Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-11-18 16:40:15 följande:
    Ljuvlig!
    jag har en lätt avvikelse mot gamla-växasängar
  • Tant Pruselius

Tänkte visa lite bilder, som någon efterfrågade - Sarahl? ...inga planerade bilder dock, bara spontant fottade med fånen

oj, en antiksäng till

hungrig katt, helsuddigt för jag stod inte alls still *kissnödig*

liggandes - skit störigt.
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-11-18 20:21:56 följande:
    Vad fitn ni bor!!

TIPS!
    Lindex halva rea priset på nätet köpte 4a bh 4a trosor en bamsetröja 256kr..

Angel - det är påslakan från Gekås
    Har likadannt i vårt sovrumm, fast i gråatoner....
  • Tant Pruselius

Tack alla gulliga men städat känns det aldrig som det är trots att jag tycker mig plocka heeeela tiden.. Men så gillar jag ju att städa oxå=störd?! Kavat-choklad ?!

• Tant Pruselius

*shoppingsuuuugen*

Igår shoppade vi, efter 3(!!)års snack, äntligen nya sängar. Det blev en gudomlig Jensens diplomat-Led säng....det kommer bli som att sova på moln. Om 4-6v är jag som en ny människa... men det är ta mig tusan inte gratis....
    Vad har ni betalat för era sängar?

Och när sängen kommer får jag äntligen lägga på mitt nya (shoppades iofs i sommras men jag har sparat på det, till den nya...) fina vita lapptäcke-överkast....

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-19 15:21:25 följande:
    Ehm, vi har min pappas gamla dubbelsäng så vi har inte betalt ett öre. Vi hade en nyinköpt Malm säng från IKEA med ny resårbotten osv innan vi flyttade men då den var 160 bred och bara hade en stor madrass så fick vi inte upp den för trappen här. Det var antingen att tänka om eller såga upp halva väggen vid fönstret upe och hissa in den genom hålet eller tänka om snabbt. Vi valde det senare. Så vi har en Narvik från IKEA med två resårbottnar. Den har tjänat oss väl i en så där 10 år nu. Någon gång ska vi investera i nya sänger men först kommer typ allt annat.
    precis så var det för oss oxå... men nu äntligen. Vi har kört på min gamla hängmatta a 160...K har klagat i sisodär 4år
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-19 12:12:58 följande:
    Tant Pruselius: Guuud vad fint ni har det hemma! Älskar också gamla växasängar. Väggmålningen i T(?)s rum var ju underbar. Något liknande vill jag ha i Vemunds rum sen.

zasata: Du är visst smal, du har bara en skev självbild. Snygg är du också, oavsett vad de säger på ditt jobb. (Hade blivit pruttsur om någon kommenterat min frisyr/sminkning i negativa ordalag på mitt jobb. )
    Jaa det är T's rum, jag gillar det skarpt....djungeldjuren är flyttbara...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-20 11:53:13 följande:
    Gomiddag! Vad händer hos er idag då?

Här börjar schemat bli späckat och jag börjar känna mig lite smått stressad. Tungan ute

Igår var stor och mellanbus på disco! Mina små pluttar. Cool

Idag ska mellanbusen på kalas mellan 12-16!

På måndag fyller minibusen år och då ska vi till Busfabriken när brorsorna kommer hem från skolan. vilket han önskat sig.

På tisdag ska jag på "tuttkväll" som min dotter med vänner arrangerat. Det är slutfasen och presentationen av deras specialarbete som handlar om bröst. De valde bröst då det var oktober och bröstcansermånaden. De har lagt ned mkt jobb och fått en del publicitet kring detta. Ska bli kul att se vad de hittat på, allt är i tuttema om man säger så även förtäringen, så som jungfututtar (gelehallon), meloner osv.

På fredagen ska storbus på klassfest.

På lördagen ska vi fira mellanbusen och min mor som också fyllt år i veckan.

Sedan är det lugnt veckan ut, tror jag.

På lördagen så ska vi först ha utemys med förskoleklassen och deras familjer. Det blir lek och grillning på skolgården. Sedan ska vi hem och ta emot min mor som ska vara barnvakt åt trissen då maken och jag ska på julbord på Näverkvarns slott med hans kollegor och deras respektive. Det blir även övernattning. Nöffe får följa med oss och jag hoppas och håller tummarna för att han ska vara på gott humör så att vi kan äta och umgås lite. Ska göra froggen julfin i denim och rött då den är smidigast att ha med om det ska bäras i trappor och så.

Måndagen efter det så är det rutinläkarbesök med Nöffe.

Sen är det lugnt till Lucia, sen är det full rulle till jullovet börjar. Det händer mkt när man har skolbarn!   Jag tror inte jag haft så här mkt happenings på hela året hittills!
    ojojoj, fullrulle härligt. Och frogen kommer bli en riktig hunk *dreglar* denim och rött är ju favvosarna...all time!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11