Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Nu måste jag be om lite tumhållning, det verkar som min rejäla halssvullnad börjar röra sig nedåt nu. Förkylningen verkar röra sig tillbaka för jag är bara lite snuvig. Ingen halsont men fortfarande svullen utanpå (ser helt absurt sjukt ut). Det är fortfarande väldigt ömt men igår och idag känns det som om svullnaden liksom lagt sig lite. Så håll tummarna för att min lymfkörtel lugnar ned sig och återgår till normal storlek nu!

Det vore trevligt om jag inte måste döja halsen i megasjalen nu när vi har en massa grejer vi måste gå på och träffa folk. Om bara två veckor är det ju julbord på lokalt slott med övernattning tillsammans med resten av paren på makens jobb och jag skulle verkligen vilja slippa se ut som puckelhalsen då.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    passau skrev 2010-11-19 18:40:05 följande:
    Ase: paket idag?
    Inte en men jag väntar mig en avi, det blir oftast det. Om inte posten var sen idag för det var bara reklam i lådan när jag var ut på fm. Kikar en vända imorrn utifallatt.
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-19 18:09:37 följande:
    *håller tassarna stenhårt Asereht*
    Kyss
  • Asereht

Idag gjorde jag chokladmousse (från grunden) på riktigt mörk choklad. Tyckte jag skulle få unna mig något lite godisliknande och då jag inte riktigt fixar ren mörk choklad nu (smaklökarna är känsligare) så tänkte jag att det var en bra idé då den kraftiga bittra chokladsmaken mildras av grädden. Jäklans vad gott och jäklans vad mätt man blev av bara en liten  liten portion. Men det är ju väldigt bra, ingen risk att man föräter sig, en sked för mkt och man blir kräkfärdig.

Trevligt att hitta ett festligt fikaalternativ som jag kan äta utan att det blir helt fel. Då har man ett bra alternativ att bjuda på när det är födelsedagar eller liknande. En droppe pepparmyntsolja eller två skulle göra moussen gudomlig. Eller bara som den är med ett par hallon.

Eftersom jag aldrig firade med chokladen som jag tänkt när jag nådde -10 kg så gjorde jag det ikväll istället.

• Asereht

Gomiddag! Vad händer hos er idag då?

Här börjar schemat bli späckat och jag börjar känna mig lite smått stressad. Tungan ute

Igår var stor och mellanbus på disco! Mina små pluttar. Cool

Idag ska mellanbusen på kalas mellan 12-16!

På måndag fyller minibusen år och då ska vi till Busfabriken när brorsorna kommer hem från skolan. vilket han önskat sig.

På tisdag ska jag på "tuttkväll" som min dotter med vänner arrangerat. Det är slutfasen och presentationen av deras specialarbete som handlar om bröst. De valde bröst då det var oktober och bröstcansermånaden. De har lagt ned mkt jobb och fått en del publicitet kring detta. Ska bli kul att se vad de hittat på, allt är i tuttema om man säger så även förtäringen, så som jungfututtar (gelehallon), meloner osv.

På fredagen ska storbus på klassfest.

På lördagen ska vi fira mellanbusen och min mor som också fyllt år i veckan.

Sedan är det lugnt veckan ut, tror jag.

På lördagen så ska vi först ha utemys med förskoleklassen och deras familjer. Det blir lek och grillning på skolgården. Sedan ska vi hem och ta emot min mor som ska vara barnvakt åt trissen då maken och jag ska på julbord på Näverkvarns slott med hans kollegor och deras respektive. Det blir även övernattning. Nöffe får följa med oss och jag hoppas och håller tummarna för att han ska vara på gott humör så att vi kan äta och umgås lite. Ska göra froggen julfin i denim och rött då den är smidigast att ha med om det ska bäras i trappor och så.

Måndagen efter det så är det rutinläkarbesök med Nöffe.

Sen är det lugnt till Lucia, sen är det full rulle till jullovet börjar. Det händer mkt när man har skolbarn!   Jag tror inte jag haft så här mkt happenings på hela året hittills!

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-20 11:42:30 följande:
    Asereht: Mmmm vad gott det lät! *måste testa nån dag*
    Ja det var väldigt gott, kanske liiiite för chokladigt. Jag ska nog minska chokladen lite nästa gång tror jag. Man måste ju exprimentera lite. Säg till om du vill ha receptet. Det var ett busenkelt och bra recept utan onödigt krångel. Jag halverade det och det blev ändå mkt eftersom man inte äter några mängder.
  • Asereht

Idag fyller minibusen 5 år. Vi har haft födelsedagsfrukost med bullar och juice. För en liten stund sen lämnade vi brorsorna i skolan och nu är vi i stan på väg till hundfrissan. Sen blir det frissan för mig och minibusen och efter det hem i två timmar innan det är dags för Busfabriken. Fullspäckat schema alltså.

• Asereht

Idag var jag modig och lät frissan få fria händer. Nu är jag korthårig! Jag är inte riktigt säker på vad jag tycker än. Gillar inte sättet hon stylade det på. Förhoppningsvis blir det bra när jag får fixa själv. Jag vill ha riktigt rufsigt!

• Asereht

Det kanske kommer bild sen beroende på humör. Tänkte även att ni ska dåvarande snälla och säga om det syns i ansiktet att jag tappat lite vikt. Måste bara få till bild. Sitter påBusfabriken nu och halvsover. Grabbsen far omkring som skållade troll och maken leker med nöffe.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11