K*B*N, pratar del 11
Bäst att lämna soffan och kolla på burken, jag ser ju inga bilder med appen (dumt)!
Bäst att lämna soffan och kolla på burken, jag ser ju inga bilder med appen (dumt)!
Sötis!
Jag fick åkpåseoverallen såld på T, trodde jag adlrig. Tycker det ligger sådana utan bud hela tiden. Personligen så lyckades jag aldrig riktigt uppskatta den heller så den har legat här och hoppat över två barn. Jag slängde med en mössa och lade ett hyfsat lågt pris (men inte gratis) och det blev tom budgivning! *s* Den gick för hela tio spänn mer än jag lade ut den för. *ha ha* Men jag är väldigt nöjd med det. Jag trodde ju inte ens jag skulle få utropspris utan chansade vilt.
Nu har jag sålt två av tre overaller som jag hade ute. Om nu någon kunde nappa på liggdelen också så kunde jag börja bestämma mig för vad jag ska ha kvar och inte gällande övriga vagnstillbehör.
Meeeen vad irriterad jag blir! Maken glömde köpa frimärken åt mig igår och jag har inte en enda krona lös här hemma. Hade jag haft kontanter hade jag kunnat knalla ner till macken och köpa men nej då! Behöver 12 spänn! *argh*
Nu är jag lite arg! Eller inte så lite ganska mycket arg!
Mellanbus kom hem från skolan och var ledsen. Han berättar att xx:s pappa har sagt att han inte får gå på skogsvägen och om han ser mellanbus där igen ska han ringa polisen! WHAT! :-O
Skoltaxin har vissa fasta hållpunkter bland annat precis intill denne person dvs xx:s pappas hus. För att mellanbus ska komma hem måste han antingen gå en ganska lång sträcka ute på den hyfsat stora och rätt trafikerade vägen genom en väldigt snäv kurva med dålig sikt + att han måste gå över vägen på två ställen för att komma in till oss. Eller så går han rakt över industritomten eller xx:s tomt och tar skogsvägen som går bakom husen och sedan genar vid åkerkanten och kan då gå rakt upp på vår tomt från baksidan.
Skoltaxin brukar släppa både xx och mellanbus lite närmre xx:s tomt än vad han eg ska enligt riktlinjerna (de får inte längre släppa barnen vid uppfarterna då de som bor avsides och inte kan bli körda ända hem till tomten klagat). Detta pga att xx och mellanbus ofta leker efter skolan hemma hos xx (dennes önskemål). Visst, okej om han nu tyckte att mellanbus inte ska gå över deras tomt till skogsvägen, det kan jag väl iofs köpa MEN säger man verkligen så till en 6 åring? Dessutom kan han för fasen inte bestämma om skogsvägen då det inte är hans mark (det ligger flera hus längst den vägen en bit innanför stora vägen). Vem som helst får gå på vägen!
Usch, jag blir arg och obehagligt berörd! Känns inte något vidare att låta barnen leka där heller.
Så nu måste jag ringa till skoltaxin och be honom att inte släppa mellanbus där utan längre bort vid busshållsplatsen så att han kan gena upp till skogsvägen via industritomten. Sen får jag gå och möta honom där imorrn så att han inte råkar ut för detsamma igen.