurang. Och så ett par glas vin till det, sen somnar man sött .
Jag gjorde en jättegod lasagne med nötfärs, bacon och blandsvamp. Köttfärssåsen blir så maffig och mustig då. Och så bechamelsås (såklart) och en riktigt stark extralagrad prästost ovanpå. Det blev fab!
Vi åt hawaiikyckling, ett bra recept från www.kryddburken.se , som vi gjort massor av gånger. Nu framför mello blir det snacks och godis!
Asiatisk karré med bl.a. Mandel och plommon. Jasminris till och orkar jag så gör jag en paj till efterrätt.
Sjuuuuukt god mat idag! Stekt halloumi, råstekt potatis, sallad och sås på cf, vitlök, sweet chili och massor av cayenne.
Tänkte äta lite gott med sambon ikväll... Chilipenslad oxfilé, hasselbackspotatis, god sallad, rödvinssås (eller kanske min bästa balsamicosås) och hemslagen bearnaise. Men ja glömde köpa smör. Och vinäger. Och salladsgrejer. Och kött. Håhåjaja, en tripp till affären idag igen då ...