Inlägg från: Anonym (blä!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blä!)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Nu märks det mer än någonsin att jag lider av det här och jag hatar det!

* När det blir mörkt, tror jag att det är någon här, att jag ser någon bakom mig som vill mig illa, när det är ljust, tror jag att någon följer efter mig.
    * Jag tror alla stirrar på mig.
    * Jag äter 1 gång om dagen eller inte alls.
    * Jag känner mig tom.
    * Jag har handlat kläder till överdrift och vill fortfarande slösa pengar.
    * Jag hatar mig själv, jag är ful, äcklig, överviktig, skäms och vill inte gå ut eller se någon i ögonen, jag struntar i att duscha för att jag är ändå äcklig.

Men så måste jag orka, jag har ett barn att ta hand om, så jag har tryckt på min autopilot.

Sen måste jag säga att jag har varit otroligt duktig också, för första gången kände jag kärleken till mitt barn så kraftigt att jag kunde säga att jag älskar dig och verkligen mena det! Solig

• Anonym (blä!)
    Anonym (blä!) skrev 2011-08-05 23:59:12 följande:
    Nu märks det mer än någonsin att jag lider av det här och jag hatar det!

* När det blir mörkt, tror jag att det är någon här, att jag ser någon bakom mig som vill mig illa, när det är ljust, tror jag att någon följer efter mig.
    * Jag tror alla stirrar på mig.
    * Jag äter 1 gång om dagen eller inte alls.
    * Jag känner mig tom.
    * Jag har handlat kläder till överdrift och vill fortfarande slösa pengar.
    * Jag hatar mig själv, jag är ful, äcklig, överviktig, skäms och vill inte gå ut eller se någon i ögonen, jag struntar i att duscha för att jag är ändå äcklig.

Men så måste jag orka, jag har ett barn att ta hand om, så jag har tryckt på min autopilot.

Sen måste jag säga att jag har varit otroligt duktig också, för första gången kände jag kärleken till mitt barn så kraftigt att jag kunde säga att jag älskar dig och verkligen mena det! Solig
    Och så har jag fått städ, disk och tvättmani.
    Jag undviker sociala livet till max.
  • Anonym (blä!)
    Anonym skrev 2011-08-06 08:44:53 följande:
    Du verka vara inne i en dålig period. Jag med. Har totalt isolerat mig och tänker bara på döden. Hur skönt det hade varit att slippa allt. Jag vill inte bry mig. Men samtidigt så är jag arg för att jag inte har någon att älska. Ett barn eller en pojkvän. Och det i sig ser jag som att jag ändå har lite kämparglöd kvar. Om man gett upp helt borde man inte ens sakna sånt tänker jag.

Brukar det sitta i länge nör du blir så här?
    allt från någon dag- en månad om inte längre.

det känns som jag ska aldrig mer ha en pojkvän, det tar ändå bara alltid slut, ingen vill leva med en störd människa som mig, det är bara jobb, jag är less på att hela tiden förklara mig och försvara mig, jag är den jag är och så länge ingen kan leva med det, ska jag vara själv!
  • Anonym (blä!)
    Anonym (tips) skrev 2011-08-10 01:11:01 följande:
    Grym du är! Vi får helt enkelt tänka lite mer och kämpa lite mer för att hålla inne med vissa känslor, när det är som värst. 
    Jag vet att det kanske inte alltid kommer gå, men jag vill ha det på en nivå som fortfarande är ok. Hur gamla är dina barn? Och hur har livet sett ut med barn? Nyfiken. 

Kram
    Jag har ett barn strax under året, vissa perioder har varit tuffa, men när jag ser resultatet av mitt hårda arbete så är det värt allting, en frisk fläkt i måendet, jobbigt då jag inte förstår men vi har så mycket kärlek så brukar gå bra ändå.

Nu har jag låtit min borderline ta över, jag har handlat över vad jag kan handla, har kläder och prylar jag inte ens vill ha och jag träffade mitt barns pappa som jag inte träffat på ett bra tag, för att vi bestämde gå skilda vägar och han har inte velat ha kontakt med oss, det värsta är att vi struntade i skydd för att jag tänkte naivt att inte händer det något, det kändes så lockande, något förbjudet och spännande, jag vet hur barn blir till så blir så arg på mig själv, att jag aldrig lär mig kontrollera min sexdrift och impulsivitet!
    Toppen på allt så fick jag för några minuter sedan ett sms att han ångrar sig och hoppas att jag väljer abort om det skulle bli så för att han har träffat någon annan.
    Det gjorde ont, det förklara varför han hållit sig borta.
    Vet inte vem jag är mest arg på, mig eller honom!
  • Anonym (blä!)
    Anonym (tips) skrev 2011-08-10 23:13:41 följande:
    Fan da, va jobbigt. Men ingen är ju perfekt och känslomässigt avtrubbad, klart det är svårt med ett ex, som dessutom är pappa till ditt barn. Nånstans lever ju kanske ett hopp trots allt, ni har ju ett band som alltid kommer finnas. Men skyll inte på dig själv, ni är ju två om saken. Han vet hur barn blir till lika mycket han. Att han ens orkar skicka ett sms och kräver nått. Du får se honom i sitt rätta ljus, det är fult av han om han nu är kåt och bara efter ett ligg, då gå tilll sitt barns mamma, du av alla är ju faktiskt den han borde hålla sig ifrån om han inte menar nått seriöst. Han har väl redan varit där och förstört ditt hjärta en gång, och ni har ett barn som behöver ha en glad mamma. Försök och se vilket konstigt beteende han faktiskt har och inte klandra dig själv och ditt. Sen om du impulsköper ok, men om du har grejer du inte vill ha, sälj dem på blocket och eller lämna tillbaka, utan att tänka. Bara gör. så får du lite tillbaka.

