K*B*N, pratar del 11

Lindadjo - Kul med tatuering! Vad och vart?
Min man vill INTE att jag ska tatuera mig. Visserligen bestämmer jag ju själv men lite lyssnar jag ju på hans åsikt också. Han är nog lite rädd att jag ska bli sådär tatueringsfrälst som min syster.
Idag är jag visserligen hyfsat pigg men känner mig lite så där energilös (=lat). Jag borde få undan lite tvätt och ytstäda lite. Min mor kommer imorgon och ska vara barnvakt i helgen till trissen. Maken och jag ska lämna skeppet ett eller två dygn. Men orka, som min dotter skulle uttryckt det!
Jag har verkligen noll lust att sortera och vika tvätt. Jag vill bara krypa upp i hörnet med te och en filt och sticka vantar. Mycket roligare. *s*
Men man måste väl, inte för att min mor håller det emot mig om det är stökigt men det behöver ju inte välla av tvätt över allt. Disk och dammsugning tar ju inte så lång tid så det gör jag imorgon. Det är den där nedrans tvätten. Tänk att det kan bli så enormt mycket tvätt! Jag drunknar! A drar ungefär två outfits per dag i snitt (kräk, blöjolyckor, matkladd eller dyl). De andra grabbarna skitar ned sig eller blöter ned sig. Maken är ständigt skitig den här årsitden och då han kroppsarbetar så blir han både skitig och svettig. Själv drar jag inte så mkt men jag får ju räkna med att bli kräkt på eller så. Sen har vi en sängvätare vilket ger ungefär en uppsättning lakan vartannat dygn att akuttvätta. Fatta hur mycket tvätt det blir!
Då har jag gnällt klart om det.
Nöffe hostar, jag hoppas han inte blir dålig. Han har som mest varit snorig och haft lite feber typ två gånger så jag blir tvärnojig när det kraxas.
Nä jag tror jag ska gå och ta tag i det där med att svira om happyn till sittvagn. Jag har ju sagt hela veckan att jag ska göra det och det är ju betydligt roligare än tvätten.