• Leende

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2011-06-30 21:30:43 följande:
    Jag har tvättat min i maskin, det gick bra Tog på skontvätt 30 grader för säkerthetsskull.
    Åh, vad braSkrattande
  • Leende

Hej kära FL vänner!

Skriver en snabbis nu för i famnen har jag en liten hungrig älsklingKyss 

Tack så mycket för alla grattisHjärta 

Förlossningen gick ju som sagt jättefort (skriver mer om den senare) men den var en dröm om man jämför med förra...

Han kom med raket fart 2 veckor innan BF och vägde 3320 g och 50 cm lång..  

Hörs senare!

• Leende

Äntligen lite tid över..Flört

Skall berätta lite om förlossningen..

I fredags vid 15.30 gick vattnet.. Hade inga värkar, men åkte in till östra vid 20-tiden och kollade ctg. 
    Sen vid 22 tiden så gjorde dom gyn undersökning och kollade så att det verkligen var vattnet som gått
    och då var jag inget öppet alls... Men barnets hjärtljud var lite stressat, så dom tyckte jag skulle ligga kvar en timma till till kl 23.. Då kom Bm in och frågade om jag ville stanna kvar och bli igångsatt dagen efter.. Vi sa att vi får fundera lite till och sen vid ca 23.10 kom första värken... Efter det gick det fort och värkarna kom tätt tätt... Så vid 23.45 ringde min man på Bm och då fick vi komma till förlossningsrummet..
    där undersöktes jag och var öppen 10  cm och ville krysta.. Så hon hann knappt kalla in en till, utan min man fick hjälpa till lite.. (ni kan tro han var stolt) Flört Den andra sköterskan kom precis när huvet var ute.. 
    Så på tre krystvärkar föddes han 2 juli kl 00.24, kärlek vid första ögonkastetHjärta
    Alltså ca 1 tim och 10 min från första värken.... 

Har för första gången varit ute och gått med buggan idag *kär*

Tant Pruselius skrev 2011-07-03 17:28:21 följande:
    o va kul!Grattis !!!
    Nått namn?
    Han skall heta  OlleGlad

• Leende
    bohusbebis skrev 2011-07-04 20:38:37 följande:
    Åh, leende. Blir alldeles stolt och rörd jag åxå när jag läser... FINT NAMN!!!
    Tack söta duHjärta
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-07-04 23:00:11 följande:
    Grattis igen Leende! Jättefint namn, vad heter syskonet?
    Dom heter Julia och HugoGlad
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-07-05 18:12:36 följande:
    SyskoneN menade jag ju *skäms*
    Skrattande
  • Leende
    Asereht skrev 2011-07-08 12:58:46 följande:
    Leende - Jag har inte glömt av det vi pratade om, jag måste bara klura lite och testa lite innan jag ger ett definitivt svar.
    Det är inte bråttom, testa du och se om det funkar när du har tidKyssGlad
    Fröken Småland skrev 2011-07-07 06:05:10 följande:
    Det är en fyrhjuling med snurrhjul fram som du skall kolla efter. Men det ligger inga till bra pris på Blocket nu, Asereht köpte och sålde sin (välanvänd) för 1000-1200 kronor.

Nu: Leeeeegoland!
    Ha det suuuuuperkul nu på LeeeeeegolandSkrattande
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-07-08 16:58:33 följande:
    Vi är redan heeeeeeemma igen

Det var toppenkul, och alla gick gratis Solig
    Härligt att det var lyckat och gratis, kan ju inte bli bättreCool
  • Leende
    Asereht skrev 2011-07-21 20:12:27 följande:
    Här var det tyst! Det märks att det är semestertider. Själv sitter jag hemma med liten sjukling och försöker få tiden att gå.
    Stackars liten sjukling  *krya på*Nalle

*loggat in på FL en snabbis för att söka tips och råd*

Här är det jobbigt...  både för oss och lille gosingen. Han har fått kolik och skriker och krampar hysteriskt 
    varje kväll/natt flera timmar.. Så fruktansvärt att se hans lidandeGråter *just nu bär pappa honom och han skriker hysteriskt*Gråter vi får turas om hela tiden.....

