Fröken Småland skrev 2010-08-01 21:12:23 följande:
Thulo: välkommen hem! Men vad i hela friden är det med ditt blodtryck?
Tack
Ja det undrar jag med. Har varit sjukskriven sen slutet av Maj för bl.trycket trodde verkligen att det skulle gå ner efter att bebis kommit ut men inte då. Hade en huvudvärk from hell sista månaden, lagom lätt att veta om det var värmen då, min migrän, bl.trycket eller början på havandeskapsförgiftning så vi fick åka in många många gånger för koller.
Fast sista dan innan han är född blev vi inskickade för att prata med läkare för det hade stigit undr helgen trots att dom ökat dosen med medicin.
Då skicka dom ner oss till förlossningen och jag som hade förberett mig på att få gå över (han är född på 39+2) där nere börja dom prata om igångsättning fast inte förrän nästa dag för dom hade fullt upp och så farligt högt var inte trycket då. Vi fatta fortfarande inte att vi snart skulle få snusa bebis kändes helt overkligt.
Sen kom en läkare och skulle undersöka, hon ville göra ett ul, vi hade varit in 3 dagar tidigare eftersom vi var oroliga då vi hade tvärnitat med bilen för en lös hund, den klara sig med bara cm tillgodo

och det ul var bra, men nu när hon kolla så hade bebisen inget vatten.
Då blev det fart då ville dom sätta igång det direkt. Men dom sa att det skulle ta tid. Men fick värkar efter nån timme, men bara öppen nån cm.
Sen gick det fort och dom fatta inte att det var riktiga värkar på en timme öppna det till fullt och
bl.tr bara steg och steg fick en tens apparat som jag inte kom överens med. Sen satte dom 3 nålar i huvudet som jag var livrädd skulle försvinna i mitt lockiga burr....
När dom undersökte mig igen då en timme efter var jag fullt öppen och då kom dom på att dom skulle byta rum till ett förlossningsrum, ungen höll på att komma i korridoren.
Tom när jag på 2 krystvärkar fick ut honom fatta jag inte att det var klart (då är det ändå mitt 6:e barn

)
Han var så liten ( i våra ögon) vägde 3090g 3:åringen vägde ju 4090g.