Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-19 17:36:21 följande:
    Nja, jo, ja.. Säljaren måste ju vara villig att sälja till just oss också förstås. Drömmer Det var en annan familj som var spekulanter, men de tänkte ha det för att hyra ut. Vi är myyycket bättre lämpade för vi behöver ha det så stort till alla ungarna ju! {#emotions_dlg.djavulsk}
    hoppas hoppas att säljarna förstår sitt eget bästa
  • Tant Pruselius
    sarahl skrev 2010-10-20 10:14:16 följande:
    Någon som vet om o vad för typ av åkpåsar det finns på gekås just nu? behöver ha tag i en till nya vagnen, vill helst ha nån färgglad, tex röd eller gul!
    jag såg endast svart, beige och fisrosa när jag var där nu ibörjan av oktober...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-10-20 12:31:28 följande:
    Här är läget oförändrat. Jag mår så otroligt dåligt. Sen har vänstra sidan av min hals svullnat upp. Det gör bara ont från utsidan om man säger så men svullnaden gör det svårt för mig att äta då halsen känns trång. Jag har inte ont i själva halsen däremot. Febern pendlar upp och ned.

Prus och Nif ni får dessvärre vänta lite till.
    halsböld? Krya på dig!!
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-10-20 13:33:37 följande:
    Jag tror att jag också har en Hoover. Den har hållt skitbra hittills (haft den i snart 4 år och tvättar minst en maskin varje dag). Jag tror att den är rätt stor. Tyvärr valde jag en med inbyggd tumlare, vilket var riksuselt, men som tvättmaskin funkar den kalasbra.
    är det värdo med 2 i 1?
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-10-20 13:42:05 följande:
    Jag vet inte om det är det generellt, men det blir f*n aldrig torrt i tumlaren på min
    värdo!...och jag som hade tänkt önska mig en sådan av tomten för att slippa den höga tvättpelaren i badrummet....
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-10-20 13:53:38 följande:
    Fast det finns ju jättemånga som är nöjda med sina, och jag misstänker att det varit något fel på min tumlarfunktion. Ibland är kläderna blötare efter tumling än de var efter bara tvätt så något verkar ju inte stå rätt till, men jag har inte orkat bråka med affären (lat o dumt jag vet)
    du får skicka Frk S på dem

Vart håller smålands damen hus förrästen?!
  • Tant Pruselius

är det normalt att ha massor med samandragningar av att bara stå upp mer eller mindre ? (v 20)
    eller skit i normalt, är det ofarligt?

• Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-10-20 16:02:36 följande:
    Gör de ont? Jag skullke kollat upp med bm.
    Jag har haft mycket, mer ju fler barn jag fått, utan att det varit någon fara, men gör de ont ska det absolut kollas upp.
    nej dem gör inte ont... bara obehagliga och magen blir verkligen stenhård...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-10-20 16:59:37 följande:
    Jag är här! Har varit på VFU idag, kul.

Prus: Jag hade mycket sammandragningar tidigt med båda barnen men de försvann så snart jag vilade. Det är kroppens sätt att säga till dig att vila så gör det om du kan! Det är sällan som det betyder något allvarligare men om du har en känsla av att allt inte är som det skall så tycker jag att du skall kolla upp det.
    känns inte farligt, mer obehagligt.... men jag ska nämna det för bm vid nästa besök, brörjan av nov.... för precis som du säger så lättar dem vid vila....svårt påjobbet bara, jag står ju upp  mer eller mindre 8timmar i sträck...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11