Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Fast jag har aldrig haft den sortens plagg till mina barn i den åldern. När använder man dem egentligen?

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-11-26 09:12:40 följande:
    Elodien är underbar! *kär*

Det är inte helt ofta man kan säga att produkten irl slår produktbilden från tillverkaren men den här gör definitivt det! Den är mkt snyggare irl är på bild. Färgerna är liksom klarare. De gröna ränderna är exakt samma grön som den gröna PT: n tex.

Den är inte glansig och slinkig som tex oth åkpåsarna. Den är mkt mer rejäl i yttertyget men fortfarande följsam och mjuk. Känns ungefär som storbus nya 3 i 1 Fix vinterjacka utanpå. Den känns fluffig och mysig och är förhoppningsvis varm. Den har rejäla gummeringar på baksidan också vilket borde hindra den från att glida/ kasa omkring allt för mkt.

Får se hur den känns efter att ha använt den lite.

Eftersom Buppa åkpåsen är större så sparar jag nog den till nästa vinter och kör med Elodien som jag tror har lite kortare användningstid. Nöffe är ju inte så lång så den lär iaf räcka hela denna vinter ut.
    Vad roligt! Jag måste klämma på en snart. Gillar inte att inte veta {#emotions_dlg.djavulsk} *lillasyster*
  • Fröken Småland

Idag är jag otålig. Jag beställde löshår (!!!!!) igår och det skall komma idag med snabbleverans. Undrar om det blir hiss eller diss på det? Återkommer!

Min man har dragit till Tyskland över helgen med sitt jobb. Jag vill inte lämna bort barnen så jag tackade nej och har myshelg med dem istället. Men fick ändå göra en panikutryckning tjugo i sju i morse och möta upp deras buss då mannen glömt sitt pass *fnissar åt det oförlåtliga generalfelet*.

Så vad skall man hitta på idag? Jag slösurfar lite på symaskiner för jag skulle så himla gärna vilja ha en ny. Inget fel på den gamla egentligen (tjugo år gammal Singer) men ändå. Ja, ni vet ju hur det är Jag får en rejäl slant tillbaka på skatten nu i december så jag funderar på att unna mig en ny maskin. Hade tänkt köpa en Urban Terrain men inser det sjuka i det; lilleman använder vagn max en gång i veckan och då är det mest för att jag vill köra vagn tror jag Skäms.

Hoppas ni kollar in lite här idag för jag är uttråkad *gäspar* Skall försöka övertala lilleman att han skall sova middag innan Maja kommer hem

• Fröken Småland

Jag har tokgillat Kik*kids speedy men du kanske vill ha en riktigt varm mössa? I så fall tycker jag att Didriksons Biggles-modell är ett trevligt och prisvärt alternativ.

• Fröken Småland

Gaaah, har ni sett i Buggatråden att det kommer nya färger på Bee-sufflor till våren? *blundar och sväljer hårt*

Asereht: jag letade fram en Speedy i strl 4/8 som jag skickar upp till dig. Den är i schysst skick men jag tror inte jag får någon större peng på Tradera så det får bli en tidig julklapp. Den är naturligtvis alldeles för stor nu men den ger dig en hint om storlekarna och nästa år skulle jag tro att den passar. Färgen kommer du att gilla, men jag vet inte om du har något som matchar. Men det är ditt problem

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2010-11-26 15:51:34 följande:
    Min data bråkar *morrar* Demon

Ase - vilken Buppa har du? den röd/turkosa?

Frk S - buhuhuhuuu...o jag som inte har någon Bee Gråter
    Men det hinner du skaffa *tröstar*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11