• Thulo

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-01-08 17:37:39 följande:
    Här är mitt senaste pysselprojekt. En mormorsrutefilt av restgarner. På bilden är det 40 stycken ganska stora rutor. Tanken är att alla ska få en grå rand och sedan ska de monteras med grått. När filten är klar kommer den vara minst lika stor som mattan jag lagt ut rutorna på vilken är 110 x 140 cm.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpogocyj.jpg
    Snyggt jag håller också på att virka mormorsrutor eler nja det ligger i träda just för tillfället men nu blev jag sugen igen. Men min filt kommer ta evigheter känns det som jag har bara 3 varv på dom sen virkar jag runt med mörkblått. Fast virka ihop några innan bebisen kom så han har en som har mörkblått runt och en filt som har vitt runt. Nu ska resteradne bli en stor filt att ha i soffan. eller jag gjorde ett par tofflor också av några.... fast det vart inte så sköna tofflor

Har också sett skidor till vagn nyligen på Blocket och idag kunde man önskat ett par såna vi var nämligen och åkte pulka i en gammal slalombacke och för att komma dit så var man tvungen att dra vagnen i skoterspår ganska långt och eftersom det snöat igår IGEN så var inte skoterspåren så hårt packade. Men vi kom fram och ungarna åkte. Maken fick vara lift åt treåringen efter ett tag.
  • Thulo
    Princepesa skrev 2011-01-09 11:44:19 följande:
    Hej! Har gått lite i ide då det visat sig att det inte blir någon bebis.....
    Nå det är väl bar på det igen.... jag ska ha en liten fyra!

Kram! 
    Vad tråkigt

Jag har en P&T min lille ligger fortfarande under med storebror över han är 3,5 och egentligen liiite för tung att sitta över, vet inte riktigt hur lång han är men om han vickar på huvudet kan vi dra över suffletten. Hade från början bara tänkt liggvagn och ståbräda men övergav det ganska snabbt. Vi har grusväg här och det var ingen hit.
    Men med Phil vagnen så kan han hoppa upp om han inte orkar gå eller om vi går där det är trafikerat för jag litar inte på att han skulle stå kvar på brädan då
  • Thulo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-13 19:13:12 följande:
    men skrik då till innan du får för dig att slänga ut den...okej? Så kan vi ju kanske ta en träff på e-tuna zoo eller liknande Ase också kanske? Och några fler som känner sig anträffbara i dem regionerna
    Har ju kusiner i E-tuna typ "bara" 2 timmars bilresa har jag för mig
  • Thulo
    Angel Gbg skrev 2011-01-13 19:23:50 följande:
    Jag fick idag ett samtal man inte vill ha från dagis... orden
    blod överallt, ringa ambulans, kom fort
    var dom enda jag uppfattade då läraren var i chock...

Väl där var det "bara" en haka men det var verkligen blodbad och heldag på akuten. Inga väntetider någonstans så C inte var bra, misstänkt hjärnskakning, panikattacker så hon är klassad som verkligen sjukhusrädd osv men som hon var så off hade vi en massa timmar observation tills dom konstaterade att om hon har hjärnskakning behöver hon lugn och lugn går inte att få utan halvsedering på sjukan så vi skickades hem med anvisning om minsta försämring så ska vi ringa blinkbilen och åka in
    Fy vad läskigt
  • Thulo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-19 20:01:17 följande:
    någon med inputt om - Acta Graco Logico S.
    Jag har en sån men inget annat att jämföra med riktigt. Har bas i bilen och  en Akta sulky som ligger i bilen som man kan klicka fast babyskyddet på så jag slipper också bära det vid dagis lämningar och affärsbesök. men som sagt har ju inget att jämföra med men liite tung är den ju.
  • Thulo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-19 20:14:18 följande:
    Thulo skrev 2011-01-19 20:10:45 följande:
    Jag har en sån men inget annat att jämföra med riktigt. Har bas i bilen och  en Akta sulky som ligger i bilen som man kan klicka fast babyskyddet på så jag slipper också bära det vid dagis lämningar och affärsbesök. men som sagt har ju inget att jämföra med men liite tung är den ju.
    och det finns adapter till bugga så man kan klicka den där oxå...
    Har ju ingen bugga så det visste jag inte
    Sen ljög jag lite när jag sa att jag inte hade nåt att jämföra med det har jag ju faktiskt... När mina stora barn var små så var deras babyskydd stort och klumpigt inget handtag och man var tvungen att spänna fast det med bältet varje gång man skulle åka. Därför tycker jag mitt är smidigt även om det nog finns smidigare
  • Thulo
    Fröken Småland skrev 2011-01-19 21:44:29 följande:
    Tror det är samma vagn som en i Bugabootråden var intresserad av, och på beskrivningen av felet så skall den hoppas över. Annars är det absolut något att ha *älskar*
     Ja jag läste det nys i Buggatråden, men ett chassi vad kan det kosta då? eller kan det gå att laga?
  • Thulo

Nån som vet? När man betalar kontant så avrundas det ju till närmsta krona. Men hur ska dom göra då man betalar med kort?
    Om jag handlar på Ica tex så kanske dom säger 79:- om jag skulle betalt kontant medans det dras den exakta summan från kortet tex 78,82:-
    Igår va jag in på en liten affär här och handla för 103,50 som hon slog in i kassan det blev ju 104 kontant men jag drog mitt kort och då slog hon in 104 på kortläsaren. Alltså jag är inte snål utan det är principen. Då tjänar hon ju 50 öre och det kan ju bli många om dom alltid gör så. plus att det står olika summor på kvittona jag fick 103,50 på kassakvittot och 104 på kort kvittot

• Thulo
    Riskiflickan skrev 2011-01-21 18:11:07 följande:
    Det ska ju vara exakta summan på kortet, kanske expediten inte tänkte på det? Påpekade du det inte?
    Jo och hon sa att "Dom har sagt att vi ska göra så" Jag blev så paff att jag inte kom mig för att säga nåt mer så jag vet inte vem "dom" är
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11