• Leende

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2011-06-07 21:30:40 följande:
    Då kan vi ju ha träff:) yahooooooo
    Jaaaa, det får vi ha...
    zasata skrev 2011-06-07 21:31:09 följande:
    Äsch alla här är ju kärringar så jag är van
    Skrattande.Tungan ute
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 21:37:39 följande:
    *planerar att slå Zasata*

Vem håller henne medan jag slår? Asereht? Thulo?
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Leende
    Kavat skrev 2011-06-08 08:47:35 följande:
    Jag är ju ungdom om man jämför med några av er andra! Två år yngre än Leende.
    Synd att man känner sig som en gammal kärring ibland bara...

Själv har jag tre barn, alla fyller här på vårkanten/sommarn och är/blir 1, 4 och 6. Den äldsta är en tjej som har alldeles för mycket klänningar och ja, kläder. Delat intresse. De andra har också en del, jag älskar också att shoppa och har gärna hellre en mössa för mycket till barnen än sju för lite... Solig
    Barnvagnar finns här också, just nu en Cam, en Gecko, en dubbelt MT för grusvägarna, en retro Emmaljunga och en en tillfällig ny vagn som får vända i tröskeln, tror jag...

Funderar på om det är i P&T tråden jag sett dig innan, Leende. Kan inte klura ut var, men känner igen ditt nick.
    Ja, kärring känner man sig för jämnan iblandSkrattande Men ibland har folk sagt att dom tror att jag inte är mer än 30, men det är väll bara för att vara snällaSkrattande *man får vara glad vid sånna tillfällen iallafall*

Jag är faktiskt ochså shoppingtokig *erkänner*

Har hur mycket kläder som helst till barnen... Nu har jag ett projekt framför mig att sälja massa NYA märkeskläder men får aldrig tummen ur.. La upp flyttkartonger på vinden sisst med nya säljkläder..
    *blundar för det*

Ja, det kan mycket möjligt vara där, för jag kanske varit inne och ställt frågor där, vid ngt tillfälle när jag hade 
    den vagnen... Sen börjar jag fundera på om jag inte ställt nån fråga i den här tråden med , men kanske för typ 2 år sen.. Hmmmm, det kan mycket möjligt vara såObestämd Så du har säkert rätt att du sett mig tassa in med nån fråga i trådar, men för länge sen..

Har ni inte facebook? Jag har det , men är iofs inte inne så jättemycket och skriver inte så privata saker, men jag har några bilder iallafall... Är ju alltid kul att få en bild av hur personen ser ut man pratar medGlad
  • Leende

Ett tips till er som bor i Göteborg eller i närheten är att dom firar 10 års jubileum på universeum nu i helgen och då får man ett gratis årskort till barnen om man betalar en entrebiljett till dom i helgen. Plus massa andra erbjudanden där just denna helgen..  http://www.universeum.se/index.php?option=com_content&task=view&id=944&Itemid=3

Är det någon här i tråden som blivit igångsatt och även fött utan igångsättning.. Och därmed känt skillnaden?

Har blivit erbjuden att ev bli igångsatt, men hört att det är värre och att smärtorna blir intensivare då...

Så vet inte om jag vågar chansa, fast hade varit kul att höra någons historia som varit med om det...
    Hade en jobbig kompliserad förlossning sisst där moderkakan fastnat och fick sövas ner och sen fick blodtransfunktion (eller vad det heter)... Så blir man igångsatt har man ju mer koll... Samtidigt som att det naturligtsvis är bättre att kroppen sköter sig själv och inte på konstgjord väg.. * obestämd* 

• Leende
    Asereht skrev 2011-06-08 09:25:52 följande:
    Då är du ju i min och Frökens Smålands liga. Jag är en bättre begagnad 72:a.
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 21:37:39 följande:
    *planerar att slå Zasata*

Vem håller henne medan jag slår? Asereht? Thulo?
    Jag kan sätta mig på henne, då kommer hon garanterat inte loss!
    Ja, vad bra, då är vi många i samma ålder här inne, så vi kan sätta oss på dom som kallar oss
    kärringarSkrattande Flört
    Ser på din press att du ser väldigt ungdomlig ut * hade gissat nånstans mellan 30-35 årSkrattande
    Din tonårsdotter måste vara glad som har en ungdomlig mammaFlört 
  • Leende
    bohusbebis skrev 2011-06-08 10:20:09 följande:
    Blev igångsatt med 2:an eftersom fostervattnet trol gått 3 dagar tidigare å infektionsrisken bedömdes stor (v37nånting). Svårt att säga, hade en racerförlossning med ettan (v 32+6) som tog en kvart... med 2:an gick det åxå fort. De stängde av det där igångsättningsdroppet nästan direkt. Så det är nog väldigt olika från person till person och förlossning till förlossning. Hade åxå hört att det skulle kännas intensivare, men jag vet faktiskt inte om det verkligen var så. Fördelen är väl kanske att det hela blir planerat... Det kommer säkert att gå fint denna gång. Alla förlossningar är verkligen olika. Kram på dig
    Oj, säger det samma en KVARTFörvånad, ja det kan man kalla racerfartSkrattande

Ja, som du säger så är det ju olika från person till person, och fördelen är ju som sagt att man får en datum och det är lättare att förbereda allt runtomkring som barnvakt mm... Och är mer övervakad...
    Tack för att du berättade{#emotions_dlg.flower} 

*får fundera mer på för och nackdelar* 
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-08 16:51:47 följande:
    Tack själv

Ligg lite lågt med vad det var är du snäll (pga Tradera-ihopkopplings-risk osv) *übernojig* Men hoppas att det kan vara något som kan komma till användning
    SjälvklartSkrattande *munnen är igendragen* 

Det blir perfekt till domGlad
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 12:12:16 följande:
    Ellerhur!? {#emotions_dlg.djavulsk}

Men vet ni vad? Tadaaaaa! *överträffat mig själv*

Selhålen har jag medvetet utelämnat, av alla olika skäl. Nu skulle man kanske försöka sig på en suffla också eller blir man utbränd då? Obestämd
    Oh, la la..... jättefin, du är duktig duSkrattande
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-10 20:13:29 följande:
    Jupp, har varit på skolavslutning och sedan ett besök på High Chaparral med mina två och brorsans två äldsta. En härlig dag med pyttelite regn och inget (bokstavligt talat) folk alls på High Chaparral. I helgen skall jag se om jag vågar/orkar/kan ge mig på något som kan likna en sufflett till Bee. Och så måste jag plugga lite också inför semiarium på måndag och kursstart på onsdag.
    Ojdå, fullt upp kan man säga då... härligt med så lite folk på High Chaparal.. Då blir man verkligen glad när man lyckas pricka rätt dagGlad du är ju jätteduktig på att sy, så en ny suflett, blir säkert kanon...

Jag lyckades fynda en Maxi Cosi CabrioFix med fästen till bugaboon igår på blocket  för 400 kr..Det var väll bra pris va? Den var knappt sliten... 

Vi använder ju bilen ganska mycket.. (fast jag har tyvärr inget körkort) *orkar inte ta tag i det nu*
    Fast jag MÅSTE ta tag i det sen...Cool
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11