K*B*N, pratar del 11

Min knöl ligger i lä...

Har en rörmockare i bar överkropp i köket nu. Lalalala!

Vi är inte så traditionsbundna av oss (läs: inte alls) så för oss är inte nyår något märkvärdigt. Dock har det blivit något av en vana att min pyssling från Skåne tittar upp över nyår vilket förstås alltid är kul. I år var jag dessutom lite vild och galen och frågade Majas kompis mamma och pappa om de har lust att kolla förbi och det ville de gärna. Egentligen var det något av en kupp då Maja verkligen behöver en kompis att leka med. Att vi får några roliga vuxna att prata med är ren bonus. De har också varsin iPhone fastvuxen vid handen så det lär bli mycket snack om sånt med min pyssling iPhoneprogrambyggaren
Då vi är fasligt kvällströtta bjöd vi dem till kl 16 och så smäller vi några raketer vid nio eller nåt och sen är festen slut *stoppar i löständerna och stapplar iväg med rollatorn*
Vet ni vad vi bjuder på???? Tacos! *fnissar* Det är väl en riktigt traditionell nyårssupé om något?
*vägrar vara borgerlig*
Asereht: Lokatt har kvar sin Bugga och jag har en Bee i garaget om den räknas.
Zasata: när jag var liten var det absolut förbjudet att gå ut när man hade feber men själv resonerar jag (efter samtal med flera läkare) som så att det är vila som gäller. Sen om det är vila ute eller inne spelar ingen roll; tvärtom kan det bara vara bra med frisk luft. Det är jag fullständigt övertygad om och det skall mycket till för att övertyga mig om något annat. Så ut och gå bara!
Ekorren: jag har ingen egen erfarenhet av BabyJogger City Select men tycker att den verkar jättebra. Bugaboo Donkey finns ju också även om den ser lite fånig ut med den lilla lådan vid sidan. Men funktionsmässigt så verkar den ursmart. Kommer till Sverige i höst men går att köpa i Holland och Spanien redan i vår. Men den är dyyyyr
Nu kommer mina gäster så gott nytt år på er alla! Hoppas vi får ett riktigt fint 2011 allihopa med många bebisar
Passau: aj, det var inte roligt
Zasata: kolla om www.happybags.co.uk har rea på saddle bags.
Vi tar det också bara lugnt idag. Min pyssling är kvar så då blir det så klart lite extra service till honom. Men samtidigt så är han en omåttligt populär lekfarbror så barnen lämnar mig ifred Jag har smitit undan en stund för att försöka göra färdigt min senaste uppgift; filmen om kunskap om ni minns. Jag är färdig med själva innehållet (tror jag
) och nu testar jag tekniken. Hur själva filmen skall spelas in vet jag och även hur man lägger till lite för- och eftertexter i Windows Movie Maker. Men hur man får den i rätt format för att alla skall kunna se den i skolans forum är just nu något av en utmaning
Imorgon skall jag åka och hämta en torktumlare som jag hittat på Blocket. Den vi har gick sönder för två år sen och jag har inte saknat tumlare särskilt mycket. Men då och då kan det vara trevligt att snabbt torka sängkläder och sånt efter en nedkräkt säng eller dylikt så jag tänkte att en begagnad kunde vara i lagom prisklass i förhållande till användningen.
Alltid! Tänker du på något särskilt?
Jag slösurfade lite imorse innan resten av huset vaknat och hittade några läckra grejor. Den här är ju för gosig!