Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Zasata: det är bokföring jag jobbat med de senaste tjugo åren .

• Fröken Småland
    Thulo skrev 2010-12-29 22:13:59 följande:
    Nån som har en bra lösning? Vi har en grind för att inte tre-åringen ska kunna gå upp till storasyskonen när han vill, han är inte alltid så snäll och vi vill att bla 9-åringen ska kunna känna att sitt rum uppe är en fredad zon dit inte lillebror får komma om han inte bjuder in honom. Nu får lillebror oftast vara med men ibland är han på ett riktigt trots humör och då är det 9-åringen som blir drabbad och man hinner inte alltid sära på dom (eller rättare sagt lyfta av den lilla som brottat ner sin storebror som inte vill ta i för hårt då han är rädd för att göra illa den lilla)
    Vi har en grind sån som man lyfter uppåt som fäller ihop sig om ni förstår? Det är två flörpar som man måste föra åt varsitt håll  och samtidigt lyfta grinden men det har han listat ut, så nu är vi på jakt efter en bättre grind eller en lösning på hur vi kan göra för att han inte ska få upp grinden?
    Kan ni inte bara "steloperera" den och så får alla andra kliva över helt enkelt?
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-12-29 21:49:41 följande:
    ah se vad jag kan där, men lär mig då så jag kan starta eget sen, det där med siffor är ju inte riktigt mign grej..
    Sånt skall du outsourca och fokusera på din affärsidé istället Alltför många småföretagare sitter och sliter med sånt som tar tid och som de inte tycker är kul istället för att göra det som de är bra på och som ger vinst till företaget.
  • Fröken Småland

*läser trollformler över alla bölder så att de skall försvinna*

Vågar nästan inte fråga; men vad skrev huggormen i brevet Kavat? Död

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-12-30 13:10:07 följande:
    Varje gång jag mår dåligt så vill jag sälja buggan, kan någon förklara varför?

Nu ska vi dra en sväng in till stan och fylla kylen lite, ska ta en titt in på Karlossons som ska slå igen. Hoppas på lite rea.
    Jag tror du vill frigöra kapital och tröstshoppa *känner igen*
    Thulo skrev 2010-12-30 13:25:28 följande:
    Funkar inte för vår hall är så liten att barnen sitter där och klär på sig. Vi har grinden i dörröppningen in till nästa hall.

Letar nån billig varm och bra åkpåse, nån som har nåt tips? Vill ha nån som han kan ha sen när han får skor på fötterna också som är öppnigsbar där nere. Har snöat in lite på en Alvi dom tycker jag såg varm ut, men finns ju inga i närheten
    Har du kollat in Stadiums åkpåsar/sovpåsar? Billiga, fina och långa. Tror den är öppningsbar?
  • Fröken Småland

Shit Asereht, du ser ju inte klok ut! Fast snygg ändå Och smal, kolla bara på axlarna!

Zasata: Jag höll ju i en sån klädsel till dig i Osby. Sent skall syndarn vakna

Håller med om den ser ruggigt snygg ut tillsammans med Elodiepåsen. Som en vacker påfågel.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11