Anonym (blomma) skrev 2011-02-08 18:39:42 följande:
Hej på er!
Inte skrivit på en månad, varit mycket här, puh...
Hur mår ni?
TS, ska läsa bakåt, men förstog jag rätt att du mått sämre? Beror det på nåt särskilt eller kom det bara så..?
Här rullar det...äter ju mina seroxat 30mg/dag och går hos samtalskontakten...ännu inte fått nån DBT dock....suck! Verkar ju hur svårt som helst??! Varför är det så svårt att få det?? Åtminstone i denna stad verkar det svårt..... :(
Jag är fortfarande "ihop" med killen sedan 6 månader, men med regelbundet kaos inom mig....det känns fruktansvärt att ena stunden hålla av en människa och nästa stund känna sig så less på han att man gör slut. Då känns "allt fel, fel, fel!!!"....blah....han känns främmande, konstig...jag får tankar om att detta är väl inte drömmannen? Och att jag ljuger för han om mina känslor, samt mig själv....ljuger. Då bekänner jag för han att jag inte vet vad jag känner, under gråt och förtvivlan... Någon timme senare förstår jag inte hur jag kunde säga de sakerna...så där håller jag på hela tiden, fram och tillbaka....är elak och trycker ner han, och ber sen om ursäkt.....fy.....
Jag behöver verkligen den där DBT:n nu....måste se om det går att få privat.... :(
Nja inget direkt som utlöst mitt dåliga mående, det blev bara en rejäl dipp men sen har det vänt till det bättre igen. Hoppas det håller i sig nu.
Har du läst boken "hemligheten"? Vet inte om vi nämnt det tidigare, tråden är för lång för att komma ihåg allt.

Men den tar iallafall upp just det du känner inför killen, och hur man ska ta sig genom det. Jag tror att du börjar komma för nära nu, det blir för intensivt och svårt för dig att hantera, så du börjar tänka tankar att det nog inte är den rätte iallafall, allt för att ha en ursäkt att sticka. Du vet att du har detta mönster, så lyssna inte på de känslorna. Försök att bara ignorera dom, och ignorera ångesten du får av det. Som med all ångest så måste man bemöta den för att ta sig genom den. Mitt problem var att när jag blev sån, så blev jag också en bitch mot killen så även om jag hade tagit mig genom ångesten så lär han ha tröttnat vid mitt humör vid det laget.
När du vill säga till honom att du tvivlar över känslorna, bit ihop och gör det inte. Om känslan sitter i en hel månad, ok. Men om det är tillfälliga svängningar så måste du lära dig att inte agera på det för annars kommer förhållandet få sig en törn. Har du förklarat dina svängningar för honom?
Ett annat tips... Det är bra att prata med vännerna om ens utbrott för att se om man har rätt att bli så upprörd eller ej, men när det gäller känslorna för killen så tror jag att vännerna kan förstöra mer om man lyssnar på deras råd. De utgår från hur de själva fungerar, dvs om de inte känner något så är killen fel. Men vi fungerar ju inte på samma sätt. Det är inte helt lätt att veta om vi inte känner något för honom för att han är fel, eller för att vi är rädda. Därför tror jag vi måste hålla ut och kämpa längre för att inte gå miste om en bra kille som kan få oss att må bra i längden.
Försöker inte få detta att låta lätt, för jag vet vilket helvete det är att vara i din nuvarande siutation, jag avundas inte dig. Men se det som en jättebra chans till att få arbeta med dina problem och komma en bit på vägen.