Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Jag tänker Tartan men kan den ha blivit så blek och ljus i färgerna? Obestämd

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-02 14:34:58 följande:
    Tartan är korrekt. Den rutiga hette så. Frågan är om inte ljuset ligger konsigt på den bilden. Direkt dagsljus mot vagnen inget övrigt ljus i rummet och ingen blixt. Det kan bli lite skumt färgmässigt då. Polyestern i tyget blänker upp liksom.

Be om fler bilder om den är av intresse. Helst utomhus, då bör det ju framgå rätt bra om den är blekt.
    Nä, fy jag tycker den är hemsk *ryser över rutor*

Tacka vetja ränder
  • Fröken Småland

Jag håller på att förbereda mig inför tentan nästa vecka *tjatar* men nu skall jag berätta något kul. Vi fick diskussionsämnena igår och det är fjorton frågor som vi skall förbereda oss noga för att kunna diskutera en längre stund. Vi får en eller två av dessa frågor vid tentamenstillfället men alla måste alltså förbereda sig på alla. Jag bestämde mig redan från början att inte stressa upp mig utan satte mig nu på morgonen och började metodiskt beta av en efter en. De första tre har tagit ungefär två timmar var (gruuundligt undresökta och sammanfattade) så när jag vände blad för att börja med fyran så blev jag glatt överraskad när jag insåg att eftersom jag svarat så grundligt på de första tre så innefattar det även frågorna 4-7. Så nu ser det genast lite ljusare ut

• Fröken Småland

Tanten: Var du sex mil ifrån mig - hela helgen - utan att ringa??? *totalsurar*

Lindadjo: lapptyget var bara helt fantastiskt. I det tyget skulle jag vilja ha en sittdyna till min UJ!

Jag pratade med Pramworld och mycket riktigt så är den blå Eliten slutsåld så den kan jag glömma. Jag gav ett skambud på den på Blocket som mamma på vift tipsade om men fick ingen reaktion. Och dessutom var mycket av vitsen att jag vill ha en NY vagn. Min UJ är helt ok i chassi och hjul (fast en hel del repor förstås) men det är tygerna som är sämst tycker jag och varukorgen är blekt och tråkig. Och om man ändå skall köpa ny klädsel och varukorg så blir det billigare att köpa nytt (-09) från Pramworld och sälja den gamla. Men nu har jag en ny klädsel på gång så då kanske jag får en liten nytänding Fast man vet aldrig, jag skall suga ur allt ur den här vagnperioden, till sista droppen, så det kanske hinner bli en UJ Terrain när skatteåterbäringen kommer till jul *sätter mig på händerna*

Måste ta mig till Panduro och fixa färg till både varukorgen och Coco-klädseln! Finns Panduro i Borås tro? Skall träffa MPV där någon gång framöver då vi har lite business ihop

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-04 10:04:36 följande:
    Fröken Småland: Hur går det med pluggandet då?
    Det går faktiskt jättebra och jag är inte alls stressad över tentan imorgon. Vi har haft två möten i studiegruppen i helgen och skall ha ett till idag så att vi blir förberedda till tänderna Det är nästan kul med tentor när man känner att man behärskar ämnet
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-04 11:27:01 följande:
    Kikar in en snabbis i förbifarten. Har lite att stå i. Har just nu ett stort problem jag måste försöka lösa men vet inte riktigt hur. Imorgon ska jag till bvc med A. Då uppstår ett litet problem, bussen hem landar hemmavid vid 11:40. Mellanbusen kommer hem från skolan någonstans mellan 11:20:11:30. Eg slutar de 11:20 men hittills har de aldrig hållt på längre än till 11:10 så jag kan inte räkna med att han kommer mellan 11:30 -11:45 som det eg ska vara.

Det innebär alltså att vi har 10-20 minuters diff där. Vad gör man? Alternativ ett är att han får vänta hemma då vi kommer vilken minut som helst. Om nu inte bussen är sen vilket händer, landsortsbussar är inte lika bra på att hålla tidtabell har jag märkt. Eller så får han stanna på skolgården så går vi av där. Saken är bara den att då kan vi inte komma hem förren 2,5 timmar senare.

Det bästa hade varit om han hade kunnat gå till busshållsplatsen och jag bara fiskade upp honom där då vi kommer MEN då måste han gå en bit och gå över stora vägen själv utan någon som helst uppsikt och det vill jag inte. Jag är heller inte det minsta sugen på att vara på skolan i 2,5 h med trött nöffe och minibuse + trött mellanbuse. De är inte bara trötta utan hungriga då eftersom ingen av dem fått lunch och heller inte kan få innan vi kommer hem. *gah*

Det här är så irriterande!
    *suck* Det är nackdelen med att bo på landet . Men boka om bvc vetja! Kolla om det går en timme tidigare eller en annan dag helt enkelt. Ett sånt besök kan ju inte få förstöra hela er dag.

Hur går det med dieten? *nyfiken*
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-10-04 11:33:26 följande:
    Det är väl att bussarna går så sällan som ställer till det?
    Ja, boka om så det stämmer bättre med bussarna
  • Fröken Småland
    mamma på vift skrev 2010-10-04 14:23:45 följande:
    Ni som kan allergier... kan man kolla laktos allergi genom blodprov? Även mjölkproteinet då? Till mig har de sagt att det inte går, utan det är uteslutande av mjölkprodukter som gäller för att sedan införa dem igen och se vad som händer. Detta diskuteras i en annan tråd nämligen så jag  ville bara kolla vad ni har för erfarenhet!
    Lill groda har ju fått diagnosen Toddlers diarrhea, dvs han är lös i magen utan orsak och detta kommer troligtvis att växa bort. Vi kollar gluten en gång om året men nu funderar jag på om man kanske skulle kolla laktos oxå. Om det kan göras via blodprov så vore det ju toppen.
    Hmmm, jag vet noll om allergier men däremot så har min lilleman (snart 3,5 år) alltid lös avföring. Jag har alltid tänkt att det har att göra med amningen och vällingen. Bröstmjölken ger ju lös avföring och även mycket fibrer. Inget jag har oroat mig för eller rådfrågat någon om. Hur ser det ut för din lille?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11