Anonym (ojsan) skrev 2011-05-23 21:57:29 följande:
glömde nämna om han tex kommer en halvtimma sent eller inte svarar på en gng i mobilen när jag ringer så blir jag också som en galning. jag frågar varför han är sen, varför han inte ringde o sa att han skulle bli sen, varför inte han svarar med en gng, jag får för mig att han inte vill svara i mobilen när jag ringer...
jag vill bestämma vad han ska göra o inte göra, när han ska komma och massa sånt...
jag skämms i efterhand när jag tänker efter...
Japp, alla de grejorna har jag också problem med. I min värld betyder det garanterad otrohet om killen inte svarar direkt när man ringer. Ologiskt men det räcker med att han inte svarar en gång så beter jag mig som att otroheten är ett faktum. Det är väl min största rädsla och har alltid varit.Drömmer även mardrömmar om det och blir arg på killen när jag vaknar. Väcker honom och skäller ut honom efter noter.
Jag har tyvärr dessa tendenser kvar. De är olika starka med olika personer, men helt borta är de aldrig. Jag tror inte bara att det handlar om bristande tillit, utan även om HUR mycket jag älskar personen. Ju mer jag älskar honom desto värre blir jag. Man har ju mer att förlora ju mer man älskar.
Det enda råd jag kan ge är att göra upp en plan för hur du ska agera nästa gång situationen dyker upp. Försöka att inte agera impulsivt. Min deal är att jag inte får reagera i stunden som jag blir arg eller ledsen. Jag biter ihop. Om jag fortfarande 'är arg eller ledsen dagen efter, DÅ tar jag upp det för det är större chans att mina känslor är berättigade då när de inte är så impulsiva. Men det är sååå himla svårt. När jag lyckas är jag så otroligt stolt, och tror att jag är fixad.

Men får alltid bakslag emellanåt. Jag accepterar inte mitt eget agerande.
Alla har olika saker som kan lugna en när man är mitt uppe i ett raseriutbrott. När jag var yngre så var det mest rakbladet eller tabletterna som lugnade ner mig, men det har jag bytt ut mot att tex gå ut en prommenad ensam istället. Har då gjort en deal med exet att han inte skulle försöka övertala mig att stanna utan att låta mig gå så jag fick lugna mig. Går bra ibland. Jag är så trött på att bråka nu vid detta laget att jag ibland inte ens orkar käfta emot. Kan låta den andra personen skrika och gapa och bara ignorerar. Kollar på TV, skriver på datorn... Som att det inte ens finns. Väldigt frustrerande för den andra personen men skönt för mig när jag lyckas. Mitt temperament har gjort mig utbränd.