Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-10-23 16:18:38 följande:
    Tanten: Japp!

För er som inte läser min blogg. Måste dela med mig en bild av Vemund Varg:

Grrrrrrr!!!
    Ljuva lillgotte! Hjärta

Va bra, för den va sååå lila och fin att den fick följa med hem
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-10-24 15:23:24 följande:
    Jag latar mig på soffan. Orkar fortfarande inte så mkt. Maken däremot fick värsta riktighet igår och håller för fullt på att göra om lilla rummet däruppe som nu blir pojkarnas gemensamma sovrum.

Han drog ut alla möbler och städade ur igår sen pep han in till stan och köpte färg. Sen jobbade han på hela wm och kvällen och nu är det nymålat och fint därinne. Det blev inte färgmässigt som jag tänkt mig men det blir fint och fräscht.

Nu fixar han nytt element där och snart är det dags att flytta in saker igen. Sen får jag sy snygga gardiner dit in.
    oj redig karl det där Vad blev det för färg?
    Nifelheim skrev 2010-10-24 15:30:47 följande:
    När man är så sjuk att man inte klarar av att ta hand om sig själv ens inser man helt klart nackdelarna med att vara ensamstående. Stackars lilla E.
    *önskar jag bodde närmare* finns inte mammsen nära? får du nada hjälp? Är det influensan?
    Krya på dig!

Zasata - Hjärta fina fina avkommor!
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-10-24 20:13:48 följande:
    Nää. Inte influensa. Sån där sjuka vi inte nämner vid namn och det är ju inte så många som vill bli smittade av sånt, så då får man klara sig själv. Nu börjar jag åtminstone återfå medvetandet, men det har varit ett tufft dygn.
    fy farao! Va skönt att det börjar finnas hopp om livet igen då i alla fall.....
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-10-25 10:41:51 följande:
    Jag är fortfarande bekymrad över var FrkS är. Är det någon som vet?Uj då, jag har nog många år att "ta igen" i så fall. Har inte haft det på länge.

Tack alla för stöd och peppning. Känner mig äntligen normal igen *andas ut*
    *undrar oxå*

*kastar iväg ett sms*
  • Tant Pruselius

Andas ut efter att småländskan vart inne och visat sig! Inte ta paus för länge nu, du saknas här! Jag har haft min andra körkortsteoriutbildningskurs i kväll, trodde verkligen att jag skulle vara tvär trött under dessa 3timmar men det funkar riktigt bra och det blir bättre lärande för mig som inte annars hittar tiden att sitta ner och faktiskt plugga 3 timmar i sträck. Så lite fasnar nog, nu ska jag anmäla mig till risk 1 och boka in några körlektioner (önska några av snälla jultomten ) och sedan är det halkbana och sedan kör vi Hur går det för dig katten? Du är väll nära mål nu? Kört mkt bilskola?

• Tant Pruselius

Vilken ålder har era varit i som har haft v-koppor? Skulle gärna ta en sväng nu innan våren (här omkring brukar det gå runt påsk) och då vill vi inte ha för då är liten... jätte liten

• Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-10-27 09:26:28 följande:
    god vet jag inte om den är, jag är segare än segast, sjuk antagligen ihop med utmattad. äter ännu mer värktabletter än vanligt för att hålla ihop. *suck* När ska amn ha tid att vila upp sig? *klagosång*
    nej fy, det lät inte som god - mer som skit *klappa på*

Passar på att kalaga lite jag med - ont i höfter och rygg, sammandragningarn av det mesta och så trött att jag tror jag kriverar snart...
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-10-27 14:56:42 följande:
    Ja, hur går det med sammandragningarna?
    så där, igår var en helvettes dag, hoppas på lite bättre idag men förutsättningarna känns så där - vaknade med huvudvärk och dagen kommer gå i ett från kl 06:30-21:30 - då jag förhoppningsvis landar i sängen....

Mailade min barnmorska om samandragningarna och värken, hon ville jag skulle komma förbi idag med urinprov för att utesluta URVI men jag har verkligen ingen möjlighet att komma ditom idag,,,,

bläää... bara gnäll och gnäll.

Hur mår NI ?
    Asereht skrev 2010-10-28 09:15:44 följande:
    Det svåra är att jag ju intevet hur välplanerat stället är med toaletter tex. För jag vill nog helst slippa slänga fram jättetutten till allmän beskådan. Förra stället vi var på fick man springa tre trappor upp eller ned till toaletten. Gamla slott är inte så välplanerade.

Jag får fundera lite men det lutar nog åt tunika och linne under. Jag vill helst slippa springa undan för ammning. Hur mkt amning det blir beror på nöffe. Vi ger inte flaska, förutom med vatten då.

Får bege mig ut på stan och hitta nåt fint, helst lila.
    har en knalllila molooverall du kan låna
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11