Giraffmamman skrev 2013-05-30 23:34:31 följande:
Hej alla! Jag lider så när jag ser att det tillkommit fler i denna grupp. Jag har hållt mig borta, levt i förnekelse, men jag tänkte att jag ville uppdatera er. Jag är nu friskförklarad! Inga mer blodprover!!! Därefter påbörjas kampen med att bli gravid och ärligt så rent mentalt var jag inte där. En del av mig började räkna dagar en annan del av mig kände att jag klarar inte av fler negativa gravtest, Jag skiter i det!!! Sen helt plötsligt så började jag bli yr om dagarna, jag mådde illa och jag tom kräktes! Jag tänkte att det var någon form av psykisk reaktion. Till sist slog mig tanken att jag ej haft mens på länge! Tid på gyn konstaterade graviditet!!! Fullt normal! Ingen mola! Är nu i vecka 20. Har varit på 5 ultraljud. Allt ser fint ut och nu har det börjat röra sig i magen!
Så jag vill sända styrke kramar och hopp till er där ute som kämpar! Och håll tummarna att inget annat galet händer plutt*en i magen, för då skiter jag verkligen i det här! Undrar om sjukhuset erbjuder samtalsstöd då? För hitills har de inte gjort det,..
Grattis till graviditeten! Vad härligt att höra att ni kommit till v 20 redan. Håller tummarna för dig. Tycker verkligen man borde bli erbjuden samtalsstöd vid en mola också. All rädsla och sorg som följer med är svår att hantera själv.
Här går det också bra. Blev friskförklarad i februari och började försöka direkt. Det tog sig på tredje försöket och nu är jag i v 10. Lite nervöst fortfarande alltså, men jag känner mig positiv ändå. Allt känns annorlunda än molan och på VUL i v 8 såg det bra ut och hjärtat slog så jag hoppas det går bra det här. 19 juni ska vi på KUB och efter det släpper jag alla nojor jag har om det ser bra ut.