Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-12-08 08:59:45 följande:
    Hur kan det vara rimligt att "pappor" BARA har rättigheter och inga skyldigheter?
    Jag tycker att det är så fruktansvärt orättvist mot barnen som hamnar i kläm
    hel skumt! det är bra vridet...
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-12-08 09:55:16 följande:
    Helt sjukt Här handlar det inte om pengar, han har aldrig betalt en krona i underhåll (däremot har han förmodligen en skuld som växer allt mer hos FK, men det bryr han sig nog inte om).
    Däremot har han inte behagat träffa sin son sen i februari, och jag gissar att han snart dyker upp för att döva sitt samvete med att ge honom lite julklappar (om han nu ens har dåligt samvete över att han skiter i honom?). Det sjuka är att han alltså inte alls har någon skyldighet att ha kontinuerlig kontakt med E, men däremot RÄTTIGHETER att träffa honom precis när och hur han vill. Enligt honom själv kan han komma när han vill och hämta E på dagis (behöver inte ens bestämma med mig innan) och ha honom en helg, eller en vecka eller så. För det har han minsann "rätt" till.
    Nu är väl inte "risken" jättestor att han någonsin gör det, men bara att han häver ur sig sånt och förmodligen har rätt i det gör mig förbannad.
    Att E som gråter varje kväll och natt för att han saknar sin pappa och enligt honom själv inte ens kommer ihåg att han har träffat honom inte har några rättigheter blir ju bara allt mer tydligt. Jävla skitkorv till spermadonator!!
    Demon *arg så det kokar*
    det är käpprent åt helvete det där....
    Asereht skrev 2010-12-08 13:00:19 följande:
    {#emotions_dlg.flower}
    ber ALLA (Ekorren, Ase och Nif!) att prata rent och inte i gåtor för som jag fattar det ska ekorren ha Baby????!!!!!
    *biter på naglarna och väntar på svart på vitt*
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-08 14:08:53 följande:
    Det är inte bra att bita på naglarna.. Bäst att jag berättar att Vemund ska bli storebror i juni om allt går vägen då. Var på ul i måndags och såg ett litet pyre med viftande armar och världens största huvud! Den såg ut som Stitch ungefär, om ni har sett filmerna om Lilo & Stitch.
    GAAAAHAAA !!! U N D E R B A R T !!!!!!!!
    Hjärta

*gråter glädje*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-09 16:11:52 följande:
    På väg hem efter att ha gjort biopsi och tappats på en massa blod. Det finns ett par teorier varav två kräver operation men än är diagnos inte ställd. Bara att vänta in provsvaren. Svar nästa vecka trodde de.
    ojojoj.....
    hur mår du?

*kramom*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-12-09 22:13:09 följande:
    Svullnaden har inte minskat efter biopsin, fast det kan ju bero på att den svullna körteln blivit retad. Får se hur det ser ut imorgon. Läkarens första misstanke är att det förmodligen är en cysta som ligger under muskeln och retar. Om det är så blir det op för att ta bort cystan. Detta för att förhindra att det händer igen vilket det kommer att göra om man bara dränerar den (eller vad man nu kallar det).

Om det inte är en cysta så har man inte presenterat något alternativ till misstänkt diagnos. Man hoppas att proverna från svullnaden/körteln ska tala om vad som är fel. Om inte så blir det magnetröntken snarast för att följa upp vidare.

Läkaren lovade att de skulle höra av sig med provsvar under nästa vecka och om det behövdes röntken ska detta göras inom 10 dgr efter detta.

Jag känner mig lite tom. Bara ordet cysta får mig att bli kall i hela kroppen. Speciellt nu när makens mamma just haft en tumör i halsen och hållt på med strålning och skit. Men en cysta behöver ju inte innebära canser. Jag får göra som jag brukar, bita ihop och försöka att inte tänka på det tills vi vet.
    *kramom*
  • Tant Pruselius

Nif vilken söötgröt!!!! Zasata - trist med snodda kläder Igår var vi runt i Nyköping på lite julmarknad, fann inget förutom lite julpynt inne i centrum och en wiskeycheddar och honungssenap.... Kavat - va mumsigt med kultiska, jag åt mängder av chokladkola och saffransskorpor igår kväll. Idag ska jag göra en sats m lussekatter och kanske lite rocky roads

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11