K*B*N, pratar del 11
Asereht: När jag är förkyld har jag alltid ont i hals och öron, och det är skitirriterande! Prova med Strepsils, det låter inte mycket för världen men det lindrar faktiskt rejält i halsen. Krya på er!
På vägen hem från dagis åkte jag förbi Granngården och köpte lite fröer och såjord. Jag som aldrig sått något i hela mitt liv! Tanken är att jag skall ha en egen liten kryddträdgård med gräslök, persilja och dill och så köpte jag även ärter och sockerärter som kan vara kul för barnen att sköta och plocka. Nyttigt godis, Maja älskar att plocka ärter hos farmor och farfars granne (som odlar ärter enbart för våra barns skull, kram till dem
)
Zasata: Vet inte vad de kostar men tycker att de för barn har stigit så hemskt i pris. Från typ 119 till 249 eller nåt sånt, inget billigt alls ju.
Usch, min man berättade om det där igår . Jag minns att i Falkenberg blev en ettåring överbackad av sin pappa när han skulle vända husvagnen hemma på tomten och det var ingen lycklig utgång på den olyckan
.
Lindadjo: Det var skitskumt för mig när jag precis tagit ut spiralen. Jag gick tillbaka och kollade mina anteckningar nu och för mig såg det ut så här:
ÄL efter ca 2-3 veckor efter uttagandet
M efter 6 dgr (pytteliten blödning)
ÄL 32 dgr efter mens
M 6 dgr efter ÄL (spotting)
ÄL 17 dgr efter mens
M 9 dgr efter ÄL
ÄL 17 dgr efter mens
M 9 dgr efter ÄL
ÄL 18 dgr efter mens
och sen blev jag gravid men då verkar det ju ha stabiliserat sig på cykler på omkring 26 dagar.
Den allra första blödningen var pytteliten och den andra var så obetydlig att jag var fullständigt övertygad om att det bara var en spotting och att jag därför var gravid. Var till och med hos gyn för att kolla om något var knas eftersom gravtestet visade neg men det aldrig kom någon mens. Men antagligen så var hinnorna i livmodern så ringrostiga att de helt enkelt inte gjorde sig redo för en graviditet trots ÄL. Men tredje blödningen var normal och sen var det som vanligt igen.