Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Skulle ju självklart inte vara happyface efter det snodda kläderna Z, det hoppas jag ni förstår

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-12-12 18:07:48 följande:
    Prus: du frågade häromdagen om present till en sjuåring. Kolla in här, de har en del bra och billiga saker. Kolla t ex den här

lekmer.se/leksaker/dockskap/pippi-langstrump/...
    gulle du!

Det där är ju rena ullaredspriset Flört (det kommer ligga under granen här hemma )

Ska luskolla sidan sedan, tack för tips och hjälp....för jag orkar inte tänka... idag har vi slängt ut våra sängar, på tippen. ( de nya kommer på tisdag), kört sängram, gavel och sängbord till min moster, kört över en garderob till ett par kompisar, bäddat den 140(ser ut som 90)cm luftmadrassen som ska agera familjesäng fram till tisdag (spännande!!!) och vart på glöggmingel. Storhandlat och nu har vi ätit pizzamiddag (Fredagsmys utbrast T ) Nu har K och T sjunkigt ner framför adventskalendern. Jag ska hänga tvätt, betala lite räkningar och sedan in i duschen, sedan ska jag också "dö" i soffan.....

vi funderar på denna www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19872903 gillar förvaringslådorna och tycker man att den är för "lådig" så kan man ju alltid ha en sängkappa över? Och denna som gavel till ? - www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80182063
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-12 21:31:05 följande:
    zasata: Ja, nu var jag på deras lilla "sekt-möte" så det blir nog att jag testar att sälja ett tag i alla fall.

Tant P: Snygg lopplåda! Vi kan inte ha sån för vi måste ha 220 cm madrasser. Sänggaveln däremot kan jag tänka mig fast min dröm är den från Malm-serien med förvaring bakom. *kär*

Kavat: Mysigt med fest!! Nu fick Vemund ingen tutte innan han somnade för jag glömde av och åt en macka före maten. Vi ska se om han gnäller lika mycket inatt. Kom nämligen på att vissa nätter har han inte fått tutte innan han somnat och då har han sovit runt 7 timmar i sträck, och andra nätter har han tuttat och sedan vaknat typ en gång i halvtimmen. Nu får jag nog sluta med vete igen och se om det har effekt. Tack så mycket för att du gjorde mig uppmärksam på det! *dubbelförvirrad som sagt*

Lokatt: Om du kikar in får du gärna berätta vad du skickade overallen i och om du skrev avsändare så jag kan efterlysa paketet hos Posten!!
    Vi har haft malmen men den är så förgjordat låg, jag får lov att rulla ur sängen å morgonen nästan
    Men supersnygg är den, skönt att gömma förvaring tycker jag....

Glad/God Lucia på Er alla gullHjärta!!!!
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-13 09:00:52 följande:
    Jag menade bara huvudgaveln Malm. Jag vet inte om det finns någon sängram som passar till de madrasser vi behöver, men det gör inget, en snygg huvudgavel är det viktigaste!

Glad Lucia!
    ja den man drar ut som hyllor på baksidan av?! den är supersnygg! Vi behöver som sagt mkt förvaring för jag vill inte släppa vår älskade lägenhet för att vi kommer tycka den är trång....
  • Tant Pruselius

Styrke kramar till Ase. Jag som tyckte vi hade det jobbigt här på jobbet - vi har saknat vatten och el sedan kl 11.... Snart är det dags för lussefirande på T dagis.

• Tant Pruselius

Så efter 3 nätter på luftmadrass ligger vi nu i nya sängar och i den nya bremnes sängstomen härligt! Sov gott mina vänner imorgon sattsar jag på att istället för att se ut som en 120åring ha minskat ner det till 97

• Tant Pruselius

alla proffs - vart kan man klämma känna på elodie och buppa åkpåsarna i verkliga livet i sthlm. Jag mins inte i vilken butik vi köpte vår elodie... är en kompis som undrar...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11