K*B*N, pratar del 11
Nif, du är välkommen hit med!
Nif, du är välkommen hit med!
Bläää. Nu är jag förkyld igen. Är så trött på att vara sjuk hela tiden. Vi som bokat in att åka till simhallen idag. Får se om jag kan följa med, men har mest ont i nästan i början på förkylning... Men är ju så gott att bada.
Lokatt, tjoho! Roligt när det händer lite! Men vi saknar dig härinne.
Fabi, välkommen tillbaks, håller med Asereht, inte rymma så där.
Passau, duktig tjej!
Nu har jag avreagerat mig lite.
Fick en förfrågan från SIF angående löneanspråk... Haha, och denna gång kollade jag mailen i tid! Berättade jag att jag sedan jag började för hm, är det 7 år sedan blivit lovad högre lön för att komma ikapp, men att det aldrig hänt. Istället så ger de mig ingen löneförhöjning alls för att jag är föräldrarledig med löftet om att det blir mer när jag kommer tillbaks. Yeah, right, det har jag hört sedan jag började.. Nästa år.. Nästa år. Men nästa år finns det inte pengar tydligen, utan nästa år... Bläh!!!
Lokatt, hoppas du kan dölja det och att det återfår "normal" färg snarast!
Kan man hälla ättika i hår? En fråga bara, gör det inte Lokatt, men tänkte bara att det kanske återställer?
Asereht, filten blev jätte fin!
Nu är vår "lilla" kisse kastrerad, öronmärkt och vaccinerad! Skönt att ha det gjort. Dock är det en stor katt. Han är ju född i aug så är inte så gammal, men han väger desto mer.. Försöker hålla igen på fodret, men det är svårt när man har två katter att se hur mycket de äter var. Den ena är mager och den andra lite för rund. Är ju även väldigt begränsade i kostval i och med att jag inte vill ha foder som barnen inte tål, men men.
Ungarna vägde jag in också, med kläder 15,8 och 18.4. Knappt 3 kgs skillnad fortfarande.
Alltså HJÄLP!!!!
Jag behöver smakråd och jag har total beslutångest och matchningshysteri-glömska. Jag kan inte komma på hur jag vill ha det.
Jag har Denim suflett, denim sittdelsbas och denim varukorg = snyggt med röda åkpåsen.
Jag har även brun varukorg och brun suflett, liggdelslock, samt brun åkpåse.
Jag har en total komplett vagn i sand, men gillar inte sand.
Har även gult fleece topset, som jag inte heller gillar så mycket.
Tänkte köpa röd liggdel till denimen, men då måste jag ju ha nytt liggdelslock också! Tänker inte köra röd liggdel, denim varukorg och suflett och brunt liggdeleslock! Totalkrock i mitt huvud! Vill helst hålla mig till två färger eller matchande.
Är det bättre att köpa denim liggdel och köra rött lock? Eller hur ska jag göra?? Jag är nog för lat att byta liggdelen (alltså ha två), däremot sittdelsbasen kommer jag nog byta ibland.
Grubblat sedan i går och kan inte bestluta mig, behöver hjälp!
Nu ruscha vidare till dagis, återkommer strax!