Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2010-09-30 09:50:27 följande:
    Någon som testat? www.blocket.se/malmo/Emmaljunga_Ozone_City_ba...
    Neee, men den gröna var fin i färgen.

Jag ahr lite svårt för emmaljungavagnarnas utseende. De var snygga förr men nu, nja. Färgerna är dock fina. Jag gillar att det är enfärgat igen och inte massa blandade färger med mönster och rutor (gäller alla tillverkare). Det är roligare att satsa på färgglada och mönstrade tillbehör. En enfärgad håller stilmässigt längre.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Idag blev det en något märklig frukost. Jag hade lite grekisk youghurt kvar men inte tillräckligt för att bli nöjd med det. Hade även en skvätt naturell keso. What the heck, låt oss vara lite galna och blanda. Portionen blev lagom och det var inte alls illa. Kryddade med lite torkad ingefära eftersom jag nu försöker låta bli socker. Smak däremot efterlyses, vad kan man krydda yoghurt med förutom ingefära och kanel som inte är sockerhaltigt? I normala fall skulle jag tagit lite sylt eller skivat i en banan.

Fast det där med frukt har jag läst mig till att det är ok att äta men att man inte ska överdriva. Man skulle typ hålla sig till en om dagen läste jag hos konstdoktorn. Det låter ju ok. Man bheöver ju inte köra "svårt att gå ned i viktmetoden" förren man konstaterat att inget händer av det normala förfarandet. Jag har ju just börjat försöka.

Förresten kikade jag in i fläsktråden men det var ju bara listor med siffror, är inte så pigg på att låta hela universum se mina siffror. Det räcker ju att jag vet hur illa det är själv. Det är ju pinsamt ju.

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-30 10:13:31 följande:
    Asereht: Strunt i att skriva siffror då!

Man kan ha hallon som smak till yoghurten om man vill. Annars kör jag kanel och kardemumma som smaksättare om jag inte bara äter naturell creme fraiche eller annat jag är sugen på. Idag blev det keso + linfröscones med massor av Bregott och lite ost. Till det kaffe med en skvätt vispgrädde och en klick kokosfett. Mums!
    kokosfett ger mig rysningar, har du det i kaffet?
  • Asereht

Jag gillar ju fet mat (en av orsakerna till att jag gått upp 25 kg de senaste 10 åren). Så fett är inte ett problem. Vad jag däremot har problem att få fram när jag läser är vad som är lagom i fettväg. För om man läser noga så hittar man även info om att det kan bli för mkt och då går man inte ned. Så vad är lagom och hu rmkt ska man spetsa. Den biten tycker jag är svår, jag vet ju inte.

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-30 10:24:06 följande:
    Man får ju börja med att utesluta så mycket kolhydrater som möjligt och då ser man hur vikten reagerar. Därefter får man justera fettintaget. Jag hatar ischoklad, just för kokosfett-konsistensen, men i kaffet blir det lent och gott, speciellt ihop med grädden. *älskar* Först när jag läste det höll jag på att kräkas, men så testade jag och blev positivt överaskad.
    *ryyyyyyyser*

Jag gillar ischoklad i små mängder men där är det stopp. *s* Jag dricker ju inte kaffe och har inget i mitt te, varken socker eller mjölk. Jag hade mjölk i te när jag var liten och fram tills jag flyttade hemifrån. Då slutade jag med det av den enkla anledning att mjölken hann surna snabbare än jag gjorde av med den. Min dotter drack aldrig mjölk som liten eller som barn. Som lite större har hon druckit det endast i chokladmjölkorm. HOn hade mkt konstigheter för sig kostmässigt som liten.

Nu gillar jag mjölk men inte i teet, jag är så avvand där.

Jag börjar med att ta bort det som ska tas bort så får jag helt enkelt känna mig fram då. Jag är lite rädd för att överdriva nämligen. Jag har ju såklart läst att det kan göra att man inte går ned och då kommer ju oron smygande, jag har alltid haft lite svårt för att vara måttlig. Det är den där missbruksgenen som jag och Frk S diskuterade i somras. Det gäller allt från sötsaker till barnvagnar som synes.

Det kanske ger sig av sig självt. Är man mätt känner man ju inte för att stoppa i sig mer. Hoppas det iaf för jag är rätt bra på att moffa i mig.

Funderar på om jag måste äta igen. Är inte direkt hungrig men det är några timmar sedan jag åt. Jag tror jag måste böjra ställa klockan så att jag äter något sådär regelbundet för jag kan äta frukost och sedan ingenting förren till middagen och det är ju inte helt bra heller.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-30 11:16:54 följande:
    Asereht: Jag inboxar dig istället!
    Do so.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 11:15:37 följande:
    På tal om missbruksgen så har jag fått cravings efter den blå UJ eliten igen Skrikandes 

Ett sånt köp skulle innebära att jag måste sälja min gamla UJ men vilken klädsel kan jag avvara? *får panikångestattack*
    *he he*

Jag skull ekunna tänka mig en ny vagn, jag är lite uttråkad.
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-09-30 14:18:31 följande:
    De är 11 st som blivit uppsagda. Varför har jag ingen koll på men allt är en inveklad histora.....

Ekorren- var, hur, när?
    Vad tråkigt.
  • Asereht

Jag är mätt och trött. Det här var den bästa bantarmiddagen ever!

Fast jag måste erkänna att det inte känns som om jag går på diet, det känns snarare som om jag syndar big time! {#emotions_dlg.djavulsk}Oskyldig

Jag har snart gjort min första "dietdag" på 15 år. Det ni! Fast jag fuskade lite, omedvetet. Skäms Jag gjorde mat till nöffe, en halv mosad potatis med lika mycket broccoli och en rejäl klick smör. Jag mosade med min gaffel och utan att tänka på det så åt jag upp det som fastnat på gaffeln vid mosningen. Men det var ju vääääldigt lite.

Nu ska jag dricka yogite. *mums* Ekorren (och alla som gillar te och pepparkakor), om du inte testat det så gör det. Det är som att dricka pepparkaka fast man slipper onyttigheterna. Funkar med grädde med. Bra kakersättning.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-09-30 19:52:19 följande:
    Asereht, han är helt ljuvlig!
    Och idag var brevlådan snäll, tack snälla!!!! Hjärta
    Vad bra! Började bli orolig. Han kanske skickade B-post. Sockarna kan även användas som vantar.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11