Hoppas får en bra kväll.

MM

Tack för tipset om  blocket, ska göra det, helt skäll kan han inte få, han nämnde ordet kondom en gång men jag ignorerade honom.
    En smula förhoppning fick jag att han vill ha tillbaka mig men jag hade helt fel, det svider verkligen.
    Sen en tanke som gnager, tänk om han är lika lätt med skydd med nya tjejen? Ska nu mitt barn få syskon? Bli helt bortglömd??? För kontakten med sin pappa har varit lika med noll.
    Det gör ont, så himla ont...
  • Anonym (blä!)
    Disan skrev 2011-08-11 10:19:46 följande:
    (blä!): Stor kram till dig..!!

Jag sitter på sjukan nu efter att ha gjort en abort. Blev gravid för att jag liksom (blä!) är naiv och hej och hå. Men det känns bra, för oss fanns det inga tvivel på vad som var rätt.
    Usch vad jobbigt, krya på dig!
    Jag både hoppas och inte hoppas på att bli gravid, bara för att göra hans liv surt.
  • Anonym (blä!)

Alltså, kör jag den snälla stilen med mitt ex, så tror han jag fejkar det,
    kör jag den elaka stilen, så är jag paranoid och dum i huvudet.
    Hur ska jag vara???
    Vi delar upp våra saker nu, det gemensamma har helt plötsligt blivit hans och så är det bråk om vårdnad fast han struntar i vårt barn, blä, jag hatar det här!

• Anonym (blä!)
    Disan skrev 2011-08-22 14:59:35 följande:
    Ja du, antingen får du lära dig att lita på honom (jag skulle nog aldrig klara av det dock) eller så får du lära dig att vara ensam med ditt barn (det hade jag iofs heller aldrig klarat av, haha). Kan ni prata om detta nu då? För om ni åtminstone kan kommunicera på ett bra sätt kanske ni också kan finna en bra lösning.

Jag är hemma igen efter en helg i Göteborg. Det blev en bra helg trots allt, började med att stänga av min telefon och bara låta mig vara och göra det jag ville göra. Vi mös massor och hade det gött. Är ff instabil, men vill iaf inte dö. Tack ni som bryr er! 
    Vi ska på samtal på socialkontoret, så de löser allt åt oss när vi finner ingen lösning själva.
    Det som jag tycker är jobbigt är att pga alla problem så känns det som att barnet är felet till allt, usch, tycker inte om att känna så här, för är inte dess fel, det förstår jag, men jag känner så.
    Pga barnet så är mitt liv helt annorlunda, jag kan inte göra som jag brukar när jag är singel osv, kan bli riktigt less att ta hand om och vill bara ge upp och säga åt pappan "varsågod och adjö, jag återkommer när jag har levt klart", för just nu sköter jag allt, jag har ingen avlastning och det tär på mitt humör, finns ingen plats för mig och så är barnet i en period där det ska hängas på en dygnets alla timmar.
    Just pga brist på avlastning blir jag rädd att kärleken ska försvinna, att hatet ska ta över och det blir mer kaos.
    Det är inte lätt just nu.
  • Anonym (blä!)

Tjejer, hjälp mig!

Det är mindre än en månad sen han drog, nu fick jag nys om att en kille jag tidigare funnit som pojkvänsmaterial är singel och vill ha MIG.
    Jag har träffat honom ett par gånger, fjärilarna finns där.
    Hur vet jag om de är äkta??? Ska jag ta chansen eller strunta i det? Vad skulle ni tänka? Vad skulle alla andra tänka?!
    HJÄLP!

• Anonym (blä!)
    Anonym skrev 2011-09-02 08:27:54 följande:
    Klart du ska satsa om han behandlat dig bra. Vem bryr sig vad andra ska tänka! Det är ditt liv. Folk har fullt upp med sitt eget och lägger inte så mycket tid på att fundera över andras.
    Men hur vet man att det man känner är äkta?
    Inte borderline "jag vill inte vara ensam" fejkat.

Jag frågade en väninna hur skiljer man och hon tittade på mig med stora ögon, om hon bara visste hur svårt känslor är för mig! Då skulle hon inte tro jag är ur vettet.
  • Anonym (blä!)

