Inlägg från: Anonym (blä!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blä!)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Disan skrev 2011-07-21 10:36:04 följande:
    Usch vad jobbigt!! Tyvärr är det ju svårt för oss andra att säga vad som är borderline och vad som inte är det... Eller ja, om du helt plötsligt svänger från att älska din karl till att hata honom så står det ju rätt klart... Meen, troligen är det väl det att man tror att det är grönare på andra sidan, vilket jag tror är en starkare drift hos oss med borderline än hos andra. Jag råkade ut för en liknande sak i samband med att det tog slut med mitt ex och ett tag var jag såååå uppe i den nya killen att det var galet, men, det blev inget mer än att vi hade sex en gång och sedan sade vi hej då. Vi var inte passande för varandra efter så många år... Kanske skulle det bli liknande för dig?

Vad är det som gör att dina nära och kära inte tycker att din kille är bra för dig? Är det för att han verkligen inte är bra, eller är det för att du som person smutskastar honom? Vet ju själv att man lätt gör det när man svänger i humöret... Obestämd
    För att när jag blev gravid, så sa han om det blev missfall var det mitt fel, han har hotat om att ta barnet ifrån mig, han skriiker håll käften åt barnet och åt mig när han är trött eller irriterad eller har ont någonstans, han har hotat slå mig när han har varit irriterad och jag har inte slutat tex smaska, han har lämnat mig höggravid på ica maxi och åkt iväg, han har en tendens att säga åt sina vänner att jag är mindre intellektuell, borde färga håret för att det ser ut som om jag har råttskit färgat hår, jag klär mig inte klokt osv.
    När han varit dum brukar han alltid be om förlåtelse och vara ångerfull.
    Alla problem vi har i relationen är mitt fel, pga min borderline, för om jag inte vore som jag är så skulle vi ha det fint.
    Sen kan han vara världens finaste kille, passar upp oss, leker med sitt barn, pussar, kramar osv.
    Allt går i perioder, har vi en bra period så har vi en bra period, har vi en dålig period, så har vi en dålig period, står ut med det för han står ut med mig.
  • Anonym (blä!)
    Anonym skrev 2011-07-24 18:38:53 följande:
    Jag hatar dessa perioder när tomheten tar över. Jag stöter bort alla, trots att jag känner mig så himla ensam! allt jag behöver göra är att ringa någon, så finns de där. Men jag orkar inte. Jag vill inte. Men jag vill inte känna tomheten heller. Ibland vill man bara skrika rakt ut för man känner sig fångad av sin egen hjärna!
    har samma problem, sen om inte en kompis svarar på sms tror jag denne är på sjukhuset eller hatar mig och vill inte veta av mig, grymt jobbigt
  • Anonym (blä!)
    Disan skrev 2011-07-25 10:14:50 följande:
    Mm.. Eller att man vägrar säga det man eg vill säga, bara för att det är något som är bra för en själv. Att tomheten och det där knäppa sättet tar över så pass att man inte kan säga förlåt, be om en kram eller ens det lättaste att t ex säga vad man vill ha till middag... Bah!
    precis
  • Anonym (blä!)
    Anonym skrev 2011-07-25 17:10:42 följande:
    Mitt kommer oftast när jag är sysslolös. Dvs mest på helgerna. Mitt i veckorna stressar jag runt så mycket så jag känner inte de känslorna då. Men man kan inte stressa runt alltid bara för att slippa känna tomheten. Jag inser själv hur löjliga mina tankar kan vara i de stunderna. Hur den labila tonåringen fortfarande finns kvar inom mig, när jag tänker att jag vill ta fram rakbladet bara för att det känns lite jobbigt. Jag gör inte det, men det stör mig ändå att tanken ens finns där. För "normala" människor brukar inte tänka på rakblad varje gång de är ledsna.
    Jag får dåligt samvete varje gång jag tänker på att ta mitt liv eller skada mig själv, vad har jag att gnälla om?
    Hur kan jag ens tänka dessa tankar när jag har ett barn?!
    Jag var lite naiv, hoppades barnet skulle ta bort dessa tankar, lite lättare blev det men inte totalt.
    Ja, "normala" människor har det lättare på många sätt.
    Men, tänk så här, hur tråkigt skulle vi inte ha om vi inte är så bubbliga?
    Jag tog mediciner ett tag, det kändes så tråkigt, som att leva som en zombie, jag saknade min bubblighet, för när jag är bra så är jag BRA, det saknade jag, jag var charmtrollet själv, hög på glädje, dock önskar jag att jag kunde radera den DÅLIGA sidan, men, som med det mesta, man kan inte bara få det som är toppen.
  • Anonym (blä!)
    Lilith Dark skrev 2011-07-26 11:29:22 följande:
    Fast då låter det ju som om du fått fel medicin eller styrka på dem. Min medicin har hjälpt mig oerhört att fungera i vardagslivet. Visst har jag mina svängningar, men inte lika ofta och lika starka. Utan min medicin skulle jag gå under.
    jag vet inte, men hade ingen lust att börja om i 3 månader må värre än värst.
  • Anonym (blä!)
    Anonym (Har jag?) skrev 2011-07-26 12:42:30 följande:
    Min sambo/fästman/pappa till bebis som kommer om sex veckor har varit otrogen.
    Inte sexuellt, men de har träffats flera gånger bakom min rygg och de skriver att de är kära i varandra, vill leva med varandra osv osv. låter troligt att de inte skulle gjort något va?
    Mardrömmsliv..! 
    Usch vad hemskt *kramar om* vad ska du göra nu?
  • Anonym (blä!)

Ingen har varit otrogen mot mig men jag har varit det, pga rädsla att bli lämnad.
    Det gjorde riktigt ont att se smärtan i ögonen på den man sårat, det är ett av det värsta man kan göra mot en människa! Det hände 2 gånger med olika killar, jag erkände direkt men jag känner mig hemsk för det.

• Anonym (blä!)
    Anonym (en till) skrev 2011-07-30 17:52:49 följande:
    Finns det någon som har förlorat sitt barn pga detta? (gråter hela tiden) Har en tråd i myndighetskontakt angående detta ....... snälla läs - jag håller på att gå under totalt.
    kan du länka till den?

jag har ett barn, legat under utredning ett tag för att jag och barnets pappa kommer inte överrens, jag är inte orolig för att förlora, för jag gör som min psykolog och bvc säger och får toppen feedback.
    nu har jag varit singel i en vecka, barnets pappa gör bara min borderline sämre, känns otroligt ovant, hur gör man när man är ensam???
    om jag inte hade haft mitt barn, hade jag redan haft någon ny, men nu är jag en mamma och måste vara duktig.
    tonåringen i mig skriker!
  • Anonym (blä!)

Tomheten, livslustan, ja, vad är det?
    Jag är ensam, hur ska jag hitta någon som står ut med mig? Varför ska jag ha otur och få den här livslotten?
    Tjejer, om ni börjar tänka så, så mår ni bara sämre, tro mig, snälla, ta hand om er och försök vända tankarna!

• Anonym (blä!)
    Anonym (tips) skrev 2011-08-05 01:47:16 följande:
    Hej!
    Inte kollat tråden på ett tag så fick bläddra lite. Jag har ju fött mitt barn nu :) En underbar flicka. Och klarade av dem vanliga mamma-bluesen som varade kanske en vecka...var så inställd på att dem kanske kunde rubba det jag hunnit bygga upp under graviditeten. Men nu har det gått 3 veckor sedan förlossningen och trots lite jobbiga kvällar och mycket fokus på min bebis, så är hon värd allt! Så fort jag tittar på henne så försvinner allt. Som någon tidigare skrev, hon är mitt botemedel...jag kände under första veckan det du beskriver...att jag började gråta så fort jag tittde på henne..mest för att jag aldrig vill förlora henne...vad ska jag göra om det händer henne något..nä usshh...bara grät. Bestämde mig för att inte gå in och älta dem tankarna och det gick över... 

Känner hur hon trygg hon känner sig hos mig...om hon gråter i sin pappas famn så går det över så fort jag får henne i min famn. Hon tittar mig rakt i ögonen och jag bara vet att mitt liv har fått en annan mening för gott. För henne ska jag göra mitt bästa, jobba hårt under de svåraste stunderna för att hon sak få en tryggare uppväxt än den jag själv haft...

den onda cirkeln ska inte fortsätta...jag bryter den. 
    Grattis! Jag förstår precis vad du menar, har själv varit och är i den sitsen.
    Som nu bråkar vi om allting, jag försöker vara stark och inte följa mina impulser.
    Barnen ger en kraft som ingen kan förstå, man orkar alltid lite extra!
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?