• BjörnesMagasin

    1. Samlingstråd för "gamlingar" från alla 30+ trådarna, del 15.

    Vi vill börja med att påminna om vilka tråden är till för:

    Det här tråden är till för alla som aktivt deltagit i någon/några av 30+ trådarna ("30+ som arbetar på första barnet", "30+ som arbetat mer än ett år på första barnet", "30+ som väntar första barnet" och "30+ som fått första barnet" osv) i minst 6 månader (och alla som varit med innan dess)!!

    Idén till den här tråden uppstod för att vi kände att vi ville ha en gemensam samlingsplats där alla kunde samlas, oavsett om vi fortfarande kämpar, väntar eller redan har fått våra guldklimpar!!
    I respektive tråd pratas det mest om det som rör just den tråden, medan man här kan prata och skämta om allt, skriva upp sig på fikalistor osv. osv...

    Vill du vara med här? 
    Engagera dig i en passande 30+ tråd, och lär känna oss, så är du välkommen hit senare! 

    Välkomna att babbla loss (och kasta en och annan bulle) alla gamla goa 30+are!!! 

    Kraaamar från trådens grundare Dottie och Björne, och alla trådskapare efter oss!! 

    Länkar:
    30+ som arbetar på första barnet:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m51559647.html


    30+ som fått första barnet:
    30+ med första barnet 1-3 år:


    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html


    30+ som planerar syskon:

    30+ som väntar/har fått syskon:


    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html


     


     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 16:42
    Glömde en länk...
    30+ som fick första barnet 2006:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m50060818.html
  • Svar på tråden 1. Samlingstråd för "gamlingar" från alla 30+ trådarna, del 15.
  • BjörnesMagasin
    Glassgrisen skrev 2010-04-06 21:03:51 följande:
    Björnes - Grattis till 4 år . Jag har varit medlem i drygt 3 år, och hittade 30+-trådarna med en gång tror jag. Jag stod och stampade i arbetar- och kämpar-trådarna i en evighet känns det som. Nu avancerar man snabbt mellan trådarna, snart är det 1-3 års och efter det... gulp, planerar syskon-tråden .
    Okej, då var du ju inte långt efter mig, men jag har väl hunnit iväg till kämpar- och väntartrådarna innan du har kommit dit!! Vi hade försökt i flera månader redan innan jag hittade hit och sen hann jag lagom in i kämpartråden innan jag blev gravid (visserligen med ett mf först, men sen tog det sig igen efter bara ett par månader)...
    Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • lia76
    BjörnesMagasin skrev 2010-04-06 21:10:21 följande:
    Okej, jag tänkte inte på att man kan ha varit medlem redan innan man hittade 30+trådarna! Själv smygläste jag lite som gäst ett tag och blev medlem efter att ha hittat "30+ som arbetar på första barnet" och känt att jag hörde hemma där!!
    Jag hittade en BF tråd för oss som skulle få första barnet september 2006. Så jag hängde i den ett tag innan jag hittade 30+ tråden
    (=
  • södermalm

    Jag hittade nog till 30+tråden på en gång. Hängde med Phi, Dottie, Oyra, Björnes och Labilina, Drutten m fl precis i början. Det var väl vid den här tiden fast för 4 år sen, 2006. Jag har också cirkulerat i de flesta 30+-trådarna. Försöker, försökt länge, väntar, fått, 1-3, syskon ...

  • BjörnesMagasin

    Heej Söder! Kul att se dig också!!


    Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • Ela
    södermalm skrev 2010-04-06 21:19:28 följande:
    Jag hittade nog till 30+tråden på en gång. Hängde med Phi, Dottie, Oyra, Björnes och Labilina, Drutten m fl precis i början. Det var väl vid den här tiden fast för 4 år sen, 2006. Jag har också cirkulerat i de flesta 30+-trådarna. Försöker, försökt länge, väntar, fått, 1-3, syskon ...
    Och då tjuvläste jag en tid innan jag "vågade" bli medlem och ge mig till känna.
    Två är dubbelt så bra
  • södermalm

    Ela såklart!! Vi har ju också hängt jämsides sen min start tror jag

  • Ela
    södermalm skrev 2010-04-06 21:34:21 följande:
    Ela såklart!! Vi har ju också hängt jämsides sen min start tror jag
    Du var på plats när jag kom in i tråden men du var nog ganska ny tror jag.

    Vilken fart det var i arbetartråden då! Jag hade jättelugnt på jobbet den sommaren och tur var väl det.
    Två är dubbelt så bra
  • Billabong
    Ela skrev 2010-04-06 21:37:49 följande:
    Du var på plats när jag kom in i tråden men du var nog ganska ny tror jag. Vilken fart det var i arbetartråden då! Jag hade jättelugnt på jobbet den sommaren och tur var väl det.
    södermalm skrev 2010-04-06 21:19:28 följande:
    Jag hittade nog till 30+tråden på en gång. Hängde med Phi, Dottie, Oyra, Björnes och Labilina, Drutten m fl precis i början. Det var väl vid den här tiden fast för 4 år sen, 2006. Jag har också cirkulerat i de flesta 30+-trådarna. Försöker, försökt länge, väntar, fått, 1-3, syskon ...
    Och jag hittade 30+tråden för de som arbetar på första barnet 22 aug -06, så jag missade precis allt "sommarpratet" det året.
    Smygläste nog inte många kvällar innan jag yttrade mig första gången... Var väl alldeles bubblig om att få "prata" med andra om att vi försökte få barn - var nämligen ytterst hemliga om det IRL.

    Apropå det, ngn som har kontant med Phi? Eller läser du här själv kanske, Phi? Tänkte på dig senast härom veckan, coolt att hennes/ditt nick dök upp här nu!
    Minns även att jag nattsuddade med Sweedy och Almis men tyvärr inte sett till dem på länge här. Ja, många fler har ju försvunnit under åren som gått - och andra härliga vänner jag tillkommit istället.
  • Piggley Wink

    Mandra: Vad är en lurkare?

    Själv så snokade jag mest utan att ge mig till känna i början. Jag hittade inte FL förrän vi försökt rätt länge. Jag ville nog inte riktigt erkänna för mig själv att det tog tid (inte lika lång tid som för många andra, men det kändes extremt länge när vi väl bestämt oss), så jag skrev någ aldrig nåt i planerar(försökt länge trådarna... Men sen tog det fart!

    Mitt nick skaffade jag ju när jag blivit gravid (2006-10-30), som ni förstår... Trodde inte man skulle hänga kvar här efter barnet kommit, trodde mer det skulle vara som Bröllopstorget där man liksom var klar med siten när bröllopet var avklarat . Men här kommer jag ju hänga kvar hela livet

Svar på tråden 1. Samlingstråd för "gamlingar" från alla 30+ trådarna, del 15.