• zasata
    Nemia noj skrev 2011-03-03 19:44:54 följande:
    Kan du inte börja baby och mini simma med pojkarna, jag gick ju med tjejerna på baby, mini simmet från Novah var 6 månader, och jag är evigt tacksam för att vi kasta bort dom pengarna på de, för 2 år sen ca trilla Naomi i en damm och hon lyckades själv ta sig till ytan och hålla fast i kanten som dom fått lära sig på babysimmet, hon var heller inte panikslagen när hon låg i vattnet. Men blev såklart rädd o ledsen när hon kom upp. Hade vi inte gått baby sim så tror ja inte hon hade tagit sig till kanten själv o då vet jag inte hur de hade gått

Hej tråden föresten. Har vart så mycket på sistone med allt. Sen åkte ja på halsfluss o över 40 graders feber, skit skoj... Skrikandes  Sådana stunder man hade uppskattat att man var 2, men men de var bara pina sig igenom o försöka underhålla barnen ändå.

Fundera lite på sälja Novahs EL scooter -09 i pro lime. Va kan man sätta ut den till för pris. Jag gav 2500 ca med fotsack. Och vi har knappt använt den, den har mest stått. Har 2 fotsack i pro lime plus en åkpåse i ruby red och regn skydd.
    tycker dom ligger runt 1500 på blocket.
  • zasata

Kan ni sluta föda barn på löpande band.. Jag blir sugen :)

• zasata
    Thulo skrev 2011-03-24 08:36:11 följande:

Jösses vad ni blåste här blev det sån storm så vi höll på att blåsa bort under morgonprommisen

Här skiner solen men blåsten gör att det var inte skönt alls. Men snart har solen smält bort all snö på "vår" väg så ungarna har börjat tjata om att ta fram cyklarna.
    Förresten när ena katten kom in i morse som varit borta ett par dar var jag tvungen att kolla in honom ordentligt han såg så sne ut i ansiktet men innan jag fatta att han blivit av med halva örat. Så är det att slåss....

men oj
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2011-03-24 10:31:44 följande:
    Zasata: Jag har länge funderat över hur ditt nick kom till?
    Det kom jag fram till när jag gick i lågstadiet

za = zazza (jag ville skriva mitt namn  med Z då, och zazza kallades jag.)
    SA= Sara
    TA= Jag hade ett marsvin som hette Tuffis, men TU passade inte lika bra, så blev TA..

Så där vet du det ;) 
  • zasata
    AnPa skrev 2011-04-01 13:13:52 följande:
    Halloj! Känner igen många här inne från bugga-tråden bl.a. :) Skickade en ansökan till den andra tråden (medlemsgruppen) och blev presenterad för denna tråd av frk småland! :) Verkar vara himla trevlig stämning här inne så här hänger jag gärna, ifall jag får såklart? Kallar mig själv A här, är sambo med P (där har mitt nick kommit ifrån, när det ändå pratades om det :P). Vi har tillsammans lille V som är född 24 feb 2010. Gillar barnvagnar och har haft 4 stycken so far och vill gärna bli bättre på att fixa tillbehör själv. Projektet som ligger framför nu är en dyna till swiften i ett ursnyggt tyg från Ikea :) Kanske ska passa på att fråga, hur tjockt skumgummi använder ni? Kram sålänge!
    Hej! Välkommen.
    kopierar ett inlägg till dig från min gamla blogg ;)

Hela längden på dynan är ca 80cm 
    Bredden på det bredaste partiet i själva cirkeln ca 60cm                                                                  Bredden vid spännena ca 26cm 
    Bredden längst ner vid fotstödet ca 33 cm

Bälteshål:

Mät ut efter vart du har dina och vilka positioner som passar dig.

Jag gjorde mitt grenbälteshål ca 16 cm upp från nedre kant.                                                          Bälteshålen kommer sedan ca 42 cm ovanför grenbälteshålet och är ca 7 cm breda.                                                                                                                                       Nästa par kommer 6 cm ovanför och nästa ändå 6 cm ovanför det.

Vad behövs för att sy sittdynan:

-Valfritt tyg för fram och baksida 
    -Kantband (om man vill, tänk på att ta ett brett) 
    -Skumgummi (valfri tjocklek, Åhléns och Jysk har tex) 
    -Nylonband för karbinfästen (funkar bra med kadborreband det hade jag)
    -Karbinhakar (här hade jag ju kadborre) 
    -Plast för fotdel (det hade inte jag) 
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11