Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Bäst att lämna soffan och kolla på burken, jag ser ju inga bilder med appen (dumt)!

• Asereht
    zasata skrev 2010-09-08 08:57:19 följande:
    Åååå jag hatar dagar vid ägglossning, jag blir så där super duper deppig. nån mer som blir sådan? gråter åt allt, och allt blir fel och meningslöst?
    Jag känner inte av äl alls, möjligen att jag får lite småont i magen men oftast vet jag inte ens att det är på gång. Däremot så blir jag hemsk i humöret dagarna innan mensen kommer. Riktigt hemsk, irriterad och arg helt utan orsak. Lite deppig också men det är mer en sån där "ingen förstår mig" depp som har med irritationen att göra. Skäms
    Sen när mensen kommer så blöder jag så det inte är klokt och oftast får jag rejält ont och har jag riktig otur så får jag migrän med. Jag hatar mens men just precis nu är jag rätt glad att den dök upp tre dagar innan förväntat datum då det liksom inte blev någon ordentlig sist. Det är ju inte helt ovanligt att mensen bökar lite första gångerna efter att den kommer tillbaka men man blir ju lätt nojjig även om man vet att det inte kan vara något på gång.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Asereht

Jag fick åkpåseoverallen såld på T, trodde jag adlrig. Tycker det ligger sådana utan bud hela tiden. Personligen så lyckades jag aldrig riktigt uppskatta den heller så den har legat här och hoppat över två barn. Jag slängde med en mössa och lade ett hyfsat lågt pris (men inte gratis) och det blev tom budgivning! *s* Den gick för hela tio spänn mer än jag lade ut den för. *ha ha* Men jag är väldigt nöjd med det. Jag trodde ju inte ens jag skulle få utropspris utan chansade vilt.

Nu har jag sålt två av tre overaller som jag hade ute. Om nu någon kunde nappa på liggdelen också så kunde jag börja bestämma mig för vad jag ska ha kvar och inte gällande övriga vagnstillbehör.

• Asereht
    Lokatt skrev 2010-09-08 09:10:05 följande:
    zasata och A, skippa det där med mens istället det är ju ett ***** ofog
    men allvarligt, preventivmedel som tar bort det är ju himla skönt (fast a du ammar väll än iof.)
    Ja jag ammar. men jag har problem med det där med p-medel. Jag kan inte ha spiral, min kropp ser det som främmande objekt och stöter ut dem. Har lyckats gå bet två ggr och senast med hormonspiralen. Blir dyrt att hålla på så.

Har kollat upp p-spruta men denna ska tas bort och då finns inte så mycket alternativ kvar. P-stav och så dessa pysselgrejer som pessar och liknande och så pillerknaprande då. Piller säger jag direkt nej till och staven...jag vet helt enkelt inte. Sterilisering av man är ett fett ja men vi har inte råd iom att de tog bort subventionen och man får betala hela kalaset själv (run 10 000 kr). Så preventivmedel är svårt.
  • Asereht

Meeeen vad irriterad jag blir! Maken glömde köpa frimärken åt mig igår och jag har inte en enda krona lös här hemma. Hade jag haft kontanter hade jag kunnat knalla ner till macken och köpa men nej då! Behöver 12 spänn! *argh*

• Asereht
    passau skrev 2010-09-08 10:11:28 följande:
    ingen sparbössa att låna ur?
    vi har en gemensam (sist jag tömmde den blev d en NY sitty )
    Dåligt med det. Barnen fick tömma dem och köpa vad de ville inför semestern och varken maken eller jag har kontanter på oss. Inte ens bussarna tar ju kontanter längre så det brukar ju aldrig behövas. Men det finns några få tillfällen då det skulle behövas och detta var ju ett av dem. *suck*
  • Asereht

Nu är jag lite arg! Eller inte så lite ganska mycket arg!

Mellanbus kom hem från skolan och var ledsen. Han berättar att xx:s pappa har sagt att han inte får gå på skogsvägen och om han ser mellanbus där igen ska han ringa polisen! WHAT! :-O

Skoltaxin har vissa fasta hållpunkter bland annat precis intill denne person dvs xx:s pappas hus. För att mellanbus ska komma hem måste han antingen gå en ganska lång sträcka ute på den hyfsat stora och rätt trafikerade vägen genom en väldigt snäv kurva med dålig sikt + att han måste gå över vägen på två ställen för att komma in till oss. Eller så går han rakt över industritomten eller xx:s tomt och tar skogsvägen som går bakom husen och sedan genar vid åkerkanten och kan då gå rakt upp på vår tomt från baksidan.

