• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Kristina71 skrev 2011-02-18 13:26:38 följande:
    Hej heeeej!

tack för dessa trevliga nyfikna välkomsthälsningarSkrattande

Blev inspirerad bara jag såg namnet på er grupp, känns som nåt i min smak!  (smör smör smör)

Japp, heter kristina iaf här på FL *blink*

Nyvaken såhär i vårvintern hoppas jag kunna avsätta mer tid till kreativitetan och skapandet.
    Jag skall inte klaga - att få sitt första barn vid 39 var fantastiskt, och ett hus är oxå underbart.....men när allt händer samtidigt är det lite mycket, he he.
    Längtar efter att sy små påslakan och små kläder och små allt möjligt
    Sist jag pysslade var nog i november.....men det blev en julmarknad iaf, inte så illa när man har en liten....

Blev inspirerad bara jag såg namnet på er grupp, känns som nåt i min smak!

Sonen 5.5 mån (född en mån tidigt) sover sött i sin vagn ute i hallen (peppar peppar) en liten stund till.

allt för nu,
    hälsar nykomlingen "kristina71
    Kristina71 skrev 2011-02-18 14:04:01 följande:
    Jodå, har en liten firma vid sidan av, och en verkstad jag hoppas få ordning i och inventerad, så jag kan sätta igång igen nån timme då och då.........

har pysslat med keramik sedan jag var barn, med ett uppehåll några år då jag läste till tillskärare, och bara sydde.
    Sen har jag även klätt om möbler (och längtar efter hett att göra igen) samt arbetat på perukmakeri.
    Brukar skojja om att jag borde flytta ut på landet och öppna ett eget studieförbund, där jag själv undervisar i allt.
    Vet inte annars hur jag skall kunna dra nytta av min brokiga bakgrund......

oops där gnyr det i vagnen(- teutonia fun -08, även om jag i hemlihet drömmer om en högbent trehjuling från usa...)

hej så länge
    Halloj och välkommen! {#emotions_dlg.flower}
    Wow, wow, säger jag! Kan jag få gå på kurs!?? Det låter helt fantastiskt kul, är så avis. Kanske ska tillägga att jag drömt om att bli krukmakare, tapetsör (möbler alltså) och ja, funderat på om det vore kul att hålla på med både peruker och sy kläder och ja, fasen vad avis jag är!
    Försörjer du dig på det? Var bor du? *hoppas på att du flyttar och bor granne med mig*

Skoj, då är vi flera som har bebisar runt halvåret här. Thulo har ju också en. Ekorren och Aserehts är några månader äldre.

Själv har jag 3 barn, en dotter på 5,5, en son på 3.5 och en halvårs liten kille, en man och två katter, en birma och en huskatt.

Du kommer nog också att köpa en bugga snart! Drömmer
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-02-18 17:13:11 följande:
    Skulle inte tro att de säljer samma kallingar två år senare....
    passau skrev 2011-02-18 16:16:23 följande:
    Skrev i andra tråden frs d e jordgubbs-Lisa för 9,95 å samma med en katt 2 figurer å ett badkar för 19 isf behöver jag vara mer specifik?
    Det var specfikt! *gillar* Fast jag är helt clueless när det gäller vad det är för något Leksaker antar jag?
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-18 17:56:23 följande:

Hur gick det Asereht?

Kavat: Vemund är väl aningen mer än halvåret fyllda? Drömmer Han blev 15 månader den 11/2. Fattar inte vart tiden tar vägen.

Nu har Vemund och jag sovit middag ett par timmar, på tal om tid. Han sover btw än. Det tar på krafterna för både mamma och barn med inskolning och massor av frisk luft. Ser att maken redan handlat, jag som ville med och shoppa loss lite mer (bacon och annat nyttigt).

Just det, jag kom på en sak till jag köpte faktiskt: En påse Ekorrens ekologiska med havtornssmak. Kollade det godis vi brukar köpa till Vendel och allt innehöll glukossirap = det har Vemund fått i sig konstant i några månaders tid. *bad mom*

Jaja, Sarahls är ju också lite äldre än min och Lexis lite yngre. Missat något/någon mer? Skäms
     Skyller på narkosen..
  • Kavat
    Kristina71 skrev 2011-02-18 19:07:09 följande:
    Tack så mycket! Du får gärna gå en kurs! jag bor utanför GBG. Bor du långt bort kan du få tälta på tomten *s* när du kommer hit för att lära dig dreja peruker och sy möbler. Skrattande

Nä, jag försörjer mig på ett kneg, men har en förhoppning om att keramiken skall kunna vara en sidoinkomst.
    Själv är jag lite avundsjuk på alla som skaffade sig en vettig utbildning i tid och tjänar lite mer pengar än vad jag gör idag. Då kan man ju ägna sig åt allt möjligt kreativt på sin fritid.Flört

Kul med fler bebisföräldrar!  Då har du oxå fullt med joller och dreggel hemma nu? Myysigt!

Jag har fö även två katter, blandisar hus/ragdoll och hhus/turkisk angora.
    Var? Utanför????? Solig
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-02-18 19:15:23 följande:
    Skriver hon Kungsbacka så kissar Kavat i byxorna *fniss*
    Jag ser redan hennes "verkstad" på den tomma ängen brevid vårt hus! Cool
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-02-18 20:03:58 följande:
    Är det bara jag som sitter och väntar på helspänn på svaret?!?
    Rättar mig själv. Jag ligger ner för jag har så förbannat ont!!!!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11