Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Billigast och lättast är såklart en separat sufflett. Är det en double wave de har? Undrar om den där Cloudy passar på den?

• Fröken Småland

Lokatt: Vad tråkigt att du fick ett sånt dåligt intryck av förskolan . Här går förskoleklassen tillsammans med årskurs 1 så det är väldigt strukturerat tycker jag, fast på ett bra sätt. Det finns två F-1:or så under något pass varje dag så separeras 6-åringarna och gör något tillsammans; pyssel eller fri lek. Då är ettorna lite mer seriösa antar jag men jag vet inte riktigt vad de gör. En gång i veckan har "nollorna" också bokstavsträning så de får öva lite på bokstäverna och träna på att ljuda.

Hög radio hör inte hemma i skolvärlden om du frågar mig Och det skall alltid finnas tillgång till minst en svenskatalande vuxen. Irriterande!

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-04-23 15:24:25 följande:
    La den i min lista imorse. Synd att det inte fanns något köp nu, det gäller att kunna hålla koll i det sista bara.
    Det går ju kolla om säljaren vill sälja den till fast pris ändå
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-04-23 15:26:38 följande:
    Nu är JAG arg. Det händer inte så ofta. Fick en rabattkod från Blingo för att deras leverans av mina kläder blev så försenad, MEN man var tvungen att beställa kläder igen för att få pengarna. (100 Så då är typ frakten betald... Men sen fick jag dagarna efter en till rabattkod för att jag var storkund (200:- vid köp för 600 Jätte bra tänkte jag, då ska jag gå in och se om jag kan skrapa ihop något. Beställde väl för 700 ca och fick då 200 i rabatt. Sen gick inte 100:- rabatten att lägga in. Eftersom den inte hade några begränsningar alls så trodde jag ju det var ok att använda den. Det står ingenstans i deras två mail om att man inte kan använda flera rabattkoder osv. Men fick nu svaret att man inte får använda två koder på ett köp. Borde inte detta ha framgått i mailen. Känner mig snuvan på en hundralapp.. Inte hela världen, men tycker det är oerhört trist när man känner sig lurad.
    Irriterande! Såna rabattkoder brukar ju aldrig gå att kombinera utan du skulle istället fått en tillgodo-check på hundra kronor tycker jag. På mässan delade de ut 100 kr-checkar till alla som handlade men när jag (såklart) ville dela upp mina varor i flera köp {#lang_emotions_dreamer} så sa han att man bara kan använda en i taget.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-04-24 12:46:20 följande:
    Ehm, vad gör katterna som gör att du måste städa så mkt bakom tvättmaskinen?
    *fniss* Precis min tanke... Kanske kattsand som hamnat under och blandats med vatten? *spånar*
  • Fröken Småland

Lindadjo: Hoppas dina hormoner stabiliserar sig snabbt, inte kul att vara ett nervvrak

Idag sticker jag en sväng till Jönköping, skall kolla på tygavdelningen på IKEA efter lite kul attiraljer för alla projekt jag har nu när jag upptäckt att jag faktiskt kan sy . Vi skall också se om vi kan hitta en ny cykel till Maja för hon har vuxit ur sin fina gröna med blommor på som hon hatat från första dagen eftersom den inte var råååsa. Mamma älskar den

• Fröken Småland

IKEA hade inget roligt i sy-väg så det bidde inget där. Däremot hittade jag två fina kuddfodral till soffkuddarna som fick mig att spåna iväg så nu vill jag göra om i vardagsrummet. Helt plötsligt är det blått som hägrar, jag som aldrig gillat blått {#lang_emotions_undecided} Men det var lite allmogestil på dem som jag föll som en fura för och sen på väg ut hittade jag en superläcker matta som tyvärr inte stämde alls med måtten vi behöver i vardagsrummet, utan den fanns bara som lååång (tras-)matta *gråter en skvätt och letar vidare*

Hittade en fin cykel till Maja också, en råååsa med växlar. Och när jag monterat den och hon cyklade runt jättestolt här hemma så såg lillebror så trånande och längtande ut att jag monterade ihop hans gå-cykel som jag köpte på mässan och som han skulle få i födelsedagspresent . Han får något annat

På Rusta köpte jag en vit lurv-filt som jag skall prova att sy en lurvtröja av. Grått kantband? Rosa? Jag återkommer

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11