Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-09-29 13:02:39 följande:
    Det fanns stora Brio lufthjul i outleten för 95 spänn... Hjälper inte dig just nu men kolla med Zasata om hon vill sälja vidare de jag köpte till henne? Skall du förresten inte köpa en Spider i Royal Blue istället?
    zasata skrev 2010-09-29 10:22:03 följande:
    Jag är rädd!! Jävla skit medicin!!! Är skit trött nu och känns som jag ska skita ner mig!
    Vadå, blir du dålig i magen av medicinen? Haha, du är ju rolig. Det var ju du som inte ville ha viktsnack så det var därför vi startade en spin-off

Välkommen är du ändå såklart!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50066583.html
    Jag har inte förbjudit viktsnack i tråden, jag och någon till (har jag starkt för mig) tyckte det blev bara viktsnack en period. Om vikt är det enda som ska diskuteras så blir det väldigt trist för den/de som inte ständigt försöker gå ned i vikt att läsa. Inget är ot sa vi när vi startade tråden men iom att fokus låg på barnvagn och pyssel från början så kändes det lite trist att viktbiten tog över.

Det är inte säkert jag kommer att delta i snacket i vikttråden heller men för att inte andra ska behöva läsa mina kostfrågor till Ekorren så tänkte jag vara lite sjysst och ställa dem där istället eftersom det är viktrelaterat. Eller så messar jag istället. Jag är inte så benägen att lägga ut min övervikt och mina misslyckandet till allmän beskådan. Saker som blir personliga och jobbiga brukar jag hålla utanför nätet. Därav att jag inte pratar körkort heller.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Jag har kommit fram till att det finns tänkbara alternativ till frukost såsom tex youghurt, kokta ägg, ägg och baconmuffins (skulle min man älska till helgfrukosten) och liknande. Det senaste endast på helgen då man hinner vara igång en stund innan det ska ätas. För klockan 6:30 då det äts frukost här på vardagarna så kommer inte bacon i närheten av mig. *rys*

Keso kan man också köra till frukost. Kollade in en massa recept igår på matkubben. Det finns en hel del jag kan tänka mig att äta iaf även om mina frukostar kommer att bli sådär.

Jag kommer att testa i försiktig skala. Dvs jag kommer att låta bli potatis/pasta/ris, socker och bröd till en början. Däremot att spetsa allt med vispgrädde och smör kankse inte är vad jag vill börja med att göra. Läser man i lchf-tråden får man lite känslan av att allt man äter ska toppas med vispgrädde eller en rejäl slev smör. Jag tror inte jag rent smakmässigt kan med det trots att jag gillar smör och grädde. Det får inte bli för mkt för då blir man ju äcklad.

Men rejäl mat med naturliga fetter och så undvika ovan nämnda känns ok. Fast jag erkänner att jag kommer att köra lite fusk eftersom jag anser att majskolv med smör iaf är bättre än läsk och godis. Samma sak med vissa rotfrukter och frukter. Det är ju inget som intas dagligen. Bättre att synda med en frukt än godis tänker jag mig.

Jag tänker på detta en hel del som synes och försöker läsa in mig. Men det som är förvirrande är att det jag läser ger en bild av vanlig mat utan kolhydratbiten medan om jag läser i tråden så känns det som att det handlar om fett, fett, massor av fett och det i mängder och på allt vare sig det passar eller inte. Jag försöker förstå och hänga med men jag får inte helt ihop det.

• Asereht

Jag har gjort något väldigt stort. Jag har vägt mig för första gången sedan jag blev gravid med nöffe. Bortsett från den enda gången som jag vägdes på mvc i v 15. Så nu finns det iaf något att utgå ifrån. Jag hoppas verkligen det här fungerar för jag är så less.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-09-29 14:59:36 följande:
    Solig Äpple
    Jag hade inte vågat... Drömmer
    Det var typ ingen skillnad ( 2 kg mindre än i v 15). Men hellre det än värre.
  • Asereht

Läser man om lchf här så verkar det ju vara normal kost men utan kolhydrater. www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Medan jag i lchf-tråden upprepat läser saker som tex att spetsa youghurten med vispgrädde osv. Sånt får mig att få rysningar. Rent smakmässigt alltså, det låter inte gott helt enkelt. Lite extra smör eller grädde i matlagningen är så mkt enklare isf.

Sen är mitt största bryderi det här med hur mkt man ska/bör få i sig. *fortsätter läsa på*

• Asereht
    Hjälp mig småländskan! Skulle jag gilla en Lodger? Har fått ett erbjudande om att köpa en Lodger bunker + en po.p vinteroverall för 700 vilket är ett bra pris. Måste bestämma mig snabbt! Lodgern är röd.
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-09-29 16:46:17 följande:
    Asereht- har mitt paket blivit postat tror du!
    Maken lämnade in det i förrgår så det borde ju kommit fram nu.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 16:47:17 följande:
    Du skulle absolut gilla en Lodger, de är jättemysiga och går ju att sälja vidare om du mot förmodan inte skulle gilla den. Det enda jag vill höja ett varningens finger för är att den röda är väldigt speciell i färgen, oxröd kallas den och den är ganska mycket åt det rostiga hållet. Svårmatchad är den i alla fall Obestämd Vill minnas att jag har någon bild på den och Bugabooröd, skall leta upp den.
    Hmmmm, det var just färgen som gjorde mig lite tveksam. Lär inte passa något vidare till röd sittdel, men till denim och kamelen borde den väl funka? Det är så svårt att få en bra bild när man inte sett färgen live. Jag har ju förstått att den inte är klarröd.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 16:55:11 följande:
    Oj, nu skrev vi om varandra. Till Bugabooröd går absolut inte, det skär sig big time. Till denim passar allt och till kamelen borde den vara riktigt snygg. Fast egentligen så gillar jag inte färgen alls. Den är mes-brunröd på något sätt. Men jag gillar Lodger så den får ändå godkänt
    Priset är bra, det är lite svårt att stå emot. Hopapr jag overallen vilket jag förmodligen gör så blir det ännu bättre. De jag haft på span på T har ju gått för betydligt mer och den gröna jag spanar på har redan passerat det pris som är lagt på denna. Så frågan är om jag ska slå till och använda kamelsittdelen i vinter och byta till röd till våren då den röda blommiga briopåsen passar bättre. Den royalblå suger jag nog på lite till. *s*

Jag tvivlar på att froggen blir mkt använd i vinter och ska den användas så är det mest troligt att det är denim som gäller.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 16:57:29 följande:
    Här är min gamla försäljningsbild
    Ser ju helt ok ut men är inget för den tokröda briosittdelen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11