Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

vi blev med kaffe/espressomaskin igår, K har tjatat som en gnu och tillslut så - köp den så slipper jag höra tjat... blir lättare för mig att motivera ny tvättmaskin (med inbyggd torktummlare), en Bee+ och alla det andra kommande vagnarna

Jag har även kommit över en kronan sulky 09 för 1000kr *nöjd* den tjärvar lite med bromsen men det ska väll gå att smörja kan man tycka....

På tisdag bär det av till b-land på ett litet köra vagnar besök, wäjh! För nu har jag gått in i v25 och då är det ok att börja "tjata" vagbnar.... som om jag inte gör det ändå

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-11-21 16:23:09 följande:
    Och så en sista sak (men jag lovar inget Drömmer)

Lillemans mössa in action. Försök att ignorera marknadströjan som han älskar över allt annat här på jorden {#emotions_dlg.djavulsk}

Ljuva lilla smålandsgosse!honom får du hålla hårt i när han växer upp för han har "lite" bus och flirt i blicken...

Och mössan va lovely!
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-11-21 19:29:38 följande:
    mmm kaffemaskin... det är bättre än kronansulky som bara tippar..
    juste det va ju du ju men jag tycker den är snygg och har velat pröva kan nog sälja den för iallafall samma jag gav,,, tror du ej?
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-22 11:05:18 följande:
    Idag var jag modig och lät frissan få fria händer. Nu är jag korthårig! Jag är inte riktigt säker på vad jag tycker än. Gillar inte sättet hon stylade det på. Förhoppningsvis blir det bra när jag får fixa själv. Jag vill ha riktigt rufsigt!
    visa!!!?
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-22 11:28:47 följande:
    Nepp, det var inte jag.. Kanske Sarah? Hon är duktig att sy. Det beror ju på vad man har för tyg, men är det ett stadigt möbeltyg tror jag att det räcker med det.

Gaah, Vemund är INTE bättre i magen. Nu har han inte fått i sig gluten på flera dagar (vad vi vet) men bajset är *ursäkta* ljusgult och superkladdigt för att inte tala om hur det luktar.. Tyst Stackars lilla Fisengrisen.

Grattis Mellanbus på 5-årsdagen! {#emotions_dlg.flower} Kul med kort frisyr Asereht! Vill se bild.
    tänder på G?
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-22 12:04:37 följande:
    Nähä, ingen overall till Vemund idag heller. Får väl börja leta ny på tradera då. Så tråkigt, jag kände ju att jag inte ville sälja den egentligen och nu ångrar jag mig som tusan!! Gråter
    *klappa på*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-22 19:49:58 följande:
    Okej, jag lovade bilder.

Först ut, jag i slutet av september 2010 precis när jag började ta tag i vikten och med långt hår.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpahh7yj.jpg

Och sedan jag idag, nyklippt och 12,8 kg lättare. Observera att jag inte har testat fixa till håret själv ännu utan det är frissans stil och efter en hel dag. Bild både med och utan brillor (och ja, jag ska färga håret ).

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpsccidb.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpa8qgvh.jpg

Så vad säger ni? Syns det att jag tappat lite vikt och då inte bara i hår.

Frisyren tror jag blir okej när jag själv har fått leka lite och vant mig vid den. Men det var inte riktigt vad jag väntade mig. *s* Det är vädligt snyggt bak iaf, spretigt och ruffsigt, det gillar jag. Cool
    *busvisslar* Det syns! Herrejisses va duktig du är!!!
    Och skitsnygg frippa!
    heja!
    Hjärta
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2010-11-23 10:20:44 följande:
    Någon som vill hämta en sak åt mig i Solna?
    vad och när?

Jag behöver Nif eller någon annan med bra näsa för affärer *stirrar på frk S'
    en klädsel till hi-way för 500 (plus frakt), tror jag läste att butiksny går på runt 800.... men det är ju lite billigare och den vi har är så gräsligt solblekt.,.... men oandrasidan så kan man ju kanske hitta andra hål att  täppa igen med dem pengarna... hjälp
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11