Inlägg från: Läskande |Visa alla inlägg
  • Läskande

Löpartråden 13

Åh, vad härligt med en tråd om löpning:) Jag älskar att springa. Fast jag springer inte så långt .

Drömmer om att springa en mara någongång.. Bara för att :) men jag är inte där än.

• Läskande
    Duckan skrev 2015-04-09 22:52:32 följande:

Läskande, bara att nöta på. Jag hade inte rört på mig sen gymnasiet typ när jsg började röra på mig för tre år sen.

:) Jag har alltid sprungit . Nåja, nästan iaf. Tävlande i löpning som ung, men sprint.

Nu är det bara för att det är härligt och en bra träningsform.

Roligare när man kommer ut också :)

Springer ni vårruset och såna tävlingar? Jag sprang tjejmilen förra året.
  • Läskande

Jo, veteran :) sprang vårruset förra året..men s sagt, man får ju springa zickzack mellan folk. Som tävlingsmänniska vill man fram :P

På tävling har jag inte sprungit längre än 1mil och på träning,2mil. Då var jag rätt stum.

Hade jätteproblem med en benhinna förra året, som nu verkar bra.

Nu har jag en vad som gör jätteont istället:(För en vecka sedan, gjorde det bara jätteont mitt i ett löppass. Fick stanna. Haft ont att gå i några dagar. Försökte springa idag.. Kom 2km, sedan tväront. Några tips?:/

• Läskande
    straight arrow skrev 2015-04-10 09:46:22 följande:

Läskande, vadmuskeln kan ha krampat ihop och fastnat så, testa att stretcha muskeln mellan ytterligheterna och se om spänningen lossnar?

Springer inga lopp... Skulle lacka ur på trängseln och allt folk. Gillar det meditativa i att springa ensam med musik i öronen.

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
    Ska prova,tack :)

Jag gillar tävlingsmomentet lite :) eller ganska mycket.
  • Läskande
    Duckan skrev 2015-04-10 09:48:05 följande:

Jag har varit fri från krämpor så jag har inga tips dessvärre. Mitt ena knä ömmar när jag går, men inte när jag springer så jag kör på smile2.gif

Klarar du två mil på träning skulle jag tippa att du klarar ett maraton med lite pannben.

Det är mycket vilja i denna kropp. För mycket ibland. Kan liksom inte hålla mig från att springa , fast jag haft för ont i bland.

Vore häftigt att göra en mara.. Och sedan klassikern :)
  • Läskande

Det gör jätteont. Smörjt och satt på en hård strumpa. Låter väldigt likt länken Michael skickade :(

Jag har tränat 3v på raken (inget skäll nu) så jag antar den är sliten .

Och man inser att man inte är elittränad längre :P

• Läskande
    Duckan skrev 2015-04-11 14:02:05 följande:

Idag åkte tischan fram och benen trampade på i 19,1 km.

Härligt! Fantastiskt väder!

Har funderat på cykling .. Skonsamt. Här i stan har de ofta träning i grupp med tex Team Sportia. De verkar ha så kul!
  • Läskande

Usch! Så irriterande! Hoppas det blir bra snart!

När jag berättade för min mor att jag hade muskelbristning i vaden sa hon "det är åldern!" Gulp :)

• Läskande

Haha! Gubbvad! Läste på om det.. Men det stämde inte :P dessutom blir det gummvad för mig :D

• Läskande

Duckan! Jag är 38år :) jag tycker inte att jag tränar så hårt. Men då jämför jag med hur jag tränade förr, så det kanske blir fel :D

Jag älskar ju att tävla.. Förbättra tider och så.

Men som sagt, nu är min utmaning att springa längre.

Nu har jag kört crosstrainern några dagar. Skittråkigt :P men få väl bli så ett tag.

Svar på tråden Löpartråden 13