Vad ska ni äta i dag 25
Vi skulle egentligen gjort fondue på entrecote och massa gott, bakad potatis och goda såser. Men vi ångrade oss och gör varma fyllda baguetter igen. Det var så löjligt gott häromdagen, så vi kör på det igen !
Vi skulle egentligen gjort fondue på entrecote och massa gott, bakad potatis och goda såser. Men vi ångrade oss och gör varma fyllda baguetter igen. Det var så löjligt gott häromdagen, så vi kör på det igen !
Jag lovade nån att jag skulle lägga in recept på squashplättar när jag väl gjorde dem. Här kommer det:
http://www.alltommat.se/recept/Kolokithokeftedes-Squashburgare-med-feta-7494
Det var ganska gott, inget speciellt sådär, men smakade väldigt mycket Grekland, vilket jag gillar . Vi åt dem med en enkel yoghurtsås med vitlök i och marinerade svarta bönor. Barnen hade dem i hamburgerbröd, den ena gillade det och den andra inte. Den som gillade det gillade det bara en stund
, så halva biffen blev kvar. Det kanske inte blir nån paradrätt hos oss, med andra ord
...
teriyakikyckling med asiatisk gurksallad.
Sambon hade gjort god lövbiffspanna med creme fraiche, rödvin och grönpeppar. Till det hade vi lite pasta och en stor sallad, jättegott var det!
Tröttast i världen ringde sambon som var på väg hem från vårdcentralen med dottern och tvingade honom att hämta kebab och pizza. Usch, vad onyttigt! Men skönt att slippa lyfta ett finger.
Trattkantarellsoppa med grön ärtkräm och fröbröd. Ugnspannkaka med sylt.
Rester från fredagens kalas, tacopaj, till lunch. Nu kommer det snart nya kalasgäster och när de har åkt ikväll så passar det nog bra med bakad potatis och crabsticksröra.
Fiskgratäng med kaviar.
Till lunch fick jag falukorv och stuvad spenat, roligt med lite spenat i skolmatsalen, det är nog första gången det händer.
Nachotallrik med guacamole.