Vombat, som skräpmola skriver tvistas det om det är 2 eller 5 som godkänns, men defernetivt inte mindre än 2! Vissa kommer aldrig ha 0,1 känns hyfstat onödigt att mäta tills du får ett sådant provsar. Tycker du ska ifrågastätta detta. Jag har varit i kontakt m en hel del läkare (alltås inte bara dem som opererade mig) och alla har varit eniga om 2 eller 5. Jag tycker du ska fira nu, frisk och fri från mola. Kram!
Skräpmola, gud var skönt! vill också... Lösningen kan som sagt vara busenkel, o din kropp verkar ju inte ha några problem att bli gravid. Det är annars ett av de största problemen blan mina IVF "kompisar", att det inte vill fästa alls. Stor kram, kanske bakas det en beebe på semestern!
Fundersam, om du orkar läsa bakåt några vändor kan du se att det är en hel del som plussat efter mola för att sedan få mens. Missfall räknas det inte som förrän man sett ett foster, dvs runt v 7. I ditt fall misstänker jag att en graviditet startat, sen avslutats tidigt. Detta är såklar otrokigt smärtsamt, frusterande och sorgligt, men oftast helt normalt. Över hälften av alla befruktade ägg är tyvärr inte graviditets dugliga, utan börjar dela sig för att sedan avstanna. Man kallar det för kemisk graviditet. Känns som att många uplever detta efter molan, men i normala fall kanske man inte hade gravtestat så tidigt, o inte ens varit meveten om det tidiga plusset. Om du är orolig att du haft en mola igen kan du ju alltid gravtesta om någon vecka. Har du fortfarande mätbart HCG ska du def ta kontakt m din läkare. Tror dock inte du behöver oroa dig, men det är klart man är medveten och orolig efter resan m Mola. Hoppas det löser sig för dig. Kram.