• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Leonel83

Hej! Är helt säker på att jag fått ett till MF. Blöder jätte mycket, ont i mage och rygg. Trodde att det var vår tur nu men blev en till besvikelse :(. Har ni något råd hur man går vidare nu ? Vad kan det vara för fel? Eller är det bara otur? Två missfall efter mola. Min kropp vill bli gravid men klarar inte av att behålla d. Hoppas att det går bra för er! Kram m

• vanna

åh vad jobbigt Iris / leonel .. har du utretts för missfallen .. kollat vitalparametrar så som B- vitamin tyroideastatus .. sånt kan påverka om man behåller barnet eller ej!

kram på dig!

• Leonel83

Hej ! Tack för svar ! Vi är ställda in kö för utredning så vi får avvakta och se! Är det
    Någon som vet hur man märket att allt "kommit ut" efter ett tidigt MF? Vet inte om jag borde göra ett till gyn? Ska ju ta blodprov för att kolla att HCG gått ner. Innebär det att fostret är borta eller kan rester finnas kvar? Hoppas någon vet? Kram på er och hoppas ni haft en fin dag i vårvädret

• Ludvigsmamma

ÅÅÅÅ vad tråkigt  Leonel! Stooooor kram till dig!!!

• vanna

hej alla underbara tjejer!!

jag har Plus at!! japp jag är äntligen gravid kan knappt tro det själv .. ett år och tre månader efter skrapning av mola .. håll tummarna för att detta ska gå vägen nu!

fick en dålig start med en "sur" barnmorska som tog emot mitt samtal om att komma på ett besök framöver . Hon bokade in mig på ett besök när jag är i v 10 .. så sa hon " då får vi se om det finns nåt levande foster då!"

hur kan man säga så till nån som faktiskt varit på UL där det INTE fanns nåt levande foster!!? Men jag försöker skaka av mig det .. denna gång ska det gå bra!

kram på er alla

• Ludvigsmamma

ÅÅÅÅÅÅÅ Vanna!!!! Vad härligt att höra!!!!!!! Jätte grattis!!!!!!!!!

F-n vad jobbigt med en otrevlig barnmorska, men som du skrev försök att skaka av det det kommer gå bra den här gången!!!!!

Kraaaaaam!!!

• SuperMajjsan

Åh Grattis Vanna!!! Härliga nyheter
    Men vilken konstig kommentar av bm... så borde man ju inte fä säga!

Men jag håller alla tummar även för dig i fortsättningen!!

• Anonym (skräpmola)

Härligt Vanna! Men vilken barnmorska, vad ska man säga...

Jag har alldeles precis sett ett litet hjärta slå i min livmoder. Det var den häftigaste känslan av alla. Är i v 7+4 - 6 någon gång. Läkaren såg inga molatendenser på moderkakan och menade att missfallsrisken har minskat drastiskt nu när hjärtat slår som det ska. Jag är lycklig!!!

Svar på tråden Mola/Druvbörd