K*B*N, pratar del 11
Asereht skrev 2011-01-08 17:37:39 följande:
Här är mitt senaste pysselprojekt. En mormorsrutefilt av restgarner. På bilden är det 40 stycken ganska stora rutor. Tanken är att alla ska få en grå rand och sedan ska de monteras med grått. När filten är klar kommer den vara minst lika stor som mattan jag lagt ut rutorna på vilken är 110 x 140 cm.

Snyggt jag håller också på att virka mormorsrutor eler nja det ligger i träda just för tillfället men nu blev jag sugen igen. Men min filt kommer ta evigheter känns det som

jag har bara 3 varv på dom sen virkar jag runt med mörkblått. Fast virka ihop några innan bebisen kom så han har en som har mörkblått runt och en filt som har vitt runt. Nu ska resteradne bli en stor filt att ha i soffan. eller jag gjorde ett par tofflor också av några.... fast det vart inte så sköna tofflor
Har också sett skidor till vagn nyligen på Blocket och idag kunde man önskat ett par såna vi var nämligen och åkte pulka i en gammal slalombacke och för att komma dit så var man tvungen att dra vagnen i skoterspår ganska långt och eftersom det snöat igår IGEN så var inte skoterspåren så hårt packade. Men vi kom fram och ungarna åkte. Maken fick vara lift åt treåringen efter ett tag.