Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag skulle också behöva göra ett städschema. jag är lat, jag har en tendens att skjuta på sånt jag inte gillar att pyssla med och istället norma lite extra tid till sånt jag vill pyssla med.

Bettskena hade min mor en period under vår uppväxt, vet inte om hon fortfarande använder sådant. Hon bet iaf ihop ordentligt och gnisslade tänder massor. Själv vet jag att jag gnisslar tänder när jag är stressad/pressad. Maken har påpekat det när det varit jobbiga tider på jobb tex.

Själv skulle jag vilja ha tandställning men det är inte en kostnad jag kan prioritera. När jag var yngre/liten så ansågs jag inte behöva eftersom mina sneda tänder var ett rent skönhetsfel och inget bettfel. Då var de inte lika sneda som de är idag. Idag när jag fått mna visdomständer och så vidare så har mina framtänder som ligger lite över varandra tryckts ihop rätt rejält och är rejält förskjutna. Ser förjävligt ut + att jag hatar dem. Därav att jag aldrig aldrig aldrig skrattar på kort. Ser jag en kamera så håller jag munnen stängd. Så tandställning och en gastric bypass ligger överst på min önskelista. Någon som känner sig generös?

Fick en lysande idé till buggan när jag satt och virkade på bumperbarsskydd tidigare idag. Nu måste jag bara hitta ett dugligt tyg.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-09-26 16:43:49 följande:
    Jag har en kompis som precis gjort en gastric bypass operation. Hon fick göra den gratis, men det ska nog en del till för att få det. Räcker nog inte med lite övervikt. Hon gjorde den för 2 veckor sedan ungefär, veckan efter nästa ska jag hälsa på henne och se hur hon mår. Hon bor några mil härifrån  

Jag hade tandställning när jag var yngre, eller så ung var jag inte. De frågade mig när jag var runt 16 år om jag ville ha en, men det ville jag inte då. Lite senare ångrade jag mig, så när jag var 19 satte de igång med behandlingen, och jag hade "rälsen" tills jag var 22 år. Eftersom de påbörjade innan jag blev 20 så fick jag den som tur var helt gratis. Jag hade öppet bett, därför fick jag den. Men efter att de tog bort den så har jag fått öppet bett igen. 
    Det ser kanske lite bättre ut än det gjorde innan, men jag har fortfarande "krokiga" tänder. Men jag gillar det så, kan vara min arbetskada. Jag gillar att mina hörntänder hänger ner och ger mig lite vampyrutseende. Hehe. 
    Du som har lite koll, är det fortfarande så att det inte kostar om arbetet påbörjats innan man fyller 20?
  • Asereht

Kollar för dotterns räkning, hon ska knalla förbi sin tandis i veckan.

• Asereht
    zasata skrev 2010-09-25 21:16:50 följande:
    hur sover nöffe på nätterna?
    Han sover okej tycker jag. I normala fall så vaknar han en gång mitt i natten (mellan 01-02) och en gång tidig morgon (mellan 5-6). Men nu när det varit tandsprickning ahr det varit ganska många uppvak. Men han tuttar och somnar om direkt, det kunde vara värre.
  • Asereht
    passau skrev 2010-09-26 18:53:50 följande:
    Har oxå tuggat igenom bettskenor... Ase får man önska så skulle jag jätte gärna ha ett bumperskydd till pt! Har svart vagn nu å ääääöskar färg ;) dock inte orange å brun eller à la 70-tal
    Mät längd och omkrets på bumpern och pm:a så ska vi se vad jag kan göra.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 08:27:09 följande:

Kolla in däcken, lite P&T-känsla över den vita dekoren *skadad*
    Najs! Gillar däcken, jag hade däck med vita sidor på min Teutonia Primus som vi hade till storbus när han var nyfödd. Valde de hjulen pga "retrobilskänsla". Har alltid gillat sådana däck. Det är så snyggt!
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 08:32:11 följande:

Coola lilleman på motorcykeln! Skulle vilja ha en sån till Minibus. Den skulle vara perfekt här då vi har dåliga cykelvägar (läs typ inga om man inte ska ut på stora bilvägen). Men en springcykel kan man ju köra på tomten.
  • Asereht

Guuuuu vad jag är sugen på clansyåkpåsen på T. Men nej, inte å mkt på en åkpåse när man redan har fem...*snörvel*

Velar fortfarande om huruvida jag ska byta ut froggen mot en bee eller behålla. Kan f*n inte bestämma mig. Ena dagen tror jag att jag bestämt mig men så ångrar jag mig nästa. Så irriterande! Död

Råkade just ut för jordens yrselanfall, tur att jaag redan satt mig ned. Skitläbbigt. Jag brukar inte få yrsel bara sådär. Måste vara blodsockerfall för jag har inte fått i mig annat än te än. Ska nog ta något att äta nu när nöffeliten är tuttad klar och sövd för sin morgonslummer.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 08:44:13 följande:
    Jag röstar fyra röster på Frogen som är en riktig vagn fast lika liten, lätt och smidig som en sulky. Bee är en lyxig sulky och inget annat, inte alls Bugaboo-känsla och funktioner över den för övrigt. Gillar Bee men inte till en liten plutt, det är först nu som jag tycker at den är lagom till min lilleman. Men jag inser också att jag är lite knasig
    Eftersom jag känner att vi ändå resonerar ganska lika i mångt och mycket kring vagnar och så, så tar jag till mig dina erfarenheter och lägger Bee på is eftersom nöffe är så liten som han är. Jag antar att det är själva omorganiseringstarmen som rycker, du vet det där med att leta och hitta det perfekta objektet.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 09:25:46 följande:
    Trust me, I know!!!! En Bee skall du köpa om två år, då kostar de lagom mycket också
    Då får jag hålla mig.   Det är bara så svårt att förtränga den där pockande känslan som vill leeeeta nya roliga objekt.
  • Asereht

Jag har köpt supersöta lurvtossar till nöffe från Tinttu, vilket är en sida som ger barnet inom en näring. Så mycket kul grejor. Man blir glad av att titta. Min minibuse skulle vilja ha typ allt.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpghxd8c.jpg

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11