Skoltaxin brukar släppa både xx och mellanbus lite närmre xx:s tomt än vad han eg ska enligt riktlinjerna (de får inte längre släppa barnen vid uppfarterna då de som bor avsides och inte kan bli körda ända hem till tomten klagat). Detta pga att xx och mellanbus ofta leker efter skolan hemma hos xx (dennes önskemål). Visst, okej om han nu tyckte att mellanbus inte ska gå över deras tomt till skogsvägen, det kan jag väl iofs köpa MEN säger man verkligen så till en 6 åring? Dessutom kan han för fasen inte bestämma om skogsvägen då det inte är hans mark (det ligger flera hus längst den vägen en bit innanför stora vägen). Vem som helst får gå på vägen!

Usch, jag blir arg och obehagligt berörd! Känns inte något vidare att låta barnen leka där heller.

Så nu måste jag ringa till skoltaxin och be honom att inte släppa mellanbus där utan längre bort vid busshållsplatsen så att han kan gena upp till skogsvägen via industritomten. Sen får jag gå och möta honom där imorrn så att han inte råkar ut för detsamma igen.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 12:49:18 följande:
    Asereht: Men vilket pucko! Jag tycker du skall knalla ner och prata med mannen ifråga. Dit kan du ju inte släppa ner lillkillen någon mer gång förrän ni har rett ut det här. Men vänta tills du är lugnare och så gå dit med ett stort leende och säg något i stil med: "vet du, min kille han är lite tokig, han tror inte att han får gå här" eller nåt i den stilen. Inte konfrontera, inte provocera, ni skall ju bo tillsammans där möjligen för alltid så det gäller att ha tungan rätt i mun. Och samtidigt göra en utvärdering om mannen ifråga är psykiskt stabil eller om han skall undvikas.
    Det är upprett nu. Själv hade jag noll lust att konfontera en grinig gubbe. Jag tycker jag har nog såna hemma.

Nä, den biten tänkte jag överlåta åt maken min som pratat med mannen ifråga förr på skolsammankonster och så. Men så löste sig saken av sig själv då mannen med dotter (dvs xx) kom hit.

Mannen har adhd precis som sin son (som går i storbus klass och också brukar leka här och där). Han var lugn och trevlig när han kom och han bad om ursäkt för hat insåg att grabben dvs mellanbus blivit skrämd och ledsen. Han förklarade att han lätt brusar upp (pappan alltså) och att gränser är väldigt viktiga för honom och så även rent fysiska sådana som egna huset och tomten. Han vill alltså inte att barnen (inte bara våra) ska gena via deras tomt. Som jag skrev förut har jag förståelse för det men inte på sättet det framfördes. Det hade alltså inget med själva skogsvägen att göra.

Vi diskuterade också själva avlämningsplatsen och vi kom överrens om att alla barnen ska gå av på busshållsplatsen och gå upp till skogsvägen därifrån och så går deras barn in till sig från baksidan istället för framsidan. På så sätt har barnen sällskap och gör lika, sen fortsätter mina vidare. Orsaken till att man har släppt barnen i deras grindhål är för att xx:s bror som sagt har adhd och behöver lite extra stöd i saker och ting. Men nu menade pappan på att han och frun inte alls ser det som positivt för honom att de stannar så. Dessutom så är det en trafikfara att stanna så där mitt på vägen precis innan kurvan.

Så nu får jag ringa skoltaxin ändå men i gemensamt ärende.

Vad skönt ändå att hn hade den insikten och hyfsen att komma över och prata om saken. Nu är mina pojkar där och leker då xx ville att dom skulle följa med och pappan hade inget emot det. De är välkomna att komma och leka för då är det ju liksom planerad närvaro.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 12:50:32 följande:
    Asereht igen: Har du kollat närmare på p-plåster? Eller varför inte pessar? Visst kräver det lite planering men ni är väl inte sådär tok-spontana? Drömmer
    Vi är nog för spontana för pessar är jag rädd. Det gäller ju att ta tillfället i akt när det uppenbarar sig liksom.

Plåster vet jag för lite om för att uttala mig.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11