Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-10-16 17:30:07 följande:
    500 och jaa. Alltså den hade ju givetvis de vanliga Race-hjulen på när jag köpte den, och så var lufthjulen som extrahjul till.
    Aha, då lär du ju göra vinst. Ett bra köp med andra ord
  • Fröken Småland

Lufthjuen skall du ha till Sittyn antar jag. Vad blev det för färg på Sittyn? Gillar du den nu när du haft den ett tag?

• Fröken Småland

Jag gillar inte heller Sitty Obestämd Fast till stora barn och med lufthjul så hade jag möjligen haft en annan inställning.

• Fröken Småland

Prus: jag har sagt flera gånger att jag tycker att du skall behålla din bygel. Rätt vad det är så köper du en uj och saknar din bygel *säker*

Lokatt: nä inget till salu. Jag är i samlingsstadiet

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-10-17 09:12:39 följande:
    Årsmodell -06 enligt ägaren, men jag tror kanske -05? Hittar ingen sån där lapp som Emmaljunga har där det står tillverkningsår o dylikt. Färg: Ful Haha nädå, men den är skittråkig, svart och beige typ. Det är bara Race efter -07 som är snygga tycker jag (förutom de helsvarta som såg okej ut innan också).
    zasata skrev 2010-10-17 06:56:06 följande:
    www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_syskonvagn...

denna funderar jag på.. någon som provat?
    Har provat, men bara till två små barn. Alltså under ett år. Har för mig att den är lite tungstyrd, men ombonad och mysig.
    Nif: Jag har alla gamla Emmaljunga-kataloger så klistra in en bild så skall jag göra en säker åldersbestämning
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-10-17 09:36:42 följande:
    Fast det är en Brio
    Hahahahaha!!! *slår mig själv för pannan*

Jag har Briokatalogerna också
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-10-17 10:03:17 följande:
    Får någon på 1meter plats?
    Om du har såna specifika frågor om Emmaljunga så tror jag du skall kolla i Emmaljungatråden för att få bäst svar.
  • Fröken Småland

Nu har jag rotat fram Brio(!)katalogerna och både 2005 och 2006 fanns det två Race i olika beige/svarta kombinationer. Har suffletten en dekorrand som löper parallellt lite ovanför sufflettspännet? I så fall är den från 2006.

Åh, vad kul det är att kolla i gamla kataloger! *blir nostalgisk*

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-17 11:29:37 följande:
    Jag har kvar Sittyn jag köpte till Tin 1996!!

Nu har maken sålt två vagnar och jag har lämnat en till Lettlandsinsamlingen men så köpte jag Sarahs istället (du får första delbet. 20/10!!).. Men jag går ju ändå med minus på mängden, vad göra?
    Ajajaj, du har snart inga vagnar kvar ju!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11