• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Leende skrev 2011-06-04 10:49:13 följande:
    Inboxat dig medGlad

Tack för rådetGlad Nu är jag absolut klokare efter vad du säger{#emotions_dlg.flower}
    Kavat skrev 2011-06-04 10:06:35 följande:
    Haha, en Knorr var också min första vagn och sen Brio och sen har en hel del av oss här med tätisat haft P&T.

Göteborg, det är ju mina trakter. Du ska inte flytta 3 mil söderut?

Litet tips angående köp av bugga. En stor fördel är att många slänger med en massa tillbehör som ibland inte ens uppges i annonsen men finns med på fotot, eller ligger gömt. Jag fick med en Bugga- åkpåse som inte var i bild eller nämnts när jag köpte min Cam t.ex. Tillbehören är ofta rätt dyra. Och vill man inte ha dem själv får man en bra slant om man säljer av dem. Ett par små plastkrokar som man kan hänga sin skötväska på brukar gå runt 200 på Tradera t.ex.
    Sunkiga solblekta sufletter är ju lätt att byta ut, så det bästa ur ekonmisk aspekt är nog att köpa en bas man vill ha. Sen kan man köpa hur många baser man vill ha efteråt och sufletter och liggdelslock. Solig
    JätteTack för råden du med, man är ju så himla villrådig.. Men nu har ni fått mig att bli klokare iallafall, så jag tror faktiskt att jag bestämt mig någorlunda vilken jag skall välja nu. Blir nog den äldre denimmodellen jag länkat till tidigare... Loooooove denim... Skrattande berättar sen när det är helt klart!

Ha ha,...Åh, vad kul då förstår jag vart du bor... Är där ibland för jag har en kompis som bor där...  Har faktiskt tom
    tittat på hus där, för det är det enda stället jag kan tänka mig att bo på förutom Göteborg. Så vem vet, vad som händer inom några årSkrattande

Skulle varit kul att ses sen när jag fått och börjat använda buggan, så man kan få lite tips och råd medSkrattande
    Japp, du får hojta till om du är i trakterna eller är sugen på att träffas.
     Grattis till bugga-köpet! Solig
  • Kavat

Jag tänkte bege mig till biblioteket och vill ha boktips. Vad ska jag låna?

Har nog läst de flesta Anna Jansson och *tappat namn* deckardrottningen som skriver om öarna utanför gbg och hm, det finns en till som jag också läst det mesta av. Annat tips. Inte för "komplicerat och gärna deckare typ..?

• Kavat
    bohusbebis skrev 2011-06-07 09:25:35 följande:

Var å gjorde ett reportage igår i ett supervitt och läckert "sommarhem", en bostadsrätt centralt med världens häftigaste terrass och utsikt över hela skärgården... Hur lyckas man? De hade dessutom en 2-åring som balanserade runt med juice i den vita tygsoffan.... Inser att man skulle behöva göra sig en makeover... eller snarare hemmet... var kommer alla saker ifrån? Och varför måste de ligga HÄR och skräpa...

Åh, vad skoj det låter! Solig Gör du både text och fotar? Alltså ett färdigt reportage, eller vad gör du?
  • Kavat
    Leende skrev 2011-06-07 14:13:02 följande:
    Åhhh, vad mysigt det låter...Drömmer

Sen är det ju bra att vi redan från början säkert kommer att ha en bra kundkrets med alla här i tråden på fika och bokläsning Tungan uteFlört
    Åh, det låter kanonkul ju. Jag har faktiskt också haft drömmar om att bli keramiker OCH konditor. Men med barnens allergier så går tankarna givetvis mot ett café med allergivänliga saker. Så kör ni ett sådant race är jag på!
    Fast egentligen jobbar jag rätt långt från det, som konsult! Fast nu är jag mammaledig.
  • Kavat

Ekorren tack för tips , har skrivit upp dina och Fr Smålands så får vi se vad jag hittar!

• Kavat
    Leende skrev 2011-06-07 18:14:10 följande:
    Perfekt, då blir vi 3 Skrattande allergivänligt är ju alltid bra att ha.

Min dotter är superallergisk mot ägg, sen är hon även allergisk mot banan..

Nu har hon även under 6 veckor haft glutenfri och mjölkfri kost, så det har varit jobbigt.
    Var hos läkarn idag och då fick vi iallafall ge henne mjölk igen, men skall pröva glutenfritt ett tag till. Hon är ju egentligen inte alls glutenallergiker eller mjölkallergiker, men dom ville testa pga vissa omständigheter.

Vad är dina barn allergiska mot?? 

Skulle du eller ngn annan vilja visa (länka) till dom där krokarna man kunde ha på handtaget på bugaboo
    och hänga väskan på? Har aldrig sett sånna (fast det beror väll på att jag aldrig haft sån vagn innanOskyldigGlad

Det är ju typ det vi äter minus lite till.
    Hrm, ja, det är nästan lättare att säga vad de tål. Men äter helt fritt från ägg, sädesslag, mjölk (halva familjen) och soja/baljväxter/sojasläktingar. Sen är det fisk, vitlök, färgämen, konserveringsmedel och lite frukter på vissa av barnen..

Får jag fråga varför ni testar utan? Vill du inte skriva här får du gärna inboxa om du kan tänka dig att berätta. Jag tycker det är superintressant med kost och vad det kan påverka. *nörd*
  • Kavat
    AnPa skrev 2011-06-07 22:15:56 följande:
    Jo men jag kallar er nog för mina vänner hellre än kärringar
    zasata skrev 2011-06-07 21:31:09 följande:
    Äsch alla här är ju kärringar så jag är van
    Spöke *drar något gammalt över mig och hoppar haltar hämtar rullatorn och haltar in i sovrummet*
  • Kavat

Jag är ju ungdom om man jämför med några av er andra! Två år yngre än Leende.
    Synd att man känner sig som en gammal kärring ibland bara...

Själv har jag tre barn, alla fyller här på vårkanten/sommarn och är/blir 1, 4 och 6. Den äldsta är en tjej som har alldeles för mycket klänningar och ja, kläder. Delat intresse. De andra har också en del, jag älskar också att shoppa och har gärna hellre en mössa för mycket till barnen än sju för lite... Solig
    Barnvagnar finns här också, just nu en Cam, en Gecko, en dubbelt MT för grusvägarna, en retro Emmaljunga och en en tillfällig ny vagn som får vända i tröskeln, tror jag...

Funderar på om det är i P&T tråden jag sett dig innan, Leende. Kan inte klura ut var, men känner igen ditt nick.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11