kasa01 skrev 2013-09-03 11:55:12 följande:
tyvärr har de olika sjukhusen olika riktlinjer, men det VANLIGASTE är att (som kg skriver) om man är nere på minus värde inom 8 veckor blir förbudet 6 mån FRÅN SKRAPNING, annars 1 år. Att komma till minus värde skiljer sig tyvärr också, vissa menar från 5, andra vill att det ska ner till 0,1. Alltså väldigt olika. 0 finns inte, man har alltid lite hcg i kroppen.
Tack för ditt svar!
Godtagbara "minus" här i Uppsala är allt som är under 5. Mitt senaste prov var under 2, vilket de tycker är jättebra. Provet jag tog en månad tidigare var också under 2 och två veckor innan det var det 4,1. Vad jag förstår så är det helt normalt att ha värde 2...? Sköterskan som jag pratade med sa att det är helt normalt och bra. Men då förstår jag inte att vissa vill att man ska ner till 0,1. Är det ens möjligt för alla då?
Usch, varje gång jag börjar tänka på värden och graviditetsförbud blir jag alldeles snurrig. Jag har fortfarande några månader var tills jag når 6 månader från skrapning så jag försöker ta det med ro och inte tänka så mycket på det. Jag känner inte att jag skulle vilja bli gravid än, även om förbudet inte fanns.