• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-05-12 11:05:06 följande:
    Igår var det familjefest på Majas skola och picknick med knytkalas. Jag gjorde några goda kycklingwraps istället för den obligatoriska varmkorven. Tortillawraps, stekta kycklingbitar, isbergsallad, majs, purjolök och tzatziki med riktigt mycket vitlök. Wow, det var gott!
    Hemmafru! Lät riktigt gott!
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 13:49:34 följande:
    Jag tycker Denimliggdel med rött lock låter kalas fint Och röd suffla!!!Mer rött åt folket! Tycker också att rött och brunt är fint tillsammans...
    Asereht skrev 2010-05-12 13:45:07 följande:
    Smaksak. Jag skulle nog tycka det var fint med röd liggdel och denimsuffla och denimlock. Tror jag, har inte sett kombon så jag kan inte svära. Sand med samma borde ju också funka.  Annars är sand liggdel med brun suffla och lock jättefint. Så tänkte jag köra sen, men med sittdelsbas. Denimliggdel med rött lock känns inte lika snyggt i mina öron men som sagt, man måste ju se för att uttala sig. Men denim ligg skulle nog vara snyggare med brun eller all denim sas.
    Mmm, hjälp. Ja, jag kanske får köpa röd suffla, röd liggdel och denim lock? Eller denimliggdel och rött lock och suffla.. Fast då kan jag köpa röd varukorg också.

Oooo, att det skulle vara så svårt.
  • Kavat

Varit hos bm idag. Allt såg tiptop ut förutom att jag knappt kan gå. Denna veckan har foglossningen varit värre än någonsin.
    Lilleman skötte sig iaf ok efter mutning med ritblock, kritor och sen kex.
    Får väl se hur länge jag klarar mig, bm sa att det var bara att ringa när jag inte orkar mer. Men sjukskrivning är ingen höjdare  heller, men vad ska man göra när man inte klarar av att ta sig själv. Hålla ordning på en 3-åring hela dagarna som är trotsig till tusen och inte vill göra något som jag vill är inte det lättaste. Tyvärr så är det dotterns dagis som "skapar" en del problem. Vi måste komma iväg hemifrån, ta på oss kläder, borsta tänder osv och han gör som sagt inget man vill just nu. Jag blir stressad om vi är sena och så blir det bara värre. Sen är det en pina att ta sig ur och i bilen.. Blä, vill ju kunna ta hand om mina barn och maken behöver ju vara på jobbet, så det känns just nu bara pissigt. Dessutom vet jag att valda delar av släkten ännu mer kommer att tycka att jag är en idiot. *gråter*

• Kavat
    Asereht skrev 2010-05-12 14:53:04 följande:
    Hde jag haft pengar som låg och skräpade så hade jag skaffat helröd liggvagn. Jättefint tycker jag.
    Visst är det. Varför ska jag sälja Geckon egentligen?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 14:42:35 följande:
    Kavat: varför inte brun liggdel? Minimal investering då du redan har brun varukorg. Toksnyggt med enfärgad brun vagn och förvånansvärt snyggt med brun/denim.
    Sant, men blir lite mörkt... Nu har jag ju haft mörk Cam ett tag, sugen på rött av något slag. Tror jag... I och för sig är det snyggt med röd åkpåse till helbrun vagn också...
  • Kavat

Känns lite sådär panik. Jag vill ha det absolut finaste nu när jag får bebis igen!

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-05-12 15:03:09 följande:
    tråkigt Kan inte dagistiderna ändras så maken tar hämt/lämmning eller åtminstonde en?
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 15:01:04 följande:
    Kavat: jobbigt . Kan ni be om nya tider på dagis så att maken kan lämna på morgonen? Då kan du och lilleman ta det lugnt och du slipper en biltur i alla fall?
    I och med dotterns allergier så misstänker jag att de är gladast när hon är där och bara äter lunch. Men, jo, kanske ska kolla om det går att byta lite, har funderat lite på det innan. Idag "beklagade" jag mig lite för den ena, men ville inte nämna något för henne för jag hade bara fått ett nej direkt, är jag rätt säker på. "De har sina 15 timmars vissa dagar och så är det"...
  • Kavat

Nu har jag porrsurfat på buggor i diverse klädslar. Men inte hjälpte det!

• Kavat
    Asereht skrev 2010-05-13 11:08:26 följande:
    Foglossning är ju inget man väljer, eller andra krämpor/komplikationer under grav heller. Att tycka någon är idot för att kroppen inte fungerar som den ska är ju bara ett bivis på att den personen är en idiot själv. *arg* Tyvärr blir det ju oftast värre mot slutet men sen blir det bättre. Man får trösta sig med et. Extra jobbigt med trots och dagisproblem. Inte kul alls, men trotset bruakr ju gå upp och ned periodvis så förhoppningsvis lugnar det ned sig lite. Tyvärr eskalerar det ju om man själv inte är på topp har jag märkt. Stora *kramen* här ifrån även om det inte hjälper så mkt.
    Så sant, men jag är så trött på att jämt få höra hur synd det är om min man som har mig, typ. Det är tydligen konstigt att han älskar mig och vill leva med mig. {#lang_emotions_heart} Förstår liksom inte varför man inte skulle ställa upp på den man lever tillsammans med, eller vänner heller för den delen. Förstår inte alls resonemanget och blir så arg när man hör hur kass man är då som är "sjuk" pga att man vill ha ett barn till och även det är ju mitt "fel". Jag vet ju att vi kommer att få kommentarer som "Ja, det var ju inte så smart att skaffa ett barn till hör jag" osv. {#lang_emotions_demon}
    Självklart tycker vi båda att det är värt det, annars hade vi ju inte sittit här. Samtidigt så känner jag att det här går ju över, jag vet ju varför och vad det är. Det är en stooooor skillnad på när jag var så dålig av glutenintoleransen utan att veta varför. Men enligt vissa har jag ju aldrig varit sjuk utan är ju bara lat, så ja, det spelar ju ingen roll vad man säger eller gör så är det ju fel i deras ögon.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-13 11:08:26 följande:
    Foglossning är ju inget man väljer, eller andra krämpor/komplikationer under grav heller. Att tycka någon är idot för att kroppen inte fungerar som den ska är ju bara ett bivis på att den personen är en idiot själv. *arg* Tyvärr blir det ju oftast värre mot slutet men sen blir det bättre. Man får trösta sig med et. Extra jobbigt med trots och dagisproblem. Inte kul alls, men trotset bruakr ju gå upp och ned periodvis så förhoppningsvis lugnar det ned sig lite. Tyvärr eskalerar det ju om man själv inte är på topp har jag märkt. Stora *kramen* här ifrån även om det inte hjälper så mkt.
    Fast kramar värmer och hjälper! Tack! {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11