Anonym (Har jag?) skrev 2011-08-31 22:42:54 följande:
Hoppas det går bra för dig imorgon!
Vi ska på rådgivning nästa onsdag.. jag känner mig nervös, min karl är inte alls bra på att öppna sig och prata. Jag hoppas vi inte bara kommer sitta tysta eller att bara jag och samtalsledaren pratar.
Jag har haft förvärkar i ett dygn nu.. På lördag ska jag äntligen flytta till egen lägenhet efter en månad på min mammas soffa, så jag hoppas verkligen bebis håller sig där inne tills nästa vecka.
Oh, spännande med bebisen!

Försök att koncentrera dig på allt som är bra just nu, typ lgh (grattis!) och bebis. Vet ni om det är en tjej eller kille där inne?
Anonym (blä!) skrev 2011-09-02 02:06:55 följande:
Tjejer, hjälp mig!
Det är mindre än en månad sen han drog, nu fick jag nys om att en kille jag tidigare funnit som pojkvänsmaterial är singel och vill ha MIG.
Jag har träffat honom ett par gånger, fjärilarna finns där.
Hur vet jag om de är äkta??? Ska jag ta chansen eller strunta i det? Vad skulle ni tänka? Vad skulle alla andra tänka?!
HJÄLP!
Äh, satsa på det! Varför skulle du inte få vara nöjd liksom? Och eg, vad spelar det för roll vad andra tänker? Vet att det inte alltid är så lätt, men med tiden känns det mindre jobbigt. Du kan ju åtminstone gå på en dejt och se vad som händer. Kanske blir ni galet kåta på varandra, kanske inte. Hihi. Bara till att testa!
Anonym (oxå BL) skrev 2011-09-02 22:34:12 följande:
jag känner igen mig och har bara ett råd, ta kontakt med psykiatriska mottagningen där ni bor och be att få börja i en DBT grupp, det är en speciell behandlig för borderline personer som tar med alla olika dimensioner av ens liv och man jobbar med dessa under ca 2 år i öppenvården.
Har själv gått detta behandlingsprogram och det hjälper oerhört!! Men en liten varning man måste själv göra jobbet, dvs att lära sig att tänka och handla annorlunda än man brukar och jobba på en bättre självbild.
En liten varning:
Det tar TID är JOBBIGT och SVÅRT, men det är värt det och man får bra STÖD av dessa speciallister inom området.
Dbt finns på många ställen i landet, googla och läs innan ni tar kontakt.
Hoppas det kan var till någons hjälp :)
*tummen upp*