• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2011-03-16 16:09:20 följande:
    Oj, ja det var spridda skurar. 26:e låter bra.

Jag har fått rul datum som inte stämde när vi hade gjort barn. Men om man går enl rul så fick jag dottern 40+1 och sönerna 40+2 med 20 min mellanrum. Så jag är rätt "vältajmad" och hade sagt att ja på fredag bf 40+2 blir det bebis typ hur länge som helst.
    Förtydligar att jag sa det med 3:an alltså... Någon 4 är det inte på g.
  • Kavat

Välkommen AnPa!

Jag har 3 barn, alla födda på sommarhalvåret och är nu 3 och 5 (men fyller snart) och liten som är 8 månader i nästa vecka.

Ett dyntips till. 2 cm skummgummi blir absolut skönast och så, men var svårt att sy och lättare att det blir fel. Jag köpte 0,5 cm och la i två lager istället. Men blir lite tunt. Då kom jag fram till att snyggast och bäst är nog 1 cm skumgummi + vadd. Men jag har inte hunnit dit än i praktiken, så du är välkommen att berätta hur det gick.

Håller med Asereht, knapphål blir snyggast. Jag har sytt som knapphål fast sytt själv på båda sidorna om hålet för jag orkade inte sätta mig in i  hur man syr knapphål då.

• Kavat

Inser att jag tillbringat för lite tid i bugga-tråden på sistonde eftersom inte AnPa känner igen mig... Gråter

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-02 17:58:13 följande:
    AnPa: vi är inte många stammisar här (tror vi är 14?) men flera känner du igen från Buggatråden; jag, Asereht, Lindadjo, K Kavat, Zasata och Tant Pruselius. Nifelheim, Riskiflickan och Thulo kör också Bugga
    Och ALLT är Fröken Smålands fel! Demon
    Riski hade hittat rätt på egen hand men när tråden startades var det pga att alla körde P&T. Sedan övertalades tvingades nästan alla att köpa bugga. Det är inte många som lyckats hålla emot.
  • Kavat
    mamma på vift skrev 2011-04-02 20:10:52 följande:
    Lindadjo: Måste bara få säga att din Frog är hur läcker som helst... väntar med spänning på hur det kommer att bli med varukorg och liggdelslock oxå!!!
    Hallå du!

Vad har du tagit vägen? Jobbat på "riktigt" jobb?

Visst är den snygg vagnen!!! Superfin! Letar sån grön tapet till litens rum tror jag. Velar fram och tillbaks, men limegrönt är så fint! Solig
  • Kavat
    mamma på vift skrev 2011-04-02 20:30:37 följande:
    Japp fick ju ett "riktigt" jobb på en barnvagnsaffär här i stan och sen hände lite personliga saker som gjorde att jag tappade fotfästet och blev lite deprimerad... men nu är jag tillbaka igen med ny ork och syglädje

Linda: det är bara roligt att kunna hjälpa till och underbara tjejer som ni hjälper jag mer än gärna när jag kan!
    Usch då, men skönt att höra att du mår bättre och att du är tillbaks här! Solig
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 17:08:34 följande:
    Har ni sett den ljusgrå denim-skaljackan från Polarn IRL? Fin?
    Jag gillar den!
    Påminner om den i demin fast grå då. Om jag minns rätt.. Jo, men det måste vara den jag tänker på.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 20:35:08 följande:
    Är det någon som har sett de här Zlideon dragkedjelagning i någon butik? Jag letar på nätet men Clas Ohlson t ex tar ju 89 kronor i frakt Jag har ett par stövlar som jag verkligen skulle vilja ha lagade. Gillar stövlarna jättemycket men dragkedjan är paj
    Men har clasohlson det i butik? För i så fall kan jag köpa och skicka. 
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 21:06:35 följande:

Asereht: Jag har kollat lite (i typ ett år eller mer  ) på Janome Easy Jeans/2522/22 och känner att det är den maskinen som tilltalar mig mest. Läste på "sysidan" att några där rekommenderar 5124 som är som 2522 fast en specialara för SMD t o m med någon vassare funktion. Vad tror du, är det jämbördiga maskiner? 5124 har faktiskt 5 års garanti från SMD, och kostar med frakten knappt 2.900 (£269) inklusive något kit med tråd och tillbehör. Känns inte det väldigt prisvärt?

Har du lust att kolla?

www.sewingmachines.co.uk/Janome5124_info.htm

www.sewingmachines.co.uk/Janome22_info.htm

Sysidans info:

www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=21515

En _liten_ sak bara, jag tror inte de säljer janome till sverige längre... stod något om det på sysidan.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11