Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Anonym (borderline) skrev 2010-04-04 15:42:11 följande:
Jag är väldigt stolt över mig själv som lyckats komma på benen så bra som gjort. Men alla dagar inte bra, verkligen inte. Det som blir svårast är när min omgivning gärna glömmer bort min diagnos och bara tänker "ja, men nu är ju hon frisk". Min vikt är något jag mår jättedåligt över. Väger nästan 90kg på mina 160cm. Känner mig dock inte riktigt tillräckligt stark för att ta itu med detta nu, vill hålla mig stabil, inte riskera att det ska skita sig. När det kommer till jobbet så har min man börjat säga emot när jag jobbar för mycket. Överlag försöker han tona ner mig mycket. Vi ska skaffa barn och jag är väldigt ivrig. Inte alltid så positivt, för jag får ångest när jag tänker att det kan ta tid. Jag har fortfarande mycket overklighetskänslor. Ofta och om helt vardagliga saker. Jag får ofta för mig saker som tar över min tankeverksamhet helt. Tidvis är jag säker på att jag är steril, eftersom jag inte blivit med barn när jag ätit p-piller. Ologiskt, men så fungerar tyvärr jag. Det är aldrig försent att bli bättre. Mitt värde kämpar jag med varje dag. Varje dag är en kamp och kommer förmodligen så förbli. Men jag känner att jag har någonting att kämpa för, att det är värt det. Det jag tycker man ska göra är att ta avstånd från ALLT och ALLA som någonsin gjort en illa. Det blir en ensam början, men man märker att alla de som faktiskt bryr sig om en, men som bara gjort ett msstag enligt sig själva, de kommer tillbaka. Man vinner inget på att ha negativ energi runtomkring sig. Du måste bestämma dig för att göra ditt liv bra. Så länge man stretar emot lycka så kommer den inte komma. Iaf var det så för mig.Blir glad över att läsa om alla era framsteg, jag hoppas att ni inser hur starka ni faktiskt är som orkar kämpa mot dessa helveteskänslor och tankar. Om ni klarar det, så klarar ni allt!