Vi är som vrak och har provat med minifom droppar , semper magdroppar , massage mm
    Läste att det fanns ett undermedel från england att köpa, och köpte det.. Men det verkar inte hjälpa heller..
    Funderar på akupunktur nu istället.... Men han är ju bara 3 v snart, så vet inte om man kan ge det så tidigt...

Någon av er som haft kolikbarn och har ngt bra tips??? 
  • Leende
    Kavat skrev 2011-07-22 19:55:31 följande:
    Ta bort mjölkprotein ur kosten! De allra, allra flesta "kolikbarn" skriker pga allergi/intolerans/överkänslighet och brukar bli bättre på mjölkproteinfritt. (Ersätt INTE med soja) och kanske även ta bort ägg och annat gasbildande som kål, lök, bönor osv ett litet tag.

Uppe i Stenungsund finns det en kvinna som heter Marianne Reinthal tror jag det var som min kompis med kolikbarn åkte till och fick jätte bra hjälp. Men även hennes första råd vid kolik är bort med mjölkprotein, allt gasbildande och hm, ska se om jag hittar hennes sida. 
    Tror även Zasata var hos henne, men vet inte om hon följde råden till punkt och pricka?!

Mina barn har skrikit allra mest när jag åt ägg... Men de är ju allergiska mot mycket så allt gjorde väl sitt till. Liten tålde inte minsta lilla vitlök då ligger han och kvider natten igenom. Ingen allergi, men han sover inte utan är ledsen och blir hemsk "krampaktig i magen".

Kram! Hjärta
    Kavat skrev 2011-07-22 19:56:20 följande:
    Leende, www.aqpunktur.se/
    Tack så jättemycket för tipsenKyss

Skall testa det med att utesluta saker i min mat och även kolla upp henne  henne i Stenungsund!

Får kolla med zasata ochså och se vad hon tyckte och hur hon gjorde Drömmer

Har även problem med amningen mjölkstockningar, feber, lite mjölk mm   , Så det gör ju inte saken bättre heller..

Får kompletera med ersättning nu i början med, så allting känns lite jobbigt just nu Rynkar på näsan

Men är ändå såklart världens lyckligaste samtidigtHjärtaGlad  

• Leende
    Lindadjo skrev 2011-07-22 21:55:28 följande:
    Åh, vad jobbigt ni har det  Kan det vara koliken som gör att det går dåligt med amningen nu? Det är verkligen ingen dans på rosor direkt... kanske ska passa på att njuta av mina sista 3,5 veckor istället för att längta. Så länge bebisen är i magen har man ju inga bekymmer.
    En stoooor kram vill jag ge dig/er iallafall. Hoppas ni får bukt med allt snart och får njuta fullt ut i stället. 
    Tack..det är nog inte koliken... Jag hade tyvärr dåligt med mjölk till dom andra barnen med och kämpade på samma sätt med amningen då med.. men jag kämpar på tills dom sista dropparna iallafall...

Skall testa med helt mjölkfritt nu, har fått bra råd/ tips och hjälp av KavatKyss

Det går säkert jättebra för dig om du inte haft problem innan med amningen, men som du säger så, passa på att NJUTA den sista tiden med bebben i magen och SAMTIDIGT längta efter ert underverk som kommerHjärta

*saknar konstigt nog redan att vara gravid och få uppleva allt fantastiskt igen*Drömmer
  • Leende
    Lindadjo skrev 2011-07-24 16:13:46 följande:
    Nej, amningen är jag inte orolig över... mer orolig för om barnet är friskt eller inte. Bara en sån sak som kolik kan man ju inte veta innan om barnet ska få eller inte.
    Mmmm, det var jag med.. det var den värsta oron...

Du skulle snittas va? Har du fått tid än?
  • Leende
    Lindadjo skrev 2011-07-24 19:29:34 följande:
    Ja, jag har fått tid den 16 augusti, så det är inte så länge kvar nu!!!! *rädd*
    Åhhhh, vad spännande ,snart får du gosa bebis dåHjärta

Skönt att ha ett datum iallafall, men förstår din rädsla... *kram*

*skall lägga dagen på minnet och tänka på dig extra mycket då*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11