Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Jag har inte sett programmet men fått det muntligen återgivet för mig. Vill inte se sån skit helt ärligt så jag bojkottar

Men håller med Asereht om att det ingår i vår plikt som föräldrar att lära barn att sköta ett hem likaväl som den personliga hygienen t ex. Att lära sig att dra sitt strå till stacken är en av de viktigaste läxorna för barn tror jag och i synnerhet vi som har pojkar måste tänka oss för både en och två gånger så att vi inte gör dem en stor otjänst genom att låta dem slippa undan. Det kommer nämligen inte deras framtida fruar att göra och det vore jäkligt tråkigt om deras relationer går i kras för att frun tröttnat på en självisk karl som inte bidrar i hemmet.

• Fröken Småland
    sarahl skrev 2010-11-16 09:13:20 följande:
    Halloj flickor. Skriver inte så mycket härinne men läser nästan varje dag.

Nu behöver jag eran hjälp om nu någon kan hjälpa mig förståss.

igår köpte jag en spjälsäng på kupan i visby för 50 spänn. Skall ha den i källaren med madrass o leksaker så att sonen kan leka o sova medan jag sitter o syr.

Men alltså jag må vara puckad för hur tusan monterar man den. Den har så man kan sänka ner ena långsidan. det finns bara skruvhål i gavlarna o på långsidorna sitter det 2 öglor på varje kortsida. (fattar inte nåt)
    Jag tror att den sidan som går att sänka skall sitta i spår bara. Och så sitter de övriga tre sidorna ihop genom att botten stabiliserar.
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-11-16 10:17:16 följande:
    Var hos läkaren med liten igår och fick medicin. Vi blir verkligen inte bättre...
    Nämen? Vad är det som är fel?
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-11-16 10:32:34 följande:
    Hosta, eller rättare sagt att han inte hostar för han är så slemmig så han har svårt att hosta.
    Lilleman spyr också av slem/hosta och dotterns hosta är också besvärande så nu ha alla fått medicin. Vill inte att det ska sätta sig som lunginflammation vilket det ofta gör när de inte får upp det, iaf på lilleman..
    Usch då Krya på er!
  • Fröken Småland

Bilder på skaljackan från On The Peak. Lurven är lite tunnare än t ex Sherpalurvarna men har samma supermjuka kvalitet. Den går att fästa i en inre dragkedja på jackan och har krokar i ärmarna precis som Polarns skaljackor har. 4000 vattenpelare.

Och så en bild på 69-kronorsjackorna som skall växas i om några år. Softshellmodell.

• Fröken Småland
    passau skrev 2010-11-16 10:44:47 följande:
    krya på sig fam kavat!

jag hostar och kan inte prata...
    M har diarré sen en vecka tillbaka... jag tror det är av twinrixen vi tog för 1½v sen men ringde bvc idag och det är inte så vanlig reaktion så det är det nog inte...
    men hallå! någon måste väl ha fått den för att det skall stå och då kan det inte vara M eller?!
    ibland undrar man hur dom funkar!

Fast en hel vecka av en vaccination? Näe, det tror jag inte. Har ni ändrat något i kosten? Ny välling eller nåt?

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-11-16 10:50:18 följande:
    Skaljackan var ju jättefin, fanns den i fler färger? Storlekar? Pris? Tungan ute
    Tror bara den fanns i större storlekar, 134 var den minsta jag hittade så den köpte jag. Tänkte att hon kan ha den nästa år men den funkar lätt i år också om man gör ett litet uppvik på ärmarna. Såg inte om den fanns i andra färger tyvärr... Men skall nog snart åka ned en snabbis igen då jag inte kunde köpa julklappar eftersom lilleman var med mig. Jag kan kolla då om den fanns i fler färger. Jackan kostade 299 med lurven.
  • Fröken Småland

Idag skulle vi ha seminarium mellan 8-12 men vi blev färdiga snabbt och fick en inlämningsuppgift att göra under resterande tid. Den gjorde jag supersnabbt så nu är jag ledig och tänkte ta en snabb dusch så att jag vågar visa mig bland folk. Skall ta med mig barnen och åka och fika tänkte jag, det brukar alltid falla i god jord

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11