Nu säger han att jag inte ska ha förhoppningarna för höga, han är inte redo att bli familjefar, han är inte den stora kärleken, men han vill fortsätta träffas, för han känner pirr.
    Jag sa att vi kan gå långsamt fram, känna efter, han kan ha bara mig till att börja med, sen föräldradelen.
    Känner hur paniken i mig växer, hittar han någon utan barn? Ratar han mig bara för att jag har barn? Utnyttjar han mig? Osv och som vanligt så stärks paniken och känslorna, säger bara ååååååååååååååh!

• Anonym (blä!)
    Anonym skrev 2011-09-03 13:29:45 följande:
    Vet du, jag brukar spela med och låta dom ta det dom känner sig redo för, och är sen övertygad om att de kommer acceptera resten till slut för att de kommer bli kära. Trots att jag har låg självkänsla så vet jag att jag har NÅGOT som gör att folk dras till mig som magneter trots att jag är lite psykiskt störd. Och jag tror att många med borderline har just något speciellt som gör att det kanske fungerar på samma sätt för er. Vi är inte lätta att leva med, men ändå inte helt lätta att hålla sig ifrån oss. Tänk så länge många killar står ut med oss trots allt!

Poängen är att jag inte tycker att du ska oroa dig över det. Men som jag skrev tidigare, försök hålla känslorna under kontroll tills du vet att han också är redo. Så riskerar du inte lika mycket känslomässigt om det skulle bli problem längre fram.
    Jo, jag glömmer människor men inte de mig, han kom ihåg mig efter 4 år och kontaktade mig
  • Anonym (blä!)

Som vanligt förstör jag för mig själv.
    Jag skrämde iväg honom.
    Suck.
    Jag vill vara normal!

• Anonym (blä!)
    Disan skrev 2011-09-17 17:55:39 följande:
    Va? Vad hände?
    Gick för fort fram, var för öppen, svartsjuk med mera.
  • Anonym (blä!)
    Anonym (n) skrev 2011-09-26 14:45:48 följande:
    Jag och min sambo är på väg att separera- Jag har svårt att stå ut- inte hjälper färdigheterna när jag inte ens kan utföra dom! Jag tror att jag ända sedan i våras vetat att det här skulle hända- tyvärr
    ja som mitt ex, han tycker jag har använt han som en avelsko men inte förstått det själv.
    hmm...
  • Anonym (blä!)

Nu är jag också glad, jag har träffat en kille som mitt barn tycker jättemycket om och som han tycker om.
    Han är tvärtom mitt ex, han är kärleksfull, gör mig lugn så jag slipper känna mig rastlös, han gör saker utan att jag ber om, vi pratar om att gå ut på promenad, jag går på toaletten och kommer tillbaka så har han klätt på barnet, helt otroligt nog så kan han få mig att vela bara kramas och hångla i sängen i ett par timmar! när kunde jag sist göra det??? jag har alltid fått ångest att släppa någon så nära!
    För första gången så är inte sex så viktigt för mig!
    Sen är han noga med att analysera mig, "jag ser att du är irriterad, vill du prata om det? vill du att jag går hem så att du får vara ensam?"
    Han är så fin så jag kan inte tro det är sant, är han verkligen alltid  på det här viset? vågar jag bli van vid han? vågar jag släppa in han? vågar jag tro att jag kan få något gott?

• Anonym (blä!)

Killen och jag fortsätter träffas, nu vet han om min borderline, känns oroande, kommer han vela fortsätta träffa mig? men hittills har han gjort det
    Jag funderar börja med medicin, för att självskade-självmord tankarna börjar krypa på mer och mer, jag känner hur depressionen och ångesten börjar vara nära, hur jag reagerar när killen far, jag får grym ångest och tror han kommer aldrig mer höra av sig till mig! Tänk om han dör innan jag träffar han nästa gång? Nej, usch, blä, bort med sådana tankar! Men han är fin, han förstår att jag får lätt panik när han inte svarat mig på en halvdag, så han sa varför han inte hör av sig, glad jag blev att han försöker hjälpa mig!
    Jag vill vara stark och "frisk".
    Men jag är rädd att börja med mediciner igen, sist höll jag på att ta livet av mig, så dåligt mådde jag av att prova dem.

• Anonym (blä!)
    Mistelstein skrev 2011-12-30 14:59:28 följande:
    Ok nu har jag dejtat en kille ett slag som jag börjar tycka mer om för varje gång vi ses och i och med det känner jag även hur borderlinen gör sig påmind! Jag kan inte vara för på utan vill ju ta det lugnt, dejta ett bra tag och se vart det leder innan man börjar snacka bli tillsammans och sånt.
    Men känner det är svårt!! Mina tankar messar med mig och jag får tvivel på om han inte vill se mig mer om det tar lång tid innan han svarar på ett sms etc! :S
    Och jag vill ju inte bli nån stalker!!
    Känner att jag undrar hur gör man egentligen!? Med exet var jag ihop 14 år med och vi blev mer eller mindre samman direkt! Hur länge ska man träffa nån då innan man ids säga att känslorna djupnar???
    Jag har träffat en kille i kanske 3-4 månader, är väldigt frustrerande med alla tankar man får